Toon posts:

WIFI vanuit het image?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kawaknaller
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:10
Een tijdje geleden vroeg ik hier al iets over loadbalancing van een draadloos netwerk met 30 computers.
Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor 2 AP's en configureren dan 15 voor de ene en 15 voor het andere AP.
Ik zit echter nog even met een vraag:

Al ik op dit moment een computer uitrol dan gaat dat via een usb stick, daarop staat het image (er zijn andere varianten I know maar dit werkt voor ons het beste). Zodra het imgae erop staat reboot de computer en worden een aantal dingen aangemaakt zoals netwerkkaart e.d. daarna krijg deze ook een ipnummer natuurlijk (DHCP) en na de reboot wordt krijgt de computer een naam, wordt toegevoegd aan het domein en dan is het klaar.
Dit alles gaat via het bekabelde netwerk.

maar wat gaat het nu gebeuren zodra ik het image ook voorzien heb van de draadloze netwerkkkaart? kan zoiets überhaupt wel via WIFI? Of moet ik toch alles eerst via het bekabelde deel laten lopen en daarna pc voor pc weer voorzien van WIFI? (Hope not)

Beetje dom dat ik hier nu pas aan denk maar ja...denk dat ik aan vakantie toe ben of zo. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Als jij de inlog gegevens voor WiFi meebakt in je image, dan zou dat moeten werken.

Je kan ook met 802.1X (RADIUS) werken, dan kan je een default-login meegeven (temp-vlan) en zodra de gebruiker inlogt op de machine opnieuw het netwerkconfiguratie proces laten doorlopen, waarbij in dit laatste geval de username+password het wachtwoord vormt voor je WiFi. :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kawaknaller
webfreakz.nl schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:28:
Als jij de inlog gegevens voor WiFi meebakt in je image, dan zou dat moeten werken.

Je kan ook met 802.1X (RADIUS) werken, dan kan je een default-login meegeven (temp-vlan) en zodra de gebruiker inlogt op de machine opnieuw het netwerkconfiguratie proces laten doorlopen, waarbij in dit laatste geval de username+password het wachtwoord vormt voor je WiFi. :)
Hoi en bedankt voor je reactie.
Ik ga het waarschijnlijk a.s. donderdag eens testen (heb nog tijd zat) want het is eigenlijk niet de bedoeling dat de user een netwerkconfiguratie moet doorlopen. Het is school en dus liefst zo dicht mogelijk zal je begrijpen.

Een ander ding wat tricky wordt (denk ik) is hoe ik het kan verdelen naar de AP omdat ik er met 2 werkt (15 voor de 1 en 15 voor de andere). Mocht dat niet lukken dan ben ik bijna verplicht (denk ik alweer) om 2 images te maken (voor elke 15 dus 1)
Denk ik in de goede richting?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je met een image werkt, kun je daar toch alles in configureren wat je wilt :? Wat is er dan zo bijzonder aan het voorconfigureren van je wifi instellingen?

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kawaknaller
Koffie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:05:
Als je met een image werkt, kun je daar toch alles in configureren wat je wilt :? Wat is er dan zo bijzonder aan het voorconfigureren van je wifi instellingen?
Omdat normaal gesproken na de eerste herstart de netwerkkaart "aangezet" wordt en ipadres krijgt.
Na de volgende reboot wordt de computer hernoemd en vervolgens aan het domein toegevoegd, dit geheel automatisch.
Dit heb ik nog nooit gedaan via WIFI dus vandaar mijn vragen. ;) Hij moet eigenlijk dus hetzelfde doen alleen dan via WIFI. In het lokaal waar de 30 computers komen te staan is nml ook geen bekabeld lan aanwezig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:35
Binnen een domein moet je gewoon 802.1x gebruiken, via AD kun je dan vervolgens een netwerk toevoegen.
Geen gezeur met een voorconfigureren van netwerken in een image.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee