Welk OS gebruiken??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik wil dus thuis een server draaien voor de kabel. Aan deze pc zijn dan nog 2 pc's gekoppeld die via de server online kunnen gaan. Nu draai ik win98 op die server, maar het loopt af en toe vast, vooral met remotely anywhere :(. Welk OS kan ik nu het beste gebruiken?? Of gewoon win98 laten staan of win2000 installen?? Ik heb helaas nog te weinig ervaring om met Linux te werken :(:(. Graag GOEDE argumenten!

THNX

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:22
Ligt een beetje aan de specs van de server. Voor een Pentium of langzamer raad ik eerder winNT aan ipv w2k.
Heb je een P2 of sneller met 64 MB minimaal, dan kan w2k wel...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 19:44

Snijkoek

Metal up your ass

Ik zou idd dan ook voor win2k gaan. Ik heb het zelf draaien en het draait gewoon goed (op een duron 700 met 128 mb intern)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga zelf draaien onder Linux. Ik heb een prog. wat FreeSCO heet, het werkt vanaf floppy. Dus je hebt geen HD nodig. Misschien een idee, het is uiteraard wel beperkt. Het is op te halen bij chelloo.com en dan bij tips. Maar je moet wel wat verstand van TCP/IP hebben, niet echt van Linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Het is een pentium 75 :( Maarja er zit wel 40 MB geheugen in:o, dus... is dat wel redelijk veel:). Maarre is het nu dus verstandiger winNT of win2000 te laten draaien??

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 19 maart 2001 15:12 schreef freaky20 het volgende:
Het is een pentium 75 :( Maarja er zit wel 40 MB geheugen in:o, dus... is dat wel redelijk veel:). Maarre is het nu dus verstandiger winNT of win2000 te laten draaien??
Win2K heeft als minimale systeemeis een P133 met 64MB. Dan kun je daar natuurlijk wel onder gaan zitten, maar of je daar vrolijk van wordt wil ik in het midden laten.

Hier staat een soortgelijke config als die jij hebt. P75 met 48MB en WindowsNT 4.0 Server/SP6a/MS Proxy 2.0/G6 FTP/IIS 4.0 en nog wat gereutel. Dit werkt als een tierelier! :)

Als alternatief kun je voor FreeSCO kiezen, maar ben je een Windows aanhanger, dan WindowsNT 4.0 Server.

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1