Helaas gaat iets fout met een DateTextBox in mijn pagina...
In een DataGrid is een veld met een cellType: "dojox.grid.cells.DateTextBox". Dit werkt prima.
Echter wat ik ook doe, de dropdown start altijd op 1-1-1970. Daarbij wordt deze waarde "standaard" ingevuld in het DataGrid terwijl deze nog niet gevuld is.
De formatter ziet er alsvolgt uit:
Wanneer ik de "inDatum" eruit haal, is de default waarde wel die van vandaag. Echter wanneer ik deze wil wijzigen wordt de standaard datum alsnog 1-1-1970. Waarom "inDatum" omdat ik deze zo terugvond in de API docu.
Snap niet zo goed waarom:
a: Er standaard een waarde op de Start TH wordt ingevuld terwijl deze niet in de Store staat.
b: Hoe ik de standaard datum van 1-1-1970 kan veranderen naar "vandaag".
Iemand tips hoe ik dit doen kan?
Thanks in advance!!!
Jeroen
In een DataGrid is een veld met een cellType: "dojox.grid.cells.DateTextBox". Dit werkt prima.
Echter wat ik ook doe, de dropdown start altijd op 1-1-1970. Daarbij wordt deze waarde "standaard" ingevuld in het DataGrid terwijl deze nog niet gevuld is.
JavaScript:
1
| <th field="ciStart" width="100px" editable="true" required="false" cellType="dojox.grid.cells.DateTextBox" formatter="formatDate" constraint="{formatLength: 'short', selector: 'date', datePattern: 'dd-MM-yyyy'}">Start</th> |
De formatter ziet er alsvolgt uit:
JavaScript:
1
2
3
| formatDate = function(inDatum){ return dojo.date.locale.format(new Date(inDatum), this.constraint); }; |
Wanneer ik de "inDatum" eruit haal, is de default waarde wel die van vandaag. Echter wanneer ik deze wil wijzigen wordt de standaard datum alsnog 1-1-1970. Waarom "inDatum" omdat ik deze zo terugvond in de API docu.
Snap niet zo goed waarom:
a: Er standaard een waarde op de Start TH wordt ingevuld terwijl deze niet in de Store staat.
b: Hoe ik de standaard datum van 1-1-1970 kan veranderen naar "vandaag".
Iemand tips hoe ik dit doen kan?
Thanks in advance!!!
Jeroen