Omdat Windows 7 mijn Tekram DC-315U PCI Ultra SCSI adapter niet ondersteunt kan ik mijn inmiddels oude Nikon LS-30 negatievenscanner niet meer gebruiken. Ik las na lang zoeken dat de scanner werkt op Ubuntu, mits je SCSI kaart drivers goed geinstalleerd zijn. Uiteindelijk heb ik de Ubuntu drivers voor mijn kaart hier gevonden, maar ik snap niet hoe ik deze handmatig moet installeren. Ik ben redelijk nieuw met Ubuntu en inmiddels al uren aan het googlen, maar ik zit nu echt vast. 
Ik heb de trm.4.gz file uitgepakt en het bestand trm.4 op mijn desktop gezet. De beschrijving zegt hetvolgende:
Ik vermoed dat er misschien geen loader.conf bestaat op mijn ubuntu en ik iets met /etc/modules moet doen?
Het zou echt super zijn als iemand me de goede richting op kan sturen
Ik heb de trm.4.gz file uitgepakt en het bestand trm.4 op mijn desktop gezet. De beschrijving zegt hetvolgende:
De tweede optie leek mij het eenvoudigst/veiligst, maar ik kan nergens op mijn systeem een bestand loader.conf vinden. Mijn vraag is dan ook, in welke map plaats ik de gedownloade driver "trm.4", en hoe kan ik zorgen dat hij geladen wordt wanneer mijn systeem start?SYNOPSIS
To compile this driver into the kernel, place the following lines in your
kernel configuration file:
device scbus
device trm
Alternatively, to load the driver as a module at boot time, place the
following line in loader.conf(5):
trm_load="YES"
Ik vermoed dat er misschien geen loader.conf bestaat op mijn ubuntu en ik iets met /etc/modules moet doen?
Het zou echt super zijn als iemand me de goede richting op kan sturen