Toon posts:

PCI-e 1x -> PCI-e 16x verloop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 09:28
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een adapter van mini pci-e naar pci-e full, of PCI naar PCI-e full, en ik kan deze niet vinden. Ik heb een zoekopdracht gedaan op dit forum maar vind alleen iemand die vraagt om PCI-e naar mini PCI-e, dus de andere kant op, en er is ook geen antwoord gekomen op die vraag.

Ik heb elke categorie in de pricewatch wel gehad zo ongeveer en ik vind in "unsorted" wel iets wat lijkt op wat ik moet hebben echter is die niet leverbaar, en van een voor mij vreemd merk, en valt niet echt in een categorie waarin ik verder kan neuzen.

Bij mijn vaste webshops (Salland, 4Launch) vind ik alleen riser-cards maar ik moet bekennen dat er zo veel mogelijke categorieen zijn ("case modding", "adapters" "converters" "cables" "Extenders" etc.) dat ik echt helemaal dol word van het zoeken.

Ze bestaan wel, in het buitenland:
mini PCI-e naar PCI-e 16x:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...ssPageName=STRK:MESELX:IT

PCI->PCI-e
https://cablesaurus.com/i...f740be098bf8e602df3c9d3ee

Mijn vraag is: weet iemand waar ik dit in Nederland kan kopen? Of in welke categorie ik dit moet zoeken in de Pricewatch?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

-Frits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 12:14
Ik denk dat de TS andersom bedoeld. Dus echt van een mini-PCI-e kaartje naar een full-size PCI-e kaart, zodat deze bijvoorbeeld in z'n desktop kan worden gebruikt.

Echter kan ik het natuurlijk ook mis hebben ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fritsjof
Ik bedoel zoiets:
http://cgi.ebay.nl/new-PC...Cards&hash=item27bbc387e7
Maar dan te koop in Nederland.

Mag ook PCI naar PCI-e zijn, ik moet er een PCI-e videokaart in kunnen prikken, heb nu PCI sloten en mini pci-e beschikbaar op m'n mobo maar heb een PCI-e 16x videokaart...

-edit-
Typo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Waarom moet het in Nederland te koop zijn? Je kunt toch een Paypal account aanmaken en gewoon van eBay bestellen :) ?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Minipci-e naar PCI-e 16x is onmogelijk. je krijgt dan alsnog 1x bandwidth.

Wat voor mobo en kaarten heb je trouwens dat je geen slots meer vrij hebt? Dat moet wel een vrij zelfzaam ding zijn. Ik ken geen mobo's met minipci-e met uitzondering van een paar m-ITX borden.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-07-2011 20:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fritsjof
De bandbreedte maakt niet uit, het is voor het minen van bitcoins.

Mobo: Asus P5K
http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_775/P5K/
2 x PCIe x16 (blue @ x16 mode, black @ x4 or x1 mode) supports CrossFire Technology
1 x PCIe x1
3 x PCI

Heet dat niet "mini PCI-e"?

De 2x PCIe x16 zitten al vol...

Bestellen in Hong Kong duurt vaak lang (duane) en ik vind 't best om wat meer te betalen in Nederland, vaak goeie service van de webshops.

[Voor 23% gewijzigd door fritsjof op 03-07-2011 21:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Nee. Dat is pci x1. Dit is minipci-e:

Voor gebruik in laptops. Dat zie je bijna nooit in desktops.

Als je een pci-e 16x kaart in een 1x slot wilt stoppen moet je de zaag in je moederbord zetten. Het klinkt raar, maar het werkt gewoon.

Je kan dus gewoon een pci-e kaart in het blauwe slot stoppen, nog een kaart in het zwarte slot, en eentje in het witte, korte slot.

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-07-2011 21:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fritsjof
Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:08:
Nee. Dat is pci x1. Dit is minipci-e:

Als je een pci-e 16x kaart in een 1x slot wilt stoppen moet je de zaag in je moederbord zetten. Het klinkt raar, maar het werkt gewoon.
Aha, dus degene die hier zegt dat het wel kan praat onzin:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=17515.0
?
Dat slot dat Asus "PCIe x1" noemt is eigenlijk een PCIe slot en mijn PCI-e 16x kaart gaat daar gewoon in passen zonder adapter?

[Voor 6% gewijzigd door fritsjof op 03-07-2011 21:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Dat is wel een PCI-e slot (anders mag het die naam niet hebben), maar 't is slechts een "1x"-versie
net zoals je een 4x, 8x en 16x versie hebt....
zoek even op google een paar afbeelding op, of passeer eens via wikipedia ofzo

die andere weet wellicht beter dan jij waarover die praat

maar je hebt inderdaad geen adapter nodig, je moet bij sommige moederborden enkel zien dat het slot open is aan de achterzijde en daarvoor moet je dan soms de zaag voorzichtig in dat slot zetten....

google even op 'how to fit a PCI-e 16x videocard in a PCI-e 1e slot' en je hebt je oplossing wellicht
(als ze aanraden dat je de zaag in je videokaart moet zetten, heb je de verkeerde link gevolgd...)

[Voor 51% gewijzigd door soulrider op 03-07-2011 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
PCI-e 1x is gewoon pci-e, maar dan met minder bandbreedte dan 16x (500MB/s per richting, in plaats van 8000MB/s). Maar je zegt zelf dat de vermindering in bandbreedte weinig uitmaakt voor het minen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 12:14
Je kunt voor x16 > x1 inderdaad een riser gebruiken of de PCI-e x1 poort uitvijlen zodat een x16 kaart erin past. Dat zou moeten werken, maar dat ligt maar net aan het moederbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fritsjof
Hier (http://hardforum.com/archive/index.php/t-973917.html) lees ik dat het niet gaat lukken:
"The PCI express rules are 1x cards can go into 1x, 8x and 16x slots. An 8x card can go into 8x and 16x slots. 16x cards can only go into 16x slots."

Hier (http://forums.anandtech.com/archive/index.php/t-97313.html) lees ik dat het niet gaat lukken ivm voedingsproblemen:
"Now the real issue to raise is the power planes - as the smaller connections I believe provide less power, meaning that your intensive video cards won't work too well."

Dus een PCIe 1x -> PCIe 16x adapter lijkt nodig, de andere opties zijn de kaart zelf deels afzagen of het PCIe 1x slot deels afzagen:
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1238533

[Voor 10% gewijzigd door fritsjof op 03-07-2011 21:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Of een zaag ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wow, dat is een flink stuk duurder dan die op ebay waar de TS naar linkte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fritsjof
Inderdaad.

Ik heb er 2 besteld in het Verre Oosten en zal hier laten weten of dat goed werkt zo met die adapter.

Bedankt allemaal voor de info!

-Frits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soulrider
je hebt nu dus een mini-pci-e naar pci-e1 adapter besteld ?

terwijl je ondertussen al moet snappen dat je geen mini-pci-e slot hebt maar een pci-e 1x slot en dat je de verkeerde naamgeving gebruikte wegens onvoldoende kennis en te lui om het op te zoeken in google ?
en dat je dus niets gaat zijn met die adapter ?

dit topic gaat voor mij toch in de *fail* top 5 :+

(en ja: je krijgt een pci-e 16x kaart niet zomaar in een pci-e 1x slot: tenzij dat slot open is aan de achterzijde...
dat had je ook kunnen vinden mbv foto's en mijn google-tip
en dat was de enige echte oplossing tot jouw probleem ....)

en had je die V&A-link goed bekeken stond daar de oplossing ook herhaald:
[quote]De achterkant van de PCI-E 1x kant is uit gevijld om ruimte te kunnen bieden aan een 16x uitbreidingskaart. [/quote]
dus hoeveel keer wil je dat nog lezen ?

adhv hieronder:
ik had alles al doorlezen, en bleef het raar vinden dat je het een mini PCI-e bleef noemen en schijnbaar niet wou snappen dat dat iets geheel anders is....

je hebt dus een riser-card besteld die PCI-e 1x naar PCI-e 16x doet: heb je rekening gehouden met de eventueel verhoging die je daardoor krijgt? en dat je dus - afhankelijk van je pc-kast - mogelijk te hoog gaat komen nu?

en er was maar 1 andere oplossing: het slot op het moederbord bewerken
ik heb nooit gezegd dat je je videokaart moet bewerken met een zaag, maar wel dat dat de verkeerde 'oplossing' was die je zou kunnen vinden via google.

maar had je dus in het begin meegedeeld waarom je die zocht en welk moederbord je had met het linkje, dan had je onmiddellijk de juiste oplossing kunnen krijgen.
een tip: als de producent het een PCI-e 1x noemt, gebruik dan aub ook die naam en zet er eventueel tussen haken bij ("is dit gelijk aan een mini-PCI-e slot?") dan kunnen wij ook voldoende info geven waarom dat wel/niet zo is. Die namen zijn namelijk genomeerd, en mogen niet random gebruikt worden ;)

[Voor 60% gewijzigd door soulrider op 03-07-2011 23:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fritsjof
Toen ik dit topic opende was ik in de veronderstelling dat PCIe 1x het zelfde was als mini PCIe, maar al snel leerde ik het verschil. Overigens is dat niet zo heel gek omdat een PCIe 1x slot duidelijk een stuk kleiner is dan een PCIe 16x slot, vandaar dat 'mini' mij wel leek 'passen'. Het zal niet de eerste keer zijn dat er verschillende benamingen voor een computer onderdeel worden gebruikt door verschillende fabrikanten.

Heb een PCIe 1x naar PCIe 16x riser adapter besteld omdat er een PCIe 1x slot op het moederbord zit en ik er een PCIe 16x kaart in wil prikken en de adapter de meest veilige van de 3 mogelijkheden is (de andere 2 opties zijn: kaart met zaag bewerken of moederbord met zaag bewerken).

Maar jij mag van mij alles plaatsen in elke categorie die je wilt hoor, in de 'fail' categorie zelfs.
soulrider schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:04:
en dat je dus niets gaat zijn met die adapter ?
Ik ga zeker niets zijn met die adapter, nee.

Ik was gewoon op zoek naar een adapter, wist dat ze in het buitenland te koop zijn maar was een beetje in de war door de benamingen en kon waarschijnlijk daardoor de adapter niet in Nederland vinden. Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor, lees het anders nog een keertje na, maar maak je vooral niet te druk, daar is het allemaal veels te nietszeggend voor :)

[Voor 46% gewijzigd door fritsjof op 03-07-2011 23:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

fritsjof schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:59:
Toen ik dit topic opende was ik in de veronderstelling dat PCIe 1x het zelfde was als mini PCIe, maar al snel leerde ik het verschil. Overigens is dat niet zo heel gek omdat een PCIe 1x slot duidelijk een stuk kleiner is dan een PCIe 16x slot, vandaar dat 'mini' mij wel leek 'passen'. Het zal niet de eerste keer zijn dat er verschillende benamingen voor een computer onderdeel worden gebruikt door verschillende fabrikanten.
Welke "fabrikanten" dan :?

Je eigen links zijn duidelijk genoeg in dat ze het over PCIe 1x hebben en niet mPCIe. Volgens mij heb jij gewoon zelf verzonnen dat je naar mPCIe zat te kijken en heb je niet de moeite gedaan op te zoeken of die aanname klopte :o

Foutje kan iedereen maken, maar ga het nou niet proberen af te schuiven op "fabrikanten"...
Maar jij mag van mij alles plaatsen in elke categorie die je wilt hoor, in de 'fail' categorie zelfs.

[...]

Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor, lees het anders nog een keertje na, maar maak je vooral niet te druk, daar is het allemaal veels te nietszeggend voor :)
Je zit op het randje van trollen hier. Laat dat achterwege. Zeker gezien je het inderdaad zelf bij het verkeerde eind had.

Overigens titelfix:
"gezocht: mini PCI-e naar PCI-e converter" -> "PCI-e 1x -> PCI-e 16x verloop"

[Voor 5% gewijzigd door dion_b op 04-07-2011 00:38. Reden: PCIe 1x -> PCIe 16x verloop]

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 15758

Ik heb hier zo'n PCIe x1 naar x16 riser liggen; is dat nou wat je zoekt?

Dus zoiets:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:56

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

En dan de belangrijkste vraag die er nu nog ligt, gaat een normale kaart daarin passen? Of moet je dan een lowprofile kaart hebben? Anders kom je toch ruimte tekort in je kast?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Dat lijkt mij ook. Vooral omdat de x1 het onderste slot is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fritsjof
Aha, randje van trollen...wel fijn dat er een titlefix is, dan heeft het allemaal nog nut voor iemand anders die even niet weet wat hij precies zoekt :)
En mijn welgemeende excuses aan Soulrider: ik snap dat hij dacht dat ik een mini PCIe to PCIe 16x adapter had besteld, al vind ik mijn eerste reactie vrij mild.

Ik heb een PCIe 1x naar PCIe 16x extension cable besteld, dat zorgt voor wat flexibiliteit wat betreft de plaatsing van de kaart in de kast. Een echte riser kaart verhoogt inderdaad flink en geeft zeker problemen in de kast, dit leek mij niet handig (hoewel dit wel weer handig is als ik het mobo geheel uit de kast haal, zie punt hieronder).

@ CiPHER: Dat is inderdaad wat ik zocht, alleen lijkt die de kaart te kantelen (ik kan het mis hebben), en dat is wat ik (nu nog) probeer te vermijden ivm plaatsing in de kast, de kabel (zoals besteld) geeft wat meer opties mbt plaatsing. Mocht ik toch zoiets nodig hebben, is jouw kaart te koop? Zo ja: wat wil je ervoor hebben en zo nee: waar heb je hem gekocht? (Want dat was uiteindelijk mijn hoofdvraag...)

@KermieCow/Darkstone: Er hoeft niet eens een VGA kabel op worden aangesloten dus in principe kan ik hem plaatsen waar ik wil, als het maar past en genoeg airflow heeft. De kast heeft geen hard disk brackets onderin (zoals ik bij een andere kast wel heb, daar past echt geen iets grotere kaart in) of iets dergelijks. In het ergste geval haal ik het moederbord uit de kast en leg ik hem open neer (iets wat veel wordt gedaan door Bitcoin miners).

[Voor 5% gewijzigd door fritsjof op 04-07-2011 12:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 11:06

BlueTooth76

Let the sun shine!

Zo kan het er dan uit gaan zien als het uit de hand loopt :P

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• soulrider
heb je een bronlinkje, of bestaat er ergens een built-log van?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee