Toon posts:

Powerline nemen of huidige situatie behouden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408340

Topicstarter
Beste tweakers,

Omdat ik door middel van de zoekfunctie zag dat het laatste topic wat betreft vragen over Powerline internet alweer een tijdje geleden geopend was maak ik maar een nieuwe aan. Als er problemen met dit topic zijn het mij graag laten weten. Maar goed, laten we kijken waarvoor ik nou daadwerkelijk een topic aanmaak.

Mijn vader en ik, ik woon nog thuis, zijn al een tijdje aan het kijken voor internet door middel van een powerline verbinding. Voor degene die niet weten wat het is: je doet een adapter in het stopcontact, een ethernetkabel van de router naar die adapter en je plugt bijvoorbeeld op zolder ook een adapter in, en plugt een ethernetkabel in in je gaming console of PC. Wij hebben hier momenteel een draadloze Wi-Fi verbinding met een router van het merk Netgear. Omdat de router op de begane grond staat en ik en mijn broer allebei op zolder slapen, computers en consoles gebruiken hebben wij een zogenaamde range-extender op de eerste etage staan, deze versterkt het Wi-Fi-signaal en zorgt ervoor dat wij op zolder ook nog een matig tot goede verbinding hebben. Omdat die verbinding dus matigjes is zijn wij aan het kijken voor een Powerline verbinding.
Ik heb diverse vragen. Hebben jullie ervaring met internet door middel van Powerline? Zit er een groot verschil in Powerline en Wi-Fi, met andere woorden, zal mijn internetverbinding erop vooruit gaan (ik heb nu, als ik met een laptop op zolder zit een verbinding van 3/5 balkjes, zal dat dus verbeteren naar 4 of 5/5 balkjes)? En kan ik wel gewoon Wi-Fi voor bijvoorbeeld mijn telefoon of voor laptops blijven gebruiken?

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Luuk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
Powerline werkt in moderne huizen zeer behoorlijk, zeker op plaatsen waar wifi geen fijne oplossing is. Punt is dat het heel moeilijk is om te voorspellen hoe goed het werkt, zonder de elek. installatie in je huis volledig te kennen. Positief: je kunt altijjd een kit bestellen en terugsturen als het niet werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:38
Het grote verschil tussen Powerline en Wifi is, dat Wifi een draadloos netwerk is.
En Powerline een bekabeld netwerk, maar ipv met lange ethernetkabels er dan stroomkabels worden gebruikt, en deze zitten natuurlijk al in je muren verwerkt.
In theorie kan je door je hele huis Powerline gebruiken, echter kan het soms voorkomen dat de verschillende stroomgroepen in je meterkast dit voorkomen.
In dat geval zal je enkel op de losse stroomgroepen een netwerkje kunnen maken.
Als je dus gebruik gaat maken van Powerline, zal je dus niet van 3 naar 5 balkjes gaan, aangezien dit 2 verschillende manieren van aansluiten is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 264653
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 22:24
Het hangt van je bekabelingssituatie af, maar waarschijnlijk zal je erop vooruitgaan qua snelheid.

Je kunt het gewoon samen met je huidige wifi-oplossing gebruiken.

[Voor 26% gewijzigd door Hulkiedulkie op 03-07-2011 21:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 22:05
Is er geen mogelijkheid om ergens een kabel langs naar boven te trekken?

Die powerline adapters dan Dlan kan je ook met speciale Dlan software nameten op snelheid.
Het verstandigste is als de router in de meterkast zit een WCD installeren op de zolder groep om zo de beste snelheid te behalen.
Het kan namelijk een wereld van verschil zijn of die dingen op andere groep zitten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met Ed_L. Powerline *kan* goed werken, maar garanties op voorhand heb je niet. Aangezien een 15m UTP kabel stukken minder kost dan een Powerline-set zou ik gewoon UTP aanraden. Dat werkte 5 jaar terug toen er geen alternatief was prima, en is nog steeds zonder meer de goedkoopste en meest betrouwbare optie.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee