Toon posts:

UTP Cat 6 kabeltester

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-06 23:10
Ik heb gezocht naar een huis tuin en keuken kabeltester om thuis mijn CAT6 bekabeling te testen, maar is dit de juiste?

Ik ga de bekabeling allemaal aanleggen (12 pachtaansluitingen) hier in huis en wil een simpele kabeltester om de zelf geknepen kabels te testen.

Ik kom op onderstaande tester uit, is dit een goede of kan ik beter voor iets anders gaan?

König kabeltester netwerk, USB en coax (BNC)

Alvast bedankt voor jullie input!

[Voor 3% gewijzigd door Vjenne-ICT op 04-07-2011 01:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je alleen deze 12 aansluitingen wilt testen en er verder niet veel gebruik gaat maken zou ik voor een DX tester gaan, veel goedkoper ($ 7,80) en werk bij mij goed. ;)

http://www.dealextreme.co...and-usb-cable-tester-4439

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Bedankt voor je reactie, maar heb de tester deze week nodig.

Zijn er nog goedkopere alternatieven in NL?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-06 16:04
De mijne lenen ?
Wel ff een 9v batterijtje inzetten. Is op kwam ik vorige week achter ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vjenne-ICT
aZuL2001 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:39:
De mijne lenen ?
Wel ff een 9v batterijtje inzetten. Is op kwam ik vorige week achter ;)
Ja, dat is ook wel erg mooi aanbod!
Waar woon je? Stuur anders even een PM.

Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb ooit deze besteld om kabels te testen, daar zit ook een RJ45 tester in. Zolang je alleen maar wilt zien dat er signaal door de kabel gaat maakt het niet uit of het cat5 of cat6 is. Dat ding stuurt zelf geen signaal, beide kanten van een kabel moeten erin, wellicht niet heel handig om aangelegde bekabeling te testen dus. Dan is linkspeed checken met een switchje aan iedere kant wellicht makkelijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 18:28
Linkspeed checken heeft volgens mij niet zo heel veel zin.. Volgens mij zijn er namelijk switches/nics die gewoon gigabit aangeven, ookal is er n kapot aderpaar en heb je niet werkelijk gigabit snelheid.
Veel moderne netwerkkaarten en manageable switches kunnen echter zelf de kabel checken.
Zo heeft Marvell een tooltje genaamd VCT:
Veel bios-en hebben zoiets ingebouwd tegenwoordig en ook mn goedkope 3Com manageable huis-tuin-en-keuken switch heeft deze functie.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-04 13:11
en zo heeft realtek dat ook Windows Diagnostic Program 2.0.1.8
hier te downloaden : http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

en hier die van marvell :
http://www.station-driver....station-drivers.com).exe
kun je ze beide testen :)

mits je natuurlijk 1 van deze twee kaarten hebt anders werkt het niet :(

[Voor 10% gewijzigd door Gman2oo6 op 04-07-2011 11:47]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee