Mijn hoofdsysteem draait XP/7 dualboot. Ik wil graag met Linux aan de gang en sinds Ubuntu 10.10 sluit ik af en toe een e-sata schijf aan, die ik via het bios bootmenu als 1e hd laat starten. Dit was echter zo omslachtig dat ik het weinig gebruikte. Vandaar dat ik een 2e hands Compaq 6715b heb aangeschaft om daar Linux op te draaien en de twee dus tegelijkertijd naast elkaar te draaien. Het wil helaas niet lukken om het geïnstalleerd te krijgen. Ik heb Ubuntu 11.04 in zowel 32- als 64bit uitvoering en Mint 11 geprobeerd te installeren, maar het werkt niet. De installatie gaat zonder problemen en na de reboot krijg ik mijn login scherm. Na het ingeven van mijn wachtwoord wordt de achtergrond wel geladen (wallpaper), maar ik krijg geen icons of menu. De muis beweegt, maar is constant aan het wachten. Waarop weet ik niet. Als ik de HD uit de laptop haal en via e-sata in de desktop hang, start hij wel gewoon goed door, ondanks de compleet andere hardware. Ook heb ik geprobeerd het op de desktop te installeren en dan de hd terug in de laptop te plaatsen, maar dan is het probleem hetzelfde. Heeft iemand nog suggesties?
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).