Toon posts:

Overclock+koeling vraagjuh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej .. Ik heb een PII-400 op een GA-6BXC mobo. Als ik 'em probeer te overklokken naar 448 (fsb 112) dan boot windows niet eens..... het lampje van de hardschijf blijft dan ook branden. Hoe zou dit komen?? komt het door te weinig koeling, of misschien omdat de hardeschijf de bussnelheid niet aankan (of het geheugen??)

Ik heb 2 8x8 fans.. eentje onder die lucht de kast inblaast (schuin naarboven dus over de videoplankjes richting de cpu). En een fan achter bovenin die lucht eruitblaast (beetje achter de cpu zeg maar).... Zou dit niet genoeg zijn? ik heb een standaar coolertje op mijn PII.. heeft het zin om zo'n 8x8fan op de processor te richten ofzo? .. of is er een betere manier............

Ik hoop dat iemand echte tweak ideetjes heeft,

mzls ViN

Verwijderd

zet koeler eens op geheugen kijken wat er dan gebeurd.

Verwijderd

Misschien heb je antiek geheugen (10 ns ofzo)? Dan kun je volgens mij theoretisch namelijk niet hoger dan 100 Mhz FSB. In de praktijk zal 103 of 105 waarschijnlijk wel lukken, maar 112 zal dan wel moeilijk worden.

Probeer eens in de BIOS de geheugen timing op zo conventioneel mogelijk te zetten.

mARCO

Verwijderd

Een kennis van mij heeft z'n PII-400 op 115 FSB lopen. 460 Mhz zonder speciale koeling. Op een of ander Asus bordje. Het kan idd zijn dat je geheugen het gewoon niet trekt.

Hij kan trouwens nog verder, maar dan wordt ie erg warm.