Toon posts:

Kleine upgrade, toch een redelijk probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:07
niets

[Voor 98% gewijzigd door zippy1990 op 26-08-2014 16:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Je kunt het altijd proberen natuurlijk. Kapot gaat het niet, en het kan best zijn dat het wel werkt... Als het niet werkt; nieuw geheugen kopen. Kost je maar 40 euro ofzo voor 4GB...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zippy1990
Ja snap ik, maar dit geheugen is nog maar een paar maanden oud, en dat kosten me 70 euro, om nou gelijk die weer weg te gaan doen en weer 70 euro ofso voor 6 gb op tafel leggen is een beetje van de zotte denk je niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 18:56
een moederbordfabrikant kan nooit alle types geheugen testen. De kans is zeer groot dat je geheugen gewoon werkt. zeker als er maar een lettertje verschil aan het einde is. De bankjes zullen vrijwel gelijk zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zippy1990
Ik ga het denk ik idd gewoon proberen, dankjewel voor jullie reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Het gaat gewoon werken, zoals al werd gezegd kan een mobo fabrikant niet alle RAM modules testen op de markt, zolang het maar geen ram is van yaki-yaki merkloze roze ram makers.
Ik zie dat je ram van corsair is, dus dat zit wel snor ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Echt ideaal is dat geheugen niet, het is een tripple channel kit terwijl het 1155 platform dual channel ondersteunt, en de relatief hoge voedingsspanning (1.65V) zit aan de grens van wat nog veilig geacht wordt voor Sandy Bridge cpu's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Er kan niks kapot gaan, maar je hebt geen garantie dat het werkt. Daar komt het op neer. Er is zo'n 95% kans dat het gewoon werkt, en anders pech

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zippy1990 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:54:
[...]

Want ik heb wel al naar andere z68 moederborden gekeken en daar stond wel het geheugen: TR3X6G1600C8(D) de dominator versie dus. maakt dit nou echt veel verschil?
Waarom per se dit moederbord?
Waarom per se dit geheugen?

De tijden dat beide significant uitmaakte voor performance of betrouwbaarheid (mits compatible) zijn lang voorbij ivm cache en geheugencontrollers op CPU. Ik zou gewoon gaan voor het goedkoopste bord met gewenste chipset en de gewenste features, en vervolgens het goedkoopste geheugen wat op de QVL van dat bord staat.

Ik zou trouwens de kans dat het "gewoon werkt" bij Asus borden op lager dan 95% inschatten. Waarom is me nooit duidelijk geworden, maar Asus borden blijken jarenlang ongeacht chipset of platform meer compatibility issues te vertonen dan borden van andere fabrikanten. Dat wil niet zeggen dat dit bord specifiek problemen gaat hebben met dit geheugen, of dat het nooit bij andere borden / RAM voorkomt (mijn GA-P55M-UD2 lustte een set erg onopmerkelijke Adata DIMMs niet...), maar in het algemeen lees je veel meer over issues met Asus. Als je per se dit Asus bord wilt, zou ik dus met klem aanraden om je strak aan de QVL te houden. Andere merken/modules zullen net zo goed werken als deze.

[Voor 34% gewijzigd door dion_b op 04-07-2011 13:16]

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee