Toon posts:

[XS4all only] internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FulcoS
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In augustus 2009 heb ik bij XS4all mijn internet abonnement omgezet in een ‘Start’ abonnement.
Op die datum was de snelheid 8Mb.
In de zomer van 2010 kreeg ik een brief, dat er een (gratis) snelheid verhoging plaats zou vinden zodat, indien mogelijk, de snelheid 16Mb zou worden.
Deze zomer was mijn snelheid echter nog steeds 8Mb.

Bij navraag bleek dat om mijn adres geen hogere snelheid geleverd kan worden.
Dit zou komen omdat ik in het verleden een ISDN2 aansluiting heb gehad.

XS4all heeft mij niet op de hoogte gebracht dat mijn adres een ‘beperking’ heeft.
Andere klanten die in een soortgelijke situatie zitten, hebben een brief gehad waarin het een en ander uitgelegd werd.
Hun werd aangeboden om minder te betalen, namelijk voor het zogenaamde Lite abonnement, wat nu een snelheid van 8Mb heeft.

XS4all weigert mij nu restitutie voor alle maanden dat ik teveel betaald heb, te geven.
Zij verwijzen naar het originele contract van 2009, waarin 8Mb als snelheid aangegeven is.

Mogen ze dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Waarom zouden ze dat niet mogen? Over het algemeen heb je een tot abonnement.

Het had uiteraard wel netjes van XS4ALL geweest als ze ook jou op de hoogte hadden gesteld dat je beter een stap terug had kunnen doen i.v.m. de snelheid.

Overigens wel raar dat ze over ISDN als oorzaak spreken, zeker omdat ADSL ook over een ISDN lijn, tot 20 Mbit aan kan (afhankelijk van lijn lengte en kwaliteit).

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
Waarschijnlijk nog een oude centrale waarbij om een hogere dan 8Mb snelheid te krijgen de overige aansluitingen op een gegeven moment gemigreerd zijn naar wba-e. Kan echter alleen met analoge aansluitingen waardoor je dus met isdn op de oude snelheid blijft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 19:34
FulcoS schreef op maandag 04 juli 2011 @ 14:27:
In augustus 2009 heb ik bij XS4all mijn internet abonnement omgezet in een ‘Start’ abonnement.
Op die datum was de snelheid 8Mb.

.. knip ..

XS4all weigert mij nu restitutie voor alle maanden dat ik teveel betaald heb, te geven.
Zij verwijzen naar het originele contract van 2009, waarin 8Mb als snelheid aangegeven is.

Mogen ze dat?
Jep.Zoals je zelf schrijft: afspraak is 8Mb, maar als het sneller kan, dan krijg je het sneller.
Je kunt niet sneller en dus houden ze zich aan de eerste afspraak 8Mb.

Natuurlijk kun je proberen en door klagen en verwijzen naar 'hun die wel restitutie krijgen' om ook geld terug te krijgen. Maar dat is XS4all niet verplicht te doen, ze houden zich aan de afspraak van 2009.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Met mogen ze dat bedoelde ik:
als XS4all ontdekt, dat er een technische beperking is (ISDN2), waardoor een hogere snelheid niet mogelijk is, mogen ze mij dan een hogere snelheid ‘beloven’?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 20:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

FulcoS schreef op maandag 04 juli 2011 @ 17:15:
Met mogen ze dat bedoelde ik:
als XS4all ontdekt, dat er een technische beperking is (ISDN2), waardoor een hogere snelheid niet mogelijk is, mogen ze mij dan een hogere snelheid ‘beloven’?
Tja... vrees dat ze weinig beloven. het is meestal een TOT snelheid.
Wat zijn eigenlijk de lijnwaarden die je hebt? Is er echt niet meer mogelijk!?
Waarmee heb je je snelheid gemeten?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FulcoS
  • Niet online
Getest heb ik met AVMs Zack Speedtest.
De snelheid is: Download 0,8 MByte/s, Upload 75 KByte/s

In mijn geval gaat het niet om een snelheidsverhoging, die door de afstand tot de centrale, niet verbeterd kan worden.

Toen XS4all de snelheidsverhoging door wilde voeren (zomer 2010), kregen ze te (KPN?) horen, dat dit op mijn adres (ISDN2) niet mogelijk is: de snelheidsverhoging werd geannuleerd!

Verder blijkt dat om mijn 'oude' tweede analoge lijn, wel degelijk een hogere snelheid mogelijk is (telefoontje XS4all juni 2011).

XS4all heeft mij echter verzuimd dit mede te delen.
XS4all heeft mij geen keuze geboden, om minder te betalen of de internet toegang op de andere lijn onder te brengen.
XS4all verschuilt zich achter het originele contract, en zegt niet verantwoordelijk te zijn voor verzonden post.
XS4all is wel degelijk verantwoordelijk brieven die zij verzenden!

Zoveelste reactie van XS4all:
XS4all blijft beweren dat zij NIET aansprakelijk zijn voor door hun verzonden post.

[Voor 76% gewijzigd door FulcoS op 22-07-2011 13:12]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee