Toon posts:

Advies 1000 euro 7.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Voor een vriend moet ik een 7.1 set samenstellen, het budget is max 1000 euro voor een receiver en speakers.

7.1 is gekozen voor de mooie grote woonkamer ( 6 bij 6 m ) en om die ruimte mooi te kunnen vullen met satelietten. Daarom graag geen vragen over waarom 7.1 etc

De voorkeur gaat uit naat sattelieten met sub, receiver en speakers die de nieuwe audio formaten ondersteunen ( hd audio) met een auto setup via microfoontje bij de receiver voor het instellen van de juiste weergave.

Op de receiver komt gewoon een htpc met hdmi die het spul ook hdmi hd doorgooit.

Kennis is geen audiofiel quali mag gelijk zijn aan een logitech z 5500 ( of beter)

Sattelieten komen rondom plafond-plint te hangen dus gaarne voor de zij en achter iig geen staanders oid.

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:42

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

En wat heb je zelf al gevonden? Want er is wel iets van eigen inzet gewenst, zo ook te lezen in AUD beleid. Nu is het gewoon een boodschappenlijstje met ik heb 1000 euro budget en wil X, Y en Z.

Maar goed. Het is nog best wel tricky door die 7.1. Daarom vallen sommige goedkopere receivers al standaard af doordat die maar 5.1 zijn.Om die reden kan het handiger zijn om bijvoorbeeld een oudere Onkyo TX-SR508 te nemen in plaats van de nieuwere XX9-reeks. Dit omdat je dan naar een TX-NR609 moet kijken aangezien ze van de TX-NR509 een 5.1 receiver hebben gemaakt. En het scheelt heel wat centen als ik zo de prijzen zie. Vul dat bijvoorbeeld aan met een Columa 300 7.1 Set en je zit aan je budget. Alleen jammer dat je dan niets van kabels mee hebt genomen wat met een 7.1 setup in een 6x6 ruimte wel eens veel meters kan worden. Ik zou me niet zo extreem blind staren op de nieuwe HD formaten in combinatie met dat soort speakers, maar dat ter zijde.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Ik heb er niet veel verstand van van dat hele audio gebeuren, ik bedoel ik kom net kijken met een Jamo setje bij de tv en een paar Eltaxjes bij mn pc, maar is zo een grote kamer wel voldoende te vullen met wat kleine satellietjes?

Kan je niet beter ipv 7.1 kijken naar een 5.1 set met een paar vloerstaanders als fronts?
Ik bedoel komop laten we eerlijk zijn, 7.1 is op papier heel mooi, maar in de praktijk denk ik persoonlijk dat je er geen klap aan hebt met dit budget. Met een degelijk budget zal het zeker een meerwaarde zijn, daar ben ik van overtuigd, maar met 1000 euro voor zowel speakers als receiver kan je denk ik beter voor een 5.1 set gaan.

Neem die Onkyo die FeaR aandraagt en een setje Jamo's S608 HCS 5 zou ik zeggen. Dat lukt denk ik wel binnen dat budget en dan denk ik dat je heel wat meer en beter geluid in huis hebt dan een 7.1 setje met wat kleine satellietjes.

Maargoed, nogmaals, ik heb hier nog weinig kaas van gegeten, dit is gewoon wat ik denk en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de kenners van mijn gedachtengang vinden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:13
Ik denk dat een 2.1 of 2.0 voor dat budget véél beter zal klinken!
In een ruimte van 6x6 horen deftige vloerstaanders als start.

Overtuig je vriend dat hij beter start met een deftige receiver en een een paar vloerstaanders, en nadien verder uitbreidt.

Anders moet je maar gewoon een setje kopen. Voor film zal het nog wel te doen zijn, maar voor muziek twijfel ik toch.

Ga eerst maar eens luisteren, je moet het gewoon zelf ervaren.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Oke hoeveel zou dan het budget moeten bedragen om aan de wensen te voldoen? 1500? zeg het maar want ik wil wel graag een goed advies uitbrengen... anders toch maar een z5500

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
No offence, maar waarom moet jij een set voor je vriend samenstellen als je er zelf geen verstand van hebt?

Bepaal samen met hem hoeveel speakers hij wil hebben en ga dan naar een winkel. Luister samen wat het mooist klinkt en als dat binnen budget past is het prima toch?

[Voor 43% gewijzigd door XeNeRgY op 11-07-2011 18:08]

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 22:01
Als ik even simpel kijk in de pricewatch kom ik al een mooi setje van Onkyo tegen. pricewatch: Onkyo HT-S 9305THX

Geluidskwaliteit lijkt me meer dan voldoende. Als het een audofiel was had hij jou niet om hulp gevraagd.
Alleen moet je dan nog een paar stands zoeken, die zullen er wel niet bijzitten.

• XeNeRgY
  • Niet online
Vraag me zelfs af of je 1000€ uit moet trekken voor een 5.1 set als je geen audiofiel bent. Zelf heb ik een Onkyo set van zo'n 600€ en vind het prima klinken. Ik ben dan ook geen audiofiel :)

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
de hoeveelheid speakers is helemaal niet belangrijk.
als je een ruimte van 6x6 meter wilt vullen met fatsoenlijk geluid kon je veelbeter een fatsoenlijke 5.1 reciever kopen met 2 vloerstaanders en een flinke sub dan 7 satalieten met een klein subje.
en vloerstaanders vullen beter als sattalietjes.
http://tweakers.net/price...-51-bruin.html#tab:prices
zoiets bijvoorbeeld, bespaard je de moeite van een set bij elkaar te zoeken (niet alle speakers klinken geweldig bij elkaar) ziet er redelijk uit, meer dan genoeg volume en nog flink wat over voor een goede reciever. wil hij dan ooit beter geluid kan hij de reciever behouden en nieuwe speakers kopen.
(dit is wel maar even een snelle klik in de pricewatch, dus er is vast nog wel wat beters te vinden voor dit geld)

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
XeNeRgY schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:05:
No offence, maar waarom moet jij een set voor je vriend samenstellen als je er zelf geen verstand van hebt?

Bepaal samen met hem hoeveel speakers hij wil hebben en ga dan naar een winkel. Luister samen wat het mooist klinkt en als dat binnen budget past is het prima toch?
I'm with him.

Ik denk dat je jezelf er goed in doet door eerst even jezelf te verdiepen in de materie want dit is wel heel lui. De enige optie die je aanbiedt is een z5500... Dat laat wel zien hoe goed bekend je bent met de stof. Misschien moeten jullie maar een andere vriend inschakelen die wél verstand heeft.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
sanderdw schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:11:
Als ik even simpel kijk in de pricewatch kom ik al een mooi setje van Onkyo tegen. pricewatch: Onkyo HT-S 9305THX

Geluidskwaliteit lijkt me meer dan voldoende. Als het een audofiel was had hij jou niet om hulp gevraagd.
Alleen moet je dan nog een paar stands zoeken, die zullen er wel niet bijzitten.
Dit is dan een reactie waar ik wat aan heb, zoals ik namelijk al aangaf, het geluid hoeft niet audiofieltop te zijn, maar ruim voldoende. Dit is dus een 5.1 systeem met optie tot 7.1 met een richtmicro.

Zag alleen dat er een opvolger was op de site van Onkyo die nog niet in de PW stond, namelijk deze:

HT-S9405THX - http://www.nl.onkyo.com/en/products/ht-s9405thx-43416.html

Neem toch aan dat de opvolger net zo goed is als de voorganger?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind dat je erg apart bezig bent. Perse 7.1, budget van 1000 euro maar zolang het maar gelijkwaardig klinkt aan een Z-5500 is het voldoende? Neem dan gewoon de Z-5500 als dat voldoende is, scheelt aardig wat geld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-05 19:45
Centropy schreef op maandag 04 juli 2011 @ 01:31:

.... KNIP ....

Sattelieten komen rondom plafond-plint te hangen dus gaarne voor de zij en achter iig geen staanders oid.
Daar ga je al de mist in, dat gaat nooit wat worden. Je zet speakers op oor hoogte van de meest gebruikte luisterpositie. En als een z5500 voldoende kwaliteit is, geef dan geen €1000 uit, al helemaal als je het aan het plafond gaat hangen.

eigenlijk vindt ik dat deze gewoon op slot moet

[Voor 6% gewijzigd door lexi op 15-07-2011 13:13]

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Sja aan de wensen zit een tuner, ja sommig willen dat nog, dus vandaar dat ik wel blij was met die optie die geboden werd, de complete onkyo set.... dacht dat dat wel een aardige keuze was...

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ps het hoeft niet persee 7.1 maar dacht dat dat wel wat extra zou toevoegen, ik lees dus van niet, dus 5.1 is ook prima dan en ook meer dan 1000 mag eventueel wel maar niet het dubbele ofzo, maar het moet gewoon een beproefd setje zijn die gewoon leuk films en muziek doet, met tuner...

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 20:44
Als het echt alleen voor film is zou ik gaan voor de Harman Kardon BDS 800 (pricewatch: Harman Kardon BDS 800). Als het ook voor muziek is, koop dan gewoon een mooie versterker, een leuke sub en 2 mooie speakers.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Maar Pepio, het moet het beste van 2 werelden zijn, dus wel surround en leuk voor muziek op stereo mode of 2x stereo

Dat moet toch ook te doen zijn? vandaar dat ik op die onkyo set kwam, die kan toch ook niet heel slecht zijn ofzo? dus equvalent aan de set die sanderdw aangaf?

• XeNeRgY
  • Niet online
Koop gewoon een standaard 5.1 van onkyo inclusief speakers. Neem hierbij een receiver die eventueel 7.1 kan zodat je nog 2 speakers bij kunt voegen. Het geluid (surround en stereo) is ruim voldoende bij deze sets.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Daar was ik dus inmiddels aangeland, tnx voor de confirmatie!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 18:30

Ch3cker

Testlab Teamlead
Centropy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:57:
[...]

Dit is dan een reactie waar ik wat aan heb, zoals ik namelijk al aangaf, het geluid hoeft niet audiofieltop te zijn, maar ruim voldoende. Dit is dus een 5.1 systeem met optie tot 7.1 met een richtmicro.

Zag alleen dat er een opvolger was op de site van Onkyo die nog niet in de PW stond, namelijk deze:

HT-S9405THX - http://www.nl.onkyo.com/en/products/ht-s9405thx-43416.html

Neem toch aan dat de opvolger net zo goed is als de voorganger?
Inmiddels wel : pricewatch: Onkyo HT-S9405THX

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Lol. alleen geen prijzen./..

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:42

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Centropy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 14:56:
Maar Pepio, het moet het beste van 2 werelden zijn, dus wel surround en leuk voor muziek op stereo mode of 2x stereo.
Dat is inderdaad te doen, maar niet met een set van melkpakjes.Voor muziek zal je als fronts toch zeker een paar mooie monitoren of vloerstaanders neer moeten zetten wil je lekker muziek luisteren. Als je de rest dan uit melkpakjes laat bestaan dan gaat het met film ook wel goed komen. Al zal je met een set als de Jamo die hier eerder langs kwam een stuk beter uit zijn.

Maar wellicht is het handig om eens rustig alle mogelijkheden op een rijtje te zetten en te bespreken met de toekomstige eigenaar. Want wat begon met 7.1 voor 1000 euro is nu al een mogelijke 5.1 voor meer dan 1000 euro geworden. Neem eens met die vriend van je door of hij echt voor melkpakjes wilt gaan of dat zuilen ook een mogelijkheid zijn. Je komt nu steeds op bepaalde dingen terug die niet handig zijn of wat veel beter kan. Zoals je wel merkt wordt het voor sommigen hier er niet heel veel duidelijker op ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Goeie ik ga in overleg

• XeNeRgY
  • Niet online
Je kunt ook een setje met melkpakjes kopen. Als dat voldoende blijkt dan heb je een mooie set voor weinig. Wil je later toch uitbreiden dan kun je altijd nog andere speakers nemen. Zoals FEAR zegt zou je de frontspeakers kunnen upgraden, bijvoorbeeld de nieuwe Boston speakers die volgens mij voor 90 euro per stuk in Belgie te koop zijn. Dan ben je goedkoop geupgrade naar behoorlijke frontspeakers. Voor surround (rear) zijn die melkpakjes prima.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Laguna

Connaisseur

Of je pakt de Philips HTR9900 ben je in één keer klaar voor 1000 euro..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 09:36
Newsflash: Er is meer dan alleen de PW, link
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee