Acties:
  • 0Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-04 22:09
Goedeavond iedereen

ik heb gisteren mogen filmen op een festivalletje en ik heb ongeveer 16GB (2 x 8GB SD kaart) aan filmpjes. Dit zijn in totaal ongeveer 90 verschillende filmpjes waar ik dus beelden moet uitknippen. Hoe gaan jullie hier mee te werk?

Ik dacht eraan om van elk filmpje de tijd van "interessante/bruikbare" beelden op te noteren en dan achtereaf bij het compositen dat zo af te lezen.

Dit lijkt mij eigenlijk niet zo evident om te doen. Ik vraag me af of er software is die het toelaat om bepaalde delen van videofilmpjes af te bakenen en eventueel zelfs te raten (1-5) zodat ik zeker achteraf niet plots een heel goed shot terug vind waarvan ik vergeten was dat ik het had.

Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 18:49

Pat-Juh

Patrick

waarom niet gelijk de interessante stukken er uit knippen en dan later deze samen voegen? Ipv dubbel werk om eerst te merken op papier en dan er uit te knippen en dan monteren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 320196
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Eerst even snel doorkijken, beeld wat je niet wilt gebruiken meteen weggooien en dan even serieus langs de opnames heen en de mooie beelden eruit knippen. Achter elkaar zetten en klaar:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-04 22:09
Ik heb alles in m'n project geimporteerd in Premiere en ga nu 1 voor 1 filmpjes af tot ik iets vind wat ik wel goed vind. Ik gooi het in de sequence en kijk verder. Gaat wel heel erg traag vooruit zo! :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

ManiacsHouse

Scheisse!

Kwestie van beelden bekijken en een goeie naam geven. In ieder geval per bestand/shot wat kernwoorden opscrhijven zodat je je niet elke keer de pleuris zoekt omdat je die en die band/clown/artiest zoekt.
Ik bewaar meestal in eerste instantie alle beelden. Puur omdat in eerste instantie onbruikbaar spul later toch van pas komt als afplakshot of overgang van het een naar het ander.
Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe je gefilmd hebt en wat de bedoeling is. Heb je meerdere optredens volledig gefilmd? Moet het een overzicht worden of ga je alles lineair achter elkaar zetten?

[Voor 6% gewijzigd door ManiacsHouse op 04-07-2011 10:53]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee