Hey Tweakers,
eerste keer dat ik hier actief ga als programmeur van php, en ik heb een raar probleem.
ik heb dus een script gemaakt om menu's te fetchen vanuit een database. en daar probeer ik "widgets" bij in te bouwen door gewoon een url in de database te includen en dan te echoen.
maar.. telkens als ik dat script maak dan zet ie een '1' onder het tabelletje van de include, en ik kan er niet achter komen waarmee dit te maken heeft, dus ik denk ik vraag het hier even.
dat is een stukje van de code, en het stukje dat de widgets aanroept.
de fout in beeld:
ik hoop dat iemand mij kan helpen
oh.. belangrijk.. bij de rest van de menu's spawnt deze 1 niet.. maar de code is wel hetzelfde..
eerste keer dat ik hier actief ga als programmeur van php, en ik heb een raar probleem.
ik heb dus een script gemaakt om menu's te fetchen vanuit een database. en daar probeer ik "widgets" bij in te bouwen door gewoon een url in de database te includen en dan te echoen.
maar.. telkens als ik dat script maak dan zet ie een '1' onder het tabelletje van de include, en ik kan er niet achter komen waarmee dit te maken heeft, dus ik denk ik vraag het hier even.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| #not logged in if(!$_SESSION['account']){ $sql = "SELECT * FROM menu WHERE side='1' AND online='0' ORDER BY menu, volgorde"; $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); } #logged in if($_SESSION['account']){ $sql = "SELECT * FROM menu WHERE side='1' AND online='1' ORDER BY menu, volgorde"; $res = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); } while($row = mysql_fetch_assoc($res)){ if($row['class'] == 'widget'){ $var = include('../../includes/widgets/'.$row['url'].'.widget.php'); } else { $var = '<td class="space" align="center"></td>'; } echo(''.$var.''); } |
dat is een stukje van de code, en het stukje dat de widgets aanroept.
de fout in beeld:
ik hoop dat iemand mij kan helpen

oh.. belangrijk.. bij de rest van de menu's spawnt deze 1 niet.. maar de code is wel hetzelfde..
[Voor 3% gewijzigd door SupremeRick op 03-07-2011 20:04]
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i