Toon posts:

cpu cooler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 413638

Topicstarter
als ik mijn pc maar een klein beetje belast dan gaat me cpu cooler al te keer als een gek met een hoop lawaai

bij geen belasting gewoon aanstaan hoor je hem gewoon normaal draaien

het gaat hier om deze pc: http://h10025.www1.hp.com...l&lang=nl&product=1159889

het enigste wat verandert is is het geheugen ven 2x 512 ddr2 naar 4x 1gb ddr2

ook heb ik hardware sensor monitor draaien die het volgende weer geeft

temperatures

mainboard 40.0 C cpu1 54,0 C

hdd temperatures

39,0C

cooling fans

chassis 2186 rpm cpu1 1753 rpm

voltages

+12v +12,15v +5v +5,04v core +1,33v +3,3v +3,23v

aux +5,12v (staat in het rood)

hoe kan ik dit probleem verhelpen?

alvast vriendelijk bedankt voor eventuele oplossingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
ik heb laatste bij een zelfde soort pc de CPU koeler er af gehaald, koeler van koelblok gehaald en daar zat echt suuuper veel stof tussen

vervolgens koelblok schoonmaken, cpu schoonmaken en fan schoonmaken, nieuwe koelpasta erop en de hp hoorde ik niet meer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
heel me pc is totaal leeg geweest alles eruit en stof vrij gemaakt.

alleen koelpasta nog niet geprobeert moet dat zoveel uit maken dan ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 15:10
Hoe oud is je systeem? 5-6 jaar?

Koelpasta heeft alleen nut als je pc oud is (5 jaar of meer)... of het heeft nooit goed gezeten, of een keer los is geweest, maar het standaard spul wat een leverancier erop smeert doet meestal goed werk. Vervangen van je koelpasta levert misschien een paar graden op je CPU op. Maar dat maakt het lawaai van een ventilator vaak niet uit. Of die nou 70% of 75% draait, beide maken herrie.

Ik zou het eerder zoeken in de ventilator zelf, die kan best versleten zijn.
Mooiste oplossing is om een nieuwe stille koeler aan te schaffen. Weet alleen niet wat er te krijgen is voor dit oude modelletje.

[Voor 42% gewijzigd door FunFair op 04-07-2011 11:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:12
heel me pc is totaal leeg geweest alles eruit en stof vrij gemaakt.
Bedoel je hiermee dat je je cpu koelblok ook los gehad hebt van de cpu? In dat geval dien je wel de oude pasta goed te verwijderen en nieuwe aan te brengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
heb gister koelpast gehaald vandaag er op gedaan voor het eerst dat ik dat doe :P

dus alles zat lekker onder :s weer alles schoongemaakt en opnieuwe gedaan.

en nu is de herrie weg gelukkig :D

alleen nu vindt ik me koeler van me voeding een herrie maken.

heeft dit met de voeding te maken

voltages

+12v +12,15v +5v +5,04v core +1,33v +3,3v +3,23v

aux +5,12v (staat in het rood)

en iemand enig idee waarom die aux +5,12v in het rood staat bij hardware sensor monitor ?

alvast bedankt voor het helpen en de oplossing van me vorige vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 06:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik weet het niet met de sensors van AUX uitgangen. Ik heb zo geen voltage voor me maar zolang alles het doet lijkt het me green probleem. Ik heb bij AUXtin op mijn mobo een temperatuur staan van 140 graden ofzo, dus of het allemaal wat uitmaakt?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-05 09:59

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Voltages van voedingen die met software worden uitgelezen mag je wel met een korreltje zout nemen, om het zeker te weten of de voltages goed zijn moet je er een multimeter er bij pakken.

Geluid van de voeding verminderen kan je op 2 manieren doen.
1: de fan van de voeding vervangen door een gelijkwaardige fan, maar een die stiller is. (pas op, je garantie vervalt hierdoor)
2: Een nieuwe stille voeding kopen, maar aangezien het een HP computer is weet ik niet zeker of daar een standaard ATX 2.3 voeding in zit, of zo'n speciale hp voeding, check dat eerst voordat je een nieuwe voeding aanschaft en er dan achterkomt dat het niet past.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee