Ik wil een nieuw systeem gaan samenstellen op basis van de i5 2500K, een Vertex 3 240GB MAX IOPS voor storage en OS en 2x een Spinpoint F3 1TB voor de opslag van bestanden. Het gebruiksscenario is als volgt: er zal op dit systeem zowel gegamed worden als fotobewerking worden gedaan met Photoshop CS5, de verhouding hiertussen is ongeveer fifty-fifty. De te bewerken bestanden en de bewerkte resultaten worden opgeslagen op de Spinpoints terwijl Photoshop en de games op de Vertex komen te staan. Overklokken is niet echt iets waar ik me mee bezig houd maar extra prestaties uit je systeem kunnen persen indien nodig is natuurlijk wel prettig. Ik twijfel nu alleen nog over welke chipset ik het beste kan kiezen.
Mijn vragen zijn daarom als volgt:
Mijn vragen zijn daarom als volgt:
- In hoeverre zal ik in Photoshop iets merken van Quick sync?
- Is het zinvol om een Intel 311 SSD toe te voegen voor de cache bestanden van Photoshop?
- Zo ja, ben ik dan beter af met de Intel 311 als losse drive voor de cache-bestanden van Photoshop of kan ik ze net zo goed op de Spinpoints zetten en gewoon op SRT vertrouwen?
- Bestanden op de Spinpoints zullen vaak maar enkele keren bewerkt worden. Bij hoeveel keer openen / schrijven begin je voordeel te merken van SRT?

[Voor 4% gewijzigd door Kurgan op 04-07-2011 20:58]
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time