Toon posts:

Moederborden met effectief 2x 16x PCE 2.0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 232086

Topicstarter
Hey,

Ik was opzoek naar een nieuw bordje, een micro atx moederbord met een 1155 socket. Ik vond geen oplossing die werkelijk 2 pci-e sloten had met 16 lanes ( voor een SLI setup ). Telkens zouden ze overschakelen naar 2 keer 8x. Wat opzoekwerk leerde me dat dit vroeger geen rol speelde omdat kaarten toch niet alle lanes gebruikten. Ik kon geen recent antwoord vinden, hoe zit dat tegenwoordig? ( Het zou gaan om 2 MSI N560GTX-Ti Hawk kaarten ). Is 2 keer 8x nog steeds voldoende in praktijk? Of vormt dat toch een bottleneck? Indien dat zo is.. zijn er moederborden die 2 keer 16x kunnen doen? Ik vond er geen ( ik keek naar de Z68 chipset ).

Mvg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 19:50
2* x8 slots kan prima. Hier staan nog wat benchmarks : http://www.hardocp.com/ar...idth_perf_x16x16_vs_x8x8/

Tijdje geleden heb ik daar vanalles over opgezocht toen ik zelf ook een nieuwe pc moest. Heb nu maar een P8P67M-Pro moederbordje die dus ook x8 x8 aan kan - ben van plan 2x een 6950 2gb te draaien.

Op de socket 1155 is het eigenlijk inderdaad niet mogelijk om 2x x16 te draaien. Er is geloof ik wel 1 manier met de hydra chip ofzo - maar dat zijn hele dure bordjes en het maakt geen verschil uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 232086

Topicstarter
BastiaanCM schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:07:
2* x8 slots kan prima. Hier staan nog wat benchmarks : http://www.hardocp.com/ar...idth_perf_x16x16_vs_x8x8/

Tijdje geleden heb ik daar vanalles over opgezocht toen ik zelf ook een nieuwe pc moest. Heb nu maar een P8P67M-Pro moederbordje die dus ook x8 x8 aan kan - ben van plan 2x een 6950 2gb te draaien.

Op de socket 1155 is het eigenlijk inderdaad niet mogelijk om 2x x16 te draaien. Er is geloof ik wel 1 manier met de hydra chip ofzo - maar dat zijn hele dure bordjes en het maakt geen verschil uit.
Ok, bedankt voor het snelle en erg duidelijke antwoord!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:41
Ik kon geen recent antwoord vinden, hoe zit dat tegenwoordig?
Gewoon even zoeken op PCI Express Scaling oid, zijn ook wel recente testen over te vinden, bv op Toms Hardware:
PCI Express And CrossFire Scaling: Is P55 Good Enough?
PCIe And CrossFire Scaling: Does Nvidia's NF200 Fix P55?.
GeForce And Radeon On Intel's P67: PCIe Scaling Explored

[Voor 36% gewijzigd door Nielson op 03-07-2011 12:23]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee