Toon posts:

fan-connectoren moederborden; amperes en wattages??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten of een van jullie weten wat de fan-connectoren van de Abit moederborden aankunnen qua amperes en wattages?
Kan ik een 0,32A bij 2,16watt fan plaatsen op een fan-connector op het moederbord. Ik zie alleen in de manual van de Asus P2B-LS staan dat deze 0,5A bij 6watt maximaal aankunnen.
Wie weet wat??
Ik hoor graag!

Greetinz

Newt

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel deze vraag mbt de al vele malen eerder genoemde Delta fan. Dit is een behoorlijke stroom-zuiger, trekt namelijk zo even in zijn eentje 0.32A weg (niet mis). Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan of de connector op het moederbord dit wel trekt; vandaar dus bovengenoemde vraag.
Ik denk (reageer svp hierop; dan weet ik het zeker) dat veel tweakers het toch belangrijk vinden om de RPM te kunnen waarnemen. Ik heb al geprobeerd om de 3de wire die de rpm meet, allen op de connector te laten zitten en de daadwerkelijke voeding via mannetje-vrouwtje te laten lopen. Werkt goed. Het liefst heb ik echter dat alleen de connector op het moederbord voldoende is. Ikzelf vindt RPM meting wel degelijk noodzakelijk vooral als je met Peltier-cooling werkt. Oftewel wanneer elke seconde telt!!!

Greetinz

Newt