Toon posts:

[KPN] Onheilspellend hoge rekening op komst?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 363469

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een KPN i-250 abonnement bij mijn iPhone 4, sinds mei dit jaar. Had een 1 GB datalimiet, maar heb dit middels een verdubbelaar verhoogd naar 2 GB omdat ik bang was dat een beetje streamen misschien wel harder aan zou tikken dan dat ik zou willen.

Nou ging ik even kijken bij MijnKPN, en daar staat bij het internet-kopje 't volgende:
Mijn internet tegoed
Verbruik sinds laatste rekening: 1,12 TB
Ik kan een beetje rekenen en geloof ik dat er zo'n ca. 1000 GB in een TB gaan, dus KPN beweert dat ik dik x 1000 over mijn datalimiet heen ben gegaan? Het is nu 4 juli, en op 25 juni kreeg ik 't bericht dat mijn 1000 MB het 1 GB) datalimiet op was (dus in een periode van 9 dagen ben ik van 1 GB naar 1,12 TB gegaan? lol..) Echter, omdat ik een verdubbelaar heb van nog 1 extra GB had ik vanaf dat moment dus nog ook gewoon 1 GB aan data te verbruiken... lijkt mij toch? Bij KPN's klantenservice wisten ze me te vertellen dat je geen sms-notificaties meer krijgt bij zo'n dataverdubbelaar.

Voor een beetje surfen, msn'en en Facebook zo'n hoog verbruik? Ik gebruikte een aantal weken wel veel Spotify op mijn mobiel maar heb dagelijks nauwlettend dit in de gaten gehouden. 1,12 TB kan gewoon niet. Als er nu "GB" zou staan, zou 't nog kunnen kloppen.

Is er iemand die mijn angst kan wegnemen? Ik moet mijn rekening nog ontvangen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 198256

De klantenservice van KPN kan die angst het beste wegnemen. (of bevestigen). Maar 1.12 tb is wel extreem veel. Dan zou je 24 uur per dag Youtubue filmpjes moeten streamen in hoge kwaliteit oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Waarschijnlijk een rekenfoutje op de MijnKPN site. ;)

The skyline was beautiful on fire. All twisted metal stretching upwards. Everything washed in a thin orange haze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 15:59

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zal wel GB zijn en geen TB,even bellen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• procent20
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-12-2015
Volgens mij heb je nog recht op 2 waarschuwingen dat je de fair user policy hebt overschreden.
-
Daarnaast vind ik het wel een extreem hoge bandbreedte en kan ik me niet voorstellen dat je dit met normaal gebruik hebt verzameld.
-
Mocht KPN ontkennen dat het een rekenfout is dan kan je zoiets als dit zeker wel aanvechten mbv. Tros radar forum en of de consumentenbond.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 13:04
1.12 tb krijg ik niet eens vol met al mijn gedownloade 1080p films (legaal :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-04 13:34

iLikeNoobies

With Big Boobies

procent20 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:37:
Volgens mij heb je nog recht op 2 waarschuwingen dat je de fair user policy hebt overschreden.
Als ik het me goed herinner, heb je bij een data-limiet geen fair use policy. Deze is alleen bij "onbeperkt" abonnementen.

Afgezien van het bovenstaande, denk ik dat dit gewoon een rekenfout is op de website van KPN. 1TB is namelijk wel achterlijk veel.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 15:48
ik kan me niet voorstellen dat dit klopt. dit is op 7,2 mbit ongeveer 11 dagen non-stop streaming op volle snelheid. als ik het goed om had gerekend.

ik zou gewoon een klacht laten aanmaken dit heeft 9 van de 10 keer meer effect bij kpn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:29
KPN bellen en vragen wat er fout zit in hun systeem, 1,12TB KAN NIET klaar. GB vind ik al een prestatie met gewoon surfen, 1,12GB moet je nog best wel redelijk wat aan HD filmpjes kijken. en HD op de phone is geen HD zoals op de pc dat zal geen 50MB/s zijn op je phone....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom kom je hier om er een gigantisch lange post van te tikken terwijl je gewoon de helpdesk kan bellen? Die zullen je dan direct vertellen hoe de vork in de steel zit en dan ben je er hoogstwaarschijnlijk zo vanaf.
Je zal zo rond de 500KB/s constant moeten hebben staan downloaden, iedereen snapt wel dat zoiets niet mogelijk is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 363469

Topicstarter
Had de klantenservice gebeld, maar de dame in kwestie had volgens mij niet echt een idee van de omvang van 1 TB, dus die was het niet met me eens dat het niet kon kloppen. Plus ik had geen zin om weer een paar euro's lichter te zijn na het bellen van 't dure 0900 nummer.

Anyway, het moet inderdaad echt een fout zijn. Sowieso kan ik in 9 dagen niet volop HD filmpjes kijken op de snelheid van KPN's mobiele internet verbinding, denk ik.

Bedankt voor de reacties, iets geruster weer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:47

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Anoniem: 363469 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:12:
Plus ik had geen zin om weer een paar euro's lichter te zijn na het bellen van 't dure 0900 nummer.
Klanten service is geen 0900 nummer maar gewoon een 06 nummer 0612001200 om precies te zijn.
Verder zou ik als ik jou was eerst een bevredigend antwoord willen..

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tsurany schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:30:
Waarom kom je hier om er een gigantisch lange post van te tikken terwijl je gewoon de helpdesk kan bellen? Die zullen je dan direct vertellen hoe de vork in de steel zit en dan ben je er hoogstwaarschijnlijk zo vanaf.
Je zal zo rond de 500KB/s constant moeten hebben staan downloaden, iedereen snapt wel dat zoiets niet mogelijk is.
In 9 dagen moet je zelfs tegen de 1,5MB/sec kunnen halen, om aan die 1,12TB te komen, maar volgens mij haal je je dat nooit op je mobiel, zeker niet nonstop.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 314471

SinergyX schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:54:
[...]

In 9 dagen moet je zelfs tegen de 1,5MB/sec kunnen halen, om aan die 1,12TB te komen, maar volgens mij haal je je dat nooit op je mobiel, zeker niet nonstop.
Jawel, dat gaat wel als je een flink data abonnement hebt. KPN biedt zakelijk geloof ik 14.4Mbit/s aan. Echter hier gaat het denk ik om een 7.2Mbit verbinding, dan is het technisch niet mogelijk om aan 1TB te komen in 9 dagen. 7.2 / 8 x 3600 x 24 x 9 = ~700GB, dat is nog een flinke rekening maar het geeft wel aan dat het niet kan kloppen.

Dan nog iets... Een collega van mij heeft sinds kort een dongel van KPN de verbruiksmonitor daarvan geeft ook verbruik aan wat nooit kan kloppen. Misschien een probleem bij KPN?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Haha. 1.12 TB is onmogelijk via een mobiel netwerk in die tijd. Dat is absoluut een reken- of weergavefout.

[Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 05-07-2011 18:10]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 18:51

AzzKickah

06-CENSORED

Bel nou gewoon nog een keer en 'eis' een bevredigend antwoord en laat ons dan ook weten hoe het nou zat :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02

Sorcerer8472

Mens sana?

CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:10:
Haha. 1.12 TB is onmogelijk via een mobiel netwerk in die tijd. Dat is absoluut een reken- of weergavefout.
Plus, stel dat je al zo hard mogelijk continu 7.2 Mbps omlaag trekt, dan merk je dat echt wel aan je accu die dan na een paar uur zeker wel leeg is...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Mochten ze je dit wel willen berekenen, of volhouden dat deze gebruiksmeting correct is, vraag dan zeker een specificatie op. Op zo'n specificatie staat dan het gebruik per dag, misschien wel per sessie waarin je verbonden was met het datanetwerk, kun je snel zien dat 1.12TB echt onmogelijk is ;)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb je ondertussen al een rekening gekregen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee