Moederborden met effectief 2x 16x PCE 2.0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232086

Topicstarter
Hey,

Ik was opzoek naar een nieuw bordje, een micro atx moederbord met een 1155 socket. Ik vond geen oplossing die werkelijk 2 pci-e sloten had met 16 lanes ( voor een SLI setup ). Telkens zouden ze overschakelen naar 2 keer 8x. Wat opzoekwerk leerde me dat dit vroeger geen rol speelde omdat kaarten toch niet alle lanes gebruikten. Ik kon geen recent antwoord vinden, hoe zit dat tegenwoordig? ( Het zou gaan om 2 MSI N560GTX-Ti Hawk kaarten ). Is 2 keer 8x nog steeds voldoende in praktijk? Of vormt dat toch een bottleneck? Indien dat zo is.. zijn er moederborden die 2 keer 16x kunnen doen? Ik vond er geen ( ik keek naar de Z68 chipset ).

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:55
2* x8 slots kan prima. Hier staan nog wat benchmarks : http://www.hardocp.com/ar...idth_perf_x16x16_vs_x8x8/

Tijdje geleden heb ik daar vanalles over opgezocht toen ik zelf ook een nieuwe pc moest. Heb nu maar een P8P67M-Pro moederbordje die dus ook x8 x8 aan kan - ben van plan 2x een 6950 2gb te draaien.

Op de socket 1155 is het eigenlijk inderdaad niet mogelijk om 2x x16 te draaien. Er is geloof ik wel 1 manier met de hydra chip ofzo - maar dat zijn hele dure bordjes en het maakt geen verschil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232086

Topicstarter
BastiaanCM schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:07:
2* x8 slots kan prima. Hier staan nog wat benchmarks : http://www.hardocp.com/ar...idth_perf_x16x16_vs_x8x8/

Tijdje geleden heb ik daar vanalles over opgezocht toen ik zelf ook een nieuwe pc moest. Heb nu maar een P8P67M-Pro moederbordje die dus ook x8 x8 aan kan - ben van plan 2x een 6950 2gb te draaien.

Op de socket 1155 is het eigenlijk inderdaad niet mogelijk om 2x x16 te draaien. Er is geloof ik wel 1 manier met de hydra chip ofzo - maar dat zijn hele dure bordjes en het maakt geen verschil uit.
Ok, bedankt voor het snelle en erg duidelijke antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
Ik kon geen recent antwoord vinden, hoe zit dat tegenwoordig?
Gewoon even zoeken op PCI Express Scaling oid, zijn ook wel recente testen over te vinden, bv op Toms Hardware:
PCI Express And CrossFire Scaling: Is P55 Good Enough?
PCIe And CrossFire Scaling: Does Nvidia's NF200 Fix P55?.
GeForce And Radeon On Intel's P67: PCIe Scaling Explored

[ Voor 36% gewijzigd door Nielson op 03-07-2011 12:23 ]