Hi!
Ik heb mijn HD2 nu zo'n jaar (juli 2010). Sinds (voor mijn gevoel) een week of twee drie vertoont de accu kuren.
Een voorbeeld:
's ochtends om 10 uur heb ik 15% resterend.
Twee uur later is de telefoon uitgevallen.
Vannacht om 03.00 uur heb ik hem opgeladen tot 100%.
Vanochtend werd ik wakker om 12.00 uur, en was er nog maar 75% over.
Dit lijkt me zeer extreem. Mede vanwege het feit dat:
- WiFi uit
- G3 uit
- BlueTooth out
- Synchronisaties uit
- Beeldscherm zeer donker (één na donkerste stand)
- Niet gebeld
- Geen camera gebruikt
- Niet herstart
- Slechts een stuk of 3 sms'jes verstuurd en ontvangen
De telefoon stond dus heel zuinig op stand-by, en om dan 25% accu te verliezen in zo'n korte tijd vind ik bizar.
Zojuist dacht even een soort van stresstest te doen. Ik zat op 74% en schakelde in de WiFi, G3, Bluetooth, helderheid v/h scherm omhoog. Ik heb een filmpje gegeven op YouTube, foto gemakt met flits, mijn e-mail opgehaald, een telefoongesprek opgebouwd, een website bezocht, Facebook bijgewerkt en Google Maps geopend.
Dit alles bij elkaar kostte me 4% en ik zakte terug naar 70%. Inmiddels zit ik op 69%.
Uiteraard ben ik bekend met het feit dat smartphones hongerig zijn. Maar zoveel? En dan vooral in stand-by? Als ik mijn telefoon dus volwaardig zou gebruiken (met normale beeldschermsterkte, synchen) trek ik hem volgens mij in een paar uur al leeg?
Is mijn accu gewoon aan het overlijden of?
Ik heb mijn HD2 nu zo'n jaar (juli 2010). Sinds (voor mijn gevoel) een week of twee drie vertoont de accu kuren.
Een voorbeeld:
's ochtends om 10 uur heb ik 15% resterend.
Twee uur later is de telefoon uitgevallen.
Vannacht om 03.00 uur heb ik hem opgeladen tot 100%.
Vanochtend werd ik wakker om 12.00 uur, en was er nog maar 75% over.
Dit lijkt me zeer extreem. Mede vanwege het feit dat:
- WiFi uit
- G3 uit
- BlueTooth out
- Synchronisaties uit
- Beeldscherm zeer donker (één na donkerste stand)
- Niet gebeld
- Geen camera gebruikt
- Niet herstart
- Slechts een stuk of 3 sms'jes verstuurd en ontvangen
De telefoon stond dus heel zuinig op stand-by, en om dan 25% accu te verliezen in zo'n korte tijd vind ik bizar.
Zojuist dacht even een soort van stresstest te doen. Ik zat op 74% en schakelde in de WiFi, G3, Bluetooth, helderheid v/h scherm omhoog. Ik heb een filmpje gegeven op YouTube, foto gemakt met flits, mijn e-mail opgehaald, een telefoongesprek opgebouwd, een website bezocht, Facebook bijgewerkt en Google Maps geopend.
Dit alles bij elkaar kostte me 4% en ik zakte terug naar 70%. Inmiddels zit ik op 69%.
Uiteraard ben ik bekend met het feit dat smartphones hongerig zijn. Maar zoveel? En dan vooral in stand-by? Als ik mijn telefoon dus volwaardig zou gebruiken (met normale beeldschermsterkte, synchen) trek ik hem volgens mij in een paar uur al leeg?
Is mijn accu gewoon aan het overlijden of?
[Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 04-07-2011 13:14]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~