Gainward MXII Twinview dood?!!..Ajuto!!

Pagina: 1
Acties:

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb deze kaart vorige week gekocht. Maar heb er een groot probleem mee. Desktop werkt prima, maar zodra ik een spel opstart(UT, Quake,Driver,IGI...alles) Loopt hij bij de beginschermen/intro's al vast(alleen stekker eruit helpt nog) Dit gebeurd onder ME en W98 schone install met DX7 en 8 , en met de originele drivers en detonator..totaal geen verschil.!! Heel vreemd. Ik heb geen bijzonder MoBo, misschien zelfs een slechte, kan ook niet AGP snelheid instellen. Het enige wat ik nog niet heb gedaan is de BIOS van MX flashen(staat wel in boekje). Heeft iemand ervaring met hetzelde probleem?..graag hulp want ruiltermijn is bijna voorbij..alvast onwijs bedankt..zit met handen in t haar!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:39
Wat voor chipset zit er op je moederbord?

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik heb een Yakumo pc(weet 't... :-( Is P3 600 100 Mhz. Zit BX chipset op. Is onbekend moederbord. Napoli is type van Syzygia??..zit onboard video en sound op (beide uitgeschakeld via bios) heb je hier genoeg aan?

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 19 maart 2001 13:52 schreef XeNoBiTe het volgende:
Ik heb een Yakumo pc(weet 't... :-( Is P3 600 100 Mhz. Zit BX chipset op. Is onbekend moederbord. Napoli is type van Syzygia??..zit onboard video en sound op (beide uitgeschakeld via bios) heb je hier genoeg aan?
Ahh, een BX chipset. Dan is het me meteen duidelijk: zet AGP 1op 1 X. Dit kan je win windows en in de bios doen. Dan doet ie het perfect. Je had dit denk ik ook wel bij de search kunnen vinden.

Veel succes.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Gek he?!..want ik kan die niet instellen via BIOS!!, maar ik kon wel AGP texture size veranderen, op 4 mb doet 'ie t prima...Quake likkend mooi. Ga m vanavond proberen op steeds hogere waarden! .. en dan kan je via een bepaald progje ook nog je AGP op 1x zetten geloof ik?!..toch?..NVMAX heb ik daarvoor. moet ik alleen eerst ff goeie Detonator installeren, zal ik maar 6.50 nemen?..of kan ik beter iets hoger gaan zitten ivm directx 8 voor MECHWARRIOR 4?..nou ja, in ieder geval bedankt voor de tip! HIJ DOET T!!! JJAAAAAA

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 10:16 schreef XeNoBiTe het volgende:
Gek he?!..want ik kan die niet instellen via BIOS!!, maar ik kon wel AGP texture size veranderen, op 4 mb doet 'ie t prima...Quake likkend mooi. Ga m vanavond proberen op steeds hogere waarden! .. en dan kan je via een bepaald progje ook nog je AGP op 1x zetten geloof ik?!..toch?..NVMAX heb ik daarvoor. moet ik alleen eerst ff goeie Detonator installeren, zal ik maar 6.50 nemen?..of kan ik beter iets hoger gaan zitten ivm directx 8 voor MECHWARRIOR 4?..nou ja, in ieder geval bedankt voor de tip! HIJ DOET T!!! JJAAAAAA
Ik heb ergens een keer gelezen dat je je Aparture Size nooit onder de 16 mb moest zetten. Daarmee zet je namelijk het geheugen van de videokaart uit(staat op geforcefaq.com). Ik weet dus niet of het een goede oplossing is. Ik zou die Aparture size hoger zetten(op de helft van je interne geheugen) en AGP op 1x zetten.

BTW: ik ga het nu ook proberen om de Aparture Size zo laag te zetten en AGP op 2x te zetten. Ff bechmarken en kijken wat er sneller is. Wie weet maakt het namelijk niets uit(dus heb ik het gewoon fout gelezen/was het niet correct wat er stond over die Aparture size).

BTW2: het klopt dat je het in kan stellen met NVMax, maar je kan ook gewoon de register key downloaden(van geforcefaq.com) en starten. Dit scheelt weer een proggie dat je moet draaien = minder geheugen gebruikt = 0,01% sneller in spellen.

Veel succes!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Dus wanneer je de AGP Aperture Size op 16mb of lager zet gaat het wel goed ? Wat je inderdaad kunt proberen is de kaart op AGP 1x te zetten (bv met Powerstrip). Zelf heb ik de ervaring de nVMAX niet zo goed werkt (wanneer je hem met deze op AGP 1x zet). Wat je eventueel ook nog kunt proberen is de volgende tip (te vinden bij www.geforcefaq.com):
putting insulating tape over the last pair of contacts on the AGP connector on the GeForce card (the contact furthest from the monitor port, on both sides).
Ik had namelijk zelf ook een soortgelijk probleem gehad op een wat ouder BX moederbordje van Soyo, en alleen door deze tip kreeg ik de GeForce 2 werkend om mijn systeem. Maar ik zou in 1e instantie de tip van AGP 1x proberen en pas daarna deze tip. Ik zou in eerdergeval die AGP Aperture Size niet te laag zetten (32mb of lager), want dat scheelt veel in de performance.

Powerstrip kun je vanaf hier downloaden: http://www.tweakfiles.com/video/powerstrip.html

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Pagina: 1