Toon posts:

Nieuwe computer met MSI N560GTX-Ti met driver problemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409538

Topicstarter
Hallo,

Wellicht is dit probleem al besproken, maar ik kon het helaas niet terug vinden op dit forum. Ik probeer het helder en duidelijk uit leggen, hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Vorige week heb ik bij een complete pc inclusief assemblage (zonder Windows installatie) gekocht. Het betreft grotendeels de Gaming PC van mei 2011.

Asrock P67 Pro 3 (B3)
MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II
Kingston Valueram 4gb
Intel Core I5 2500K Boxed

Na installatie van windows 7 64bit en het installeren van de videokaart drivers (NVIDIA 275.33) loopt de computer continu voor een paar seconden vast en gaat verder. Windows geeft onderin aan een fout te ervaren met de driver van de videokaart en heeft deze hersteld. Na een aantal malen vastlopen herstart de pc zich. Soms met rare strepen en vervorming door het scherm heen, zelfs éénmaal in het BIOS logo.

Na de installatie van de drivers ongedaan gemaakt te hebben, een aantal andere versie geprobeerd te hebben (270, 266 versie) zonder resultaat. Mijn laatste hoop was een schone installatie van Windows. Na alles geformatteerd te hebben, windows 7 erop gezet te hebben en nieuwe videodrivers er op te zetten (versie 270.66) opnieuw de zelfde problemen, "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld; NVIDIA Windows Kernel Mode Driver reageert niet meer en is hersteld."

Kan iemand mij hierin van advies voorzien? Alvast bedankt!

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 409538 op 04-07-2011 09:08. Reden: toevoeging beeldschermfoto]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 13:14
Met name doordat je noemde dat het probleem zich zelfs in de bios voordeed, doet me dit toch sterk vermoeden dat de videokaart niet in orde is. Aangezien je de pc geassembleerd gekocht hebt, zou ik deze even terugbrengen naar de winkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 409538

Topicstarter
Inderdaad, het klinkt logisch dat het aan een hardware onderdeel ligt als ook in het bios scherm onregelmatigheden optreden. Het probleem is dat dit eenmaal is gebeurd en tot op heden nog niet weer. In windows is het daarentegen niet mogelijk om normaal te internetten, film te kijken of iets dergelijks (gezien het grote aantal freezes).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee