Toon posts:

Sony Vaio VGN-NW21EF Probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-01 20:52
Beste Tweakers,

Ik heb nu al z'n anderhalf jaar een sony vaio en hij begon wat mankementen te vertonen met vastlopers enz.
Dus dacht ik, ik ga hem recoveren via de vaio recovery centre, nadat ik dat had gedaan vertoonde hij na nog geen week dezelfde problemen, dus toen dacht ik, ik ga hem formatteren en opnieuw installeren. Toen de installatie bij updates installeren kwam ging hij niet meer verder en gaf hij een foutmelding: kan de offline informatie voor de landinstellingen niet instellen foutcode 0x80000001, hierna nog meerdere malen verschillende windows 7 32 en 64bit disks geprobeerd (ook orginele disks) maar niet kunnen oplossen, daarna dacht ik windows xp maar is te proberen en dat ging allemaal goed totdat hij opnieuw moest opstarten om derest van de installatie te doen en toen kreeg ik zwart beeld en startte hij na z'n 30 seconden opnieuw op. Als er geen disk in de drive zit en ik start hem op krijg ik de error:
a disk read error occured..... press ctrl+alt+delete to restart.

Nu vraag ik me dus af wat ik moet doen, ik heb alle partities al verwijderd met de windows xp disk en opnieuw aangemaakt maar niks blijkt te werken, nu denk ik dus zelf dat de hardeschijf stuk is want hij geeft via de windows 7 disk 2 primarys aan, 1 van 9,5GB en 1 van 290GB, als ik via de XP disk deze partities verwijder en beide opnieuw aanmaak dan krijg ik opeens een nieuwe partitie erbij van 400 nog wat GB wat heel vreemd is want m'n HDD is maar 320GB en ik kan de 9,5GB en de 290GB via de windows 7 disk ook niet samenvoegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Lijkt idd een HDD probleem. Heb je toevallig een extra exemplaar liggen? Als je tijdens de instal van W7 ervoor kiest om alle partitites te deleten en vervolgens een nieuwe partitie creërt wordt al het geheugen samengevoegd.

[Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 04-07-2011 11:52]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiimbo1991
Nee heb geen extra emeplaar liggen, en ik kan ze ook niet samenvoegen. :/
En als ik nou een nieuwe schijf aanschaf een ssd en ik zet die erin dan moet het daar toch wel gewoon op werken?

[Voor 43% gewijzigd door Tiimbo1991 op 04-07-2011 12:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Het zou moeten werken, maar 100% zeker weet je het nooit. Voor hetzelfde geld is het een kapotte controller, wie weet? Het beste zou zijn als je een HDD kan lenen, en testen of het werkt. En voordat je voor € 250 een SSD koopt, kan je niet beter voor € 40 een 1TB HDD'tje bestellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiimbo1991
Nieuwe ssd erin gezet en hij doet het weer :D

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee