Toon posts:

5.1 headset - 3 algemene vragen (+1 ps3-specifieke)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 271809

Topicstarter
Ik heb een 5.1 headset aangesloten op de xbox 360 en Playstation 3 en heb de volgende (algemene vragen), hopende dat de tweakers.net-experts deze gemakkelijk weten te beantwoorden:

1. Hoe zit het met videobestanden in het algemeen? Wordt bij het creëren van het bestand gekozen voor stereo of surround sound?

2. Spelcomputers hebben geen test die "left front" zegt en alleen "left front" laat horen. Is er een audio-demo bekend, zodat ik kan testen of mijn 5.1 werkt en naar mijn wens functioneert?

3. De headset zit onder meer met een optische kabel (herkenbaar aan het rode licht, vanuit de kabel) aangesloten aan de spelcomputer. Ik moet nu deze kabel wisselen, als ik een andere spelcomputer gebruik. Bestaat er een optische kabel met een "2-1-aansluiting", zodat 1 aansluiting altijd aan de headset vastzit, en de andere 2 uiteinden aan de spelcomputers, zodat omwisselen niet meer hoeft?

4. Voor 't geval iemand er ervaring mee heeft: sommige spellen op de ps3 geven een korte kraak als ik ze opstart en geven verder geen geluid, via de 5.1 headset. Niet alle spellen hebben dit. Via hdmi als geluid output gaat alles goed. De ps3 staat ingesteld, in audio output, op "optical cable".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Anoniem: 271809 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 00:22:
1. Hoe zit het met videobestanden in het algemeen? Wordt bij het creëren van het bestand gekozen voor stereo of surround sound?
Ik zou het niet weten.
2. Spelcomputers hebben geen test die "left front" zegt en alleen "left front" laat horen. Is er een audio-demo bekend, zodat ik kan testen of mijn 5.1 werkt en naar mijn wens functioneert?
Genoeg DVD's met daarvoor programma's. Op veel van die "schoonmaak"-DVD's staat er ook wel een test zoals jij wilt. Al met al genoeg te vinden met iets als Google.
3. De headset zit onder meer met een optische kabel (herkenbaar aan het rode licht, vanuit de kabel) aangesloten aan de spelcomputer. Ik moet nu deze kabel wisselen, als ik een andere spelcomputer gebruik. Bestaat er een optische kabel met een "2-1-aansluiting", zodat 1 aansluiting altijd aan de headset vastzit, en de andere 2 uiteinden aan de spelcomputers, zodat omwisselen niet meer hoeft?
Wederom kan Google je hier meer dan helpen, want binnen no-time kom je op dit soort producten uit. Veelal staan ze zelfs bij de optische kabels bij webwinkels. Dit soort splitters bestaan ook, maar ik raad een schakelaar aan. Wel een handeling doe je moet doen, maar in het verleden betere verhalen over de schakelaar gehoord qua werking dan van de splitter.
4. Voor 't geval iemand er ervaring mee heeft: sommige spellen op de ps3 geven een korte kraak als ik ze opstart en geven verder geen geluid, via de 5.1 headset. Niet alle spellen hebben dit. Via hdmi als geluid output gaat alles goed. De ps3 staat ingesteld, in audio output, op "optical cable".
Hoe heb je alles aangesloten? Want daar krijg ik nu niet echt een beeld van. Als je bijvoorbeeld de koptelefoon rechtstreeks op de PS3 hebt aangesloten dan zit het probleem in de hoofdtelefoon. Maar als er nog iets van een receiver tussen zit kan het ook aan de receiver liggen.

Is het toevallig niet zo dat je alleen geen geluid hebt als een game DTS uitstuurt in plaats van het - meer gebruikte - Dolby Digital?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee