Toon posts:

Router hard-reset zichzelf na periode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 298643

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

We hebben hier een Thomson TG789VN staan, waarbij de verbinding altijd stabiel is. De router staat op een niet-standaard IP adres; 10.0.0.254. Dit gaat allemaal prima, voor alle stations. Maar na een onbepaalde tijd valt voor iedereen ineens de verbinding met internet weg, waarna ik mag kijken wat er aan de hand is en nu ben ik voor de tweede keer er achter gekomen dat de router zichzelf een soort van hard-reset heeft gegeven. Het IP adres is weer terug gezet naar zijn default IP (192.168.1.254), maar nog gekker is dat alle Game & Application Sharing settings weer terug staan zoals het "vroeger" was, toen we nog niet gebruik maakten van 10.0.0.*. Dus hier staan nog wat instellingen van ons oude 192.168.1.* netwerk in. Daarnaast is het administrator wachtwoord ook niet gereset.

Iemand ooit dit probleem ook ondervonden of wellicht een idee wat hier gaande is?

Alvast vriendelijk bedankt.

Topicstarter
Er heeft niemand dit probleem ooit gehad?

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
Waarom staat de router op zo een raar IP adres? Bepaalde reden?

Topicstarter
Ik heb altijd mijn gateway's achter in de IP range gehad. Zou dat een probleem kunnen zijn? Zo ja, wat is een meer regulier adres voor een router in deze range?

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

-Heb je al contact gehad met de leverancier / ISP helpdesk?
-Is het een KPN modem ( dan heb je ook KPN firmware) & heb je de nieuwste firmware versie?
-Word het apparaat op het moment van problemen erg warm?, valt de modem/router combo uit tijdens de drukke uurtjes of geheel spontaan?
-Werkt het wel als je het IP niet veranderd?

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Topicstarter
Larsiano,

- Nee, nog geen contact gehad met de leverancier, met de ISP ook niet omdat dit geen router is van hunzelf.

- Nee, deze hebben we apart aangeschaft.

- De router valt tot nu toe (3 x gebeurd onderhand, vandaag ook weer) alleen 's nachts / 's avonds uit. Dus niet tijdens drukke uurtjes. Alhoewel mijn Unix staging webserver rond 12 uur 's nachts zijn systeem backup FTP'd naar een externe locatie. Maar kan me niet voorstellen dat hij hier op nekt? Ik kan ook niet echt zeggen of hij heel warm word, momenteel is dit niet echt het geval voor mijn gevoel, maar hij zou natuurlijk ergens midden in de nacht wel warm geweest kunnen zijn. Al moet ik wel zeggen dat hij in een slecht geventileerde ruimte staat met andere apparatuur, dus de temperatuur ligt daar sowieso wel ietwat hoger.

- De router blijft gewoon werken in principe, alleen moet ik dan mijn werkstation's IP adres wijzigen naar het oude subnet omdat hij zich dan ineens in het oude netwerk bevind (192.168.1.* / 255.255.255.0)

Bedankt voor je tijd overigens!

Edit: Overigens, vergat ik je Firmware vraag te beantwoorden. Er zit momenteel 8.4.1.C op, maar ik zie geen mogelijkheid om deze te updaten en kon er ook niets over vinden via mijn grote vrind Google?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 298643 op 12-07-2011 08:43]

• larsiano

larsiano

-=XTRA=-

Dan zou ik toch beginnen met kijken naar nieuwe firmware deze is wel beschikbaar voor niet KPN versies dacht ik? http://www.technicolorgateways.nl/support.html zou ik even een mailtje sturen.
je kan ook kijken hoe warm die word tijdens deze nachtelijke backups? Maar 45grad moet toch geen probleem zijn en dat haal je niet zomaar hoop ik...
en of testen met een ip in de 192.168.x.x reeks? en of testen met standaard instellingen voor een dagje (mits je geen compleet server park hebt). Het lijkt me stug dat een incorrect LAN IP dit probleem veroorzaakt dan zou je eerder een "niet thuis" bericht krijgen denk ik dan. Eventueel de kabels controleren/ vervangen (kleine kans) sucsess igg! Hopelijk heeft iemand nog meer tips voor je!

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Topicstarter
Ik hekel wel een beetje bedrijven die alleen telefonisch bereikbaar zijn zeg... :P Zeker pas na 10:00 's ochtends.

45 graden, bedoel je daarmee de kamer temperatuur? (lijkt mij wel) Of de kern temperatuur van de router?

Bedankt voor je reacties!

• larsiano

larsiano

-=XTRA=-

de KT idd :)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43
Het zelfde probleem had ik dus ook met de KPN versie.
Dat is waarschijnlijk opglost door de modem een restart te geven nadat de instellingen aangepast zijn. Tot nu toe gaat het goed.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Topicstarter
Larsiano, ik zal eens kijken of ik dat in de gaten kan houden. Thanks! :)

The_Greater, serieus? Zou het zo simpel zijn? Het is dus wel een bekend probleem? Had jij ook dat hij zichzelf resette naar een oudere configuratie? Ik moet eerlijk toegeven dat ik geloof ik de laatste tijd de router niet meer heb gerestart. :X

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 298643 op 12-07-2011 09:59]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43
Anoniem: 298643 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:58:
Larsiano, ik zal eens kijken of ik dat in de gaten kan houden. Thanks! :)

The_Greater, serieus? Zou het zo simpel zijn? Het is dus wel een bekend probleem? Had jij ook dat hij zichzelf resette naar een oudere configuratie? Ik moet eerlijk toegeven dat ik geloof ik de laatste tijd de router niet meer heb gerestart. :X
Geen idee of dit een bekend probleem is met deze thomson serie, ik herkende het gewoon.

Heb zelf namelijk iets van 15 poortmappings erin staan. Na z'n vreemde reset was geen koppeling meer aanwezig. Bepaalde handmatig aangemaakte poortmappings kon je niet eens meer koppelen aan een apparaat. Het enige wat je kon doen was verwijderen en opnieuw aanmaken. Je bent er even zoet mee .

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Topicstarter
Hm.. klinkt wel iets anders dan het probleem hier geloof ik. Al de poortmappings stonden hier terug naar hoe ze eerder een keer stonden. Daarna kon ik ze wel gewoon zonder problemen aanpassen naar de juiste IP adressen.

Maar ik heb hier al iedergeval gemeld dat er vandaag na kantooruren een restart van de router zal plaatsvinden. Hopen dat dat het oplost!

Overigens, heb ik even contact opgenomen met Technicolor. Firmware kan je in principe alleen via de ISP of je leverancier verkrijgen. Blijkbaar zit bij Thomson een verdien model achter de firmware, afzetters...

• larsiano

larsiano

-=XTRA=-

Vreemt want ik dacht toch dat nu t.colour gates heet eerst gewoon Thomson was en dus zijn zij de leverancier van dit apparaat. Heb je er wel bij verteld dat je een (dure) niet KPN versie hebt?

Topicstarter
Ja heb ik inderdaad verteld. Vond het ook een beetje vreemd verhaal... Maar goed, ik hoop dat het probleem na het rebooten is opgelost...

Nogmaals bedankt Larsiano!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee