Toon posts:

OSX / W7 - Map Verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik heb een klein probleempje en overweeg eigenlijk om de HDD in zijn geheel te formateren aangezien ik het niet voor elkaar krijg.

Situatie: ik heb vanaf OSX (hfs) enkele bestanden gekopieert naar mijn ext HDD (ntfs) omdat ik deze op een andere mac diende te installeren.

Nu probeerde ik echter deze mappen/programmas/.app vervolgens weer te verwijderen van mijn HDD maar dit lukt niet. Onder OSX blijft het programma voorbereiden hangen, en onder W7 krijg ik de melding:

" De opgegeven bestandsnaam is ongeldig of is te lang. "

Op mijn mac draai ik tevens NTFS 3G om te kunnen lezen/schrijven (verwijderen)

Iemand nog suggesties?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 13:11

Sayko

Knowledge Is Power

hernoem de rootmap naar een naam met maar 1 letter ofzo en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Ik heb nu de .app map een nieuwe naam gegeven 1. Daarin zitten ook weer meerdere mappen met korte namen. (Frameworks/MacOs/Plugsins/Rescources etc) ) En nog steeds dezelfde melding.

Het betreffen 22.233 bestanden en 1.279 mappen.

Dit is natuurlijk onbegonnen werk als dit handmatig gedaan moet worden.

[Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 04-07-2011 14:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Test onder XP krijg ik de volgende melding:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een naam met een *, dat is wel bijzonder, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit officieel binnen de specs van NTFS kan, en het lijkt me dus ook een probleem van NTFS-3G. Persoonlijk zou ik ook nooit bestanden tussen twee Macs op een NTFS geformatteerde drive willen uitwisselen, het risico op het verlies van data is namelijk behoorlijk groot.
Heb je al eens een chkdsk proberen te runnen over de schijf? Misschien dat Windows er dan iets bruikbaars van maakt.

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Dus jij hebt enkel HFS geformateerde HDD's? Mijn voornaamste probleem is dat ik ook nog weleens in een Windows omgeving verkeer op kantoor en ook bijvoorbeeld mijn TV, PS3 dit schijfformaat niet kan lezen.

Om nu én een 1tb HFS geformatteerde schijf te hebben en ook nog eens één in NTFS gaat me iets te ver, heb nu al 1 x 250gb hfs voor Timemachine, 1x 1tb NTFS extra data / en 1x 1tb backup.

edit:

Toch nog maar een keer geprobeert te verwijderen onder OSX, en het gaat traag maar hij tracht in ieder geval de duizenden bestanden te verwijderen.

[Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 04-07-2011 15:09]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee