Toon posts:

Wol + msi p7ngm digital

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 14:39
Hallo,

Ik heb een msi p7ngm digital moederbord. Ik wil dit moederbord gebruiken, als basis voor een server. Nu zit ie in mijn htpc (die wil ik upgraden).

Nu leek het mij handig als ik de wol functie aan de praat kreeg. Zo te zien werkt dat niet op dit moederbord. Klopt dat?

Als dit klopt, kan ik dan gewoon een andere nic plaatsen, zodat het wel werkt?

p.s.: In de bios kan ik deze opties veranderen onder power management: wake on pci en wake on pci-e

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CypherMK
8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Nu leek het mij handig als ik de wol functie aan de praat kreeg. Zo te zien werkt dat niet op dit moederbord. Klopt dat?
Hoe heb je dat uitgetest dan, lijkt me namelijk onwaarschijnlijk dat het niet werkt. Is alleen een kwestie van driver en os goed configureren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CypherMK
o.a.: http://www.howtofixcomput...-wake-lan-wol-117529.html

laatste post.

En ik heb zelf nog wat zitten te klooien, maar het lukt me niet. Of zijn er hier andere gebruikers, die het wel is gelukt met dit moederbord?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CypherMK
Deze onboard netwerkkaart zit erop: Realtek RTL8111C

Volgens de features zou het wel moeten werken:

Features:

Integrated 10/100/1000 transceiver
Auto-Negotiation with Next Page capability
Supports PCI Express™ 1.1
Supports pair swap/polarity/skew correction
Crossover Detection & & Auto-Correction
Wake-on-LAN and remote wake-up support
Microsoft® NDIS5, NDIS6 Checksum Offload (IPv4, IPv6, TCP, UDP) and Segmentation Task-offload (Large send and Giant send) support
Supports Full Duplex flow control (IEEE 802.3x)
Fully compliant with IEEE 802.3, IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab
Supports IEEE 802.1P Layer 2 Priority Encoding
Supports IEEE 802.1Q VLAN tagging
Serial EEPROM
Transmit/Receive on-chip buffer support
Supports power down/link down power saving
Supports PCI MSI (Message Signaled Interrupt) and MSI-X
Supports Receive-Side Scaling (RSS)
64-pin QFN package (Green package)
Embeds an adaptive equalizer in PCI express PHY (PCB traces to reach 40 inches)
Applications
PCI Express™ Gigabit Ethernet on Motherboard, Notebook, or Embedded system

Ik ben schijnbaar niet slim genoeg om dit uit te vogelen.

Ik heb de router poort 9 opengezet. Netwerkkaart settings gecheckt, die kan een magic pakket ontvangen. En in de bios staat verder niet veel van Wake On Lan. Alleen wake on PCI en Wake on PCI-E. Die staan allebei aan.

Maar alle hulp is welkom 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je de firewall op de pc ook even uitgezet? En neem aan dat je het eerst vanuit het interne netwerk probeert?
Netwerkkaart settings gecheckt, die kan een magic pakket ontvangen.
Heb zelf een oudere Realtek kaart, daar staat ook nog een 'Wake-On-Lan Uitschakelen' optie bij de kaart instellingen, daar ook nog mee gespeeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CypherMK
Nielson schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:35:
Heb je de firewall op de pc ook even uitgezet? En neem aan dat je het eerst vanuit het interne netwerk probeert?

[...]
Heb zelf een oudere Realtek kaart, daar staat ook nog een 'Wake-On-Lan Uitschakelen' optie bij de kaart instellingen, daar ook nog mee gespeeld?
Dat met die firewall heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal eens proberen vanavond. Thx

• CypherMK
Die firewall maakt ook geen verschil uit.

Misschien dat dit me kan helpen: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WOL

IK zal van de week eens proberen. Andere suggesties zijn altijd welkom :)

• CypherMK
Ik heb nog met het programma: WakeOnLanMonitor gekeken, of ik de pakketjes op poort 9 binnenkreeg. En die komen binnen. Alleen krijg ik mijn pc niet uit de slaapstand. Waar kan ik nog verder zoeken?

Ik zie trouwens ook, dat het rode lampje van de LAN aansluiting snel blijft knipperen in de slaapstand. Dit lampje gaat uit, als ik de pc volledig afsluit.

• CypherMK
Ik heb eens de nieuwste drivers van Realtek erop gezet (voorheen standaard windows drivers). Ook geen resultaat!

Nu weet ik het ook niet meer. Er moet toch eeen oplossing zijn!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-04 19:34
WOL is lastig aan de praat te krijgen.
Je eerste stappen zijn goed, de BIOS instellingen. Maar om te zeggen wat er mis gaat moet je eerst vertellen:
Welk OS gebruik je op de te starten PC, welke instellingen binnen het OS gebruik je, hoe is het systeem aangesloten op LAN?

Op welke manier gooi je het magicpacket naar die machine toe? Vanaf welke machine doe je dat (wederom OS en netwerk aansluiting)

Welke netwerk apparatuur gebruik je? Router / Switches?

En je hebt vast en zeker al hier gekeken: http://www.wolcenter.com/faq.php en ook de bronnen daar doorgeneomen?

(Thuis werkt mijn WOL prima. Tenminste tot ongveer 20 minuten nadat ik een pc heb uitgezet, dan kan ik magicpackets sturen wat ik wil, maar geen reactie. En daar kan ik echt niets aan veranderen. de mac + ip adressen staan fixed in mijn router en toch werkt dat niet meer na een bepaalde tijd.)

[Voor 30% gewijzigd door TheMe op 06-07-2011 20:42]

There is no place like 127.0.0.1

• CypherMK
Bedankt voor de reactie.

Ik gebruik nu windows 7 32 bit. Router is: TP-Link TL-WR1043ND. Tussen router en pczit nog een switch, ook van TP-link. Alles is aangesloten met Cat 5e kabels.

Bios is dus wake on PCI en wake on PCI-e ingeschakeld.

Bij de eigenschappen van mijn NIC (in windows) heb ik alles wat met wol te maken heeft ingeschakeld.

Ik heb alle firewalls (windows en router) al een keer uitgezet. DMZ in de router ook geprobeerd.

Wol pakjes heb ik via mijn andere pc (windows 7) doorgebeamd en ook via mijn Samsung Galaxy S.

Ik zal jouw artikel morgen een keer goed doornemen. Kijken of ik daar wat vind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CypherMK
Ik heb MSI nog gemaild, of dit moederbord wel wol ondersteund. Ik kreeg dit antwoord:

Thank you for contacting MSI Technical Support.

P7NGM-Digital could support to wake on lan. You need to enter bios setup to enable onboard lan controller and lan option rom under Integrated Peripherals, enable "Resume By PCI Device (PME#)" and "Resume by PCI-E Device" under Power Management Setup->Wake Up Event Setup. Thanks!

Best regards,
MSI Technical Support Team

Dus het zou moeten werken, maar hoe?

Ik heb ook nog een oude pc boven staan, die ik voor de grap eens uitgeprobeerd heb met WOL. En je raadt het al, daar werkt WOL meteen. Is ook een PC met windows 7 achter dezelfde router. Dus aan mijn router kan dan iig niet liggen.

• CypherMK
Als ik naar de eigenschappen van beide netwerkadapters kijk op beide pc's. zie ik, dat er bij de oude pc een tabje energiebeheer staat. Bij mijn HTPC met het MSI bord, zie ik dit niet staan.

Kan dit misschien de verklaring zijn, dat WOL niet werkt. Met de windows driver en de realtek driver, krijg ik geen energiebeheer tabblad. Dus hoe kan ik die tevoorschijn toveren?

• CypherMK
Ik heb maar eens een oude PCI netwerkkaart erin geduwd. Nu werkt het wel.

Ook hier zie ik bij de eigenschappen van de kaart een tabje "energiebeheer". Ik vraag me alleen af, waarom dit tabje niet bij mijn onboard netwerkkaart zit.

Iemand een idee?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee