Toon posts:

CCNA vs ICND1 & ICND2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:21

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
De afgelopen maanden heb ik via zelfstudie (afstandsonderwijs) de 4 onderdelen van CCNA Exploration afgewerkt. Aangezien dat vrij vlot ging ben ik van plan om mijn certificaat te halen.

De uitleg bij cisco is nogal uitgebreid waardoor deze wat verwarrend is, dus hoop ik hier wat advies te vinden.
Als ik het goed snap kan je kiezen voor één examen (CCNA) of 2 examens (ICND1 & ICND2)

Ik vermoed dat het laatste iets breder is dan het eerste. Iemand ervaring met beiden en welke het beste/makkelijkste is?

Ook kwa leerstof heb je 3 boeken:
CCNA Preparation Library, 7th Edition
Interconnecting Cisco Network Devices, Part 1 (ICND1): CCNA Exam 640-802 and ICND1 Exam 640-822, 2nd Edition
Interconnecting Cisco Network Devices, Part 2 (ICND2): (CCNA Exam 640-802 and ICND exam 640-816), 3rd Edition

Heb ik alle boeken nodig of enkel de eerste voor CCNA examen en de laatste 2 voor de 2 examens?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:14
Ik heb vernomen dat als je CCNA in 1 keer doe de stof wat compacter is op het examen. Als je de 2 delen ga doen heb je toch echt 2 examens, en dus meer vragen. Ze kunnen dan op meerdere vlakken vragen stellen.
Ik heb gekozen voor twee delen, maar ik heb zoveel effort gestoken in deel 1 (welke ik in 2 keer heb gehaald), dat het een stuk moeilijker is om de zelfde motivatie op te brengen voor deel 2.
Verder heb ik 1 boek van CCNA, maar die werd aanbevolen door mijn opleiding (thuis studie). Persoonlijk denk ik dat het beter is als je echt een boek hebt voor deel 1 en 2 als je het in 2 delen wil doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ik zie niet op tegen 2 examens, als het daardoor wat makkelijker is.
Is het niveau echt merkbaar hoger dan de 4 aparte CCNA onderdelen. Bij die examens had ik toch makkelijk +80% zonder echt veel te studeren. Meestal enkele dagen te lezen/leren en dan nog een bolle dag om te herhalen en wat oefeningen te doen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 353372

Exam 640-822 ICND1
Exam 640-816 ICND2

is in 2 stappen je kan het ook in 1 stap doen met
Exam 640-802

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59
De ene is een self study guide en de ander een certification guide.

Mijn ervaring met de certification guide is dat deze "nutteloze" info weglaat (die je niet gaat tegenkomen bij je examen) en de self study guide allemaal voorbeelden en extra info geeft.

Ik vind Wendell Odom een goede schrijver dus persoonlijk zou ik voor zijn boek kiezen (ceritification guide).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Anoniem: 410801

Thanks voor de uitleg. Ik was zelf ook al aan het denken om de certification guide te kopen. Dit ICM CBT nuggets en dan een examen inplannen!:)

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 410801 op 27-07-2011 13:59. Reden: typo]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59
Als het goed is kan je ICND1 en ICND2 (Official CCNA Certification Library heet deze) krijgen in een pakket, scheelt je een hoop geld. :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Topicstarter
Ballebek schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:31:
Als het goed is kan je ICND1 en ICND2 (Official CCNA Certification Library heet deze) krijgen in een pakket, scheelt je een hoop geld. :)
Inderdaad en heb die ook gekocht: http://www.amazon.co.uk/gp/product/1587201836
Dit weekend ga ik er ook eens in beginnen te lezen. Ben er alleen nog niet uit of ik 2 examens ga doen of één.

(enkel de 2 rechtse ;) )

[Voor 10% gewijzigd door IStealYourGun op 27-07-2011 15:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee