Toon posts:

[Testcase] Zingen aan de zaan 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren was er Zingen op de Zaan in Zaandam, een evenement dat zich voordoet op boten en aan de kant.
Mensen drinken veel bier en zingen veel Amsterdamse en andere piraten muziek (Arr). Ook was er veel toneel aan de kant en waren er ook veel koren. Een dag om dus niet te vergeten. :)

Ik was op pad om wat foto's te schieten, 592 in totaal geschoten, waarvan ik er 131 heb uitgekozen, bewerkt, bijgesneden en belichting correctie heb toegepast.
(hier staan ze allemaal: http://www.facebook.com/m...0.1579256771&l=e222140468)

Mijn 10 favorieten zijn:

1]

2]

3]

4]

5]

6]

7]

8]

9]

10]

(Disclaimer)
Ik ben geen pro fotograaf en ik freelance ook niet, ik doe dit gewoon omdat ik het leuk vind om steeds beter te worden in de technieken achter een leuk en veelzeggende foto. Het is en blijft voor mij een hobby.
Tips zijn altijd welkom !

(c) Jeroen de Ruijter fotografie.

[Voor 43% gewijzigd door Zakkenwasser op 03-07-2011 14:18]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Tip: Facebook verkracht je foto's nogal met zware compressie.. Zet ze ergens anders :)

Edit: en ik vind je foto's wel erg blauw allemaal (note: ongekalibreerd scherm hier), witbalans niet goed ingesteld?

[Voor 41% gewijzigd door Radiant op 03-07-2011 11:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Radiant schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:04:
Tip: Facebook verkracht je foto's nogal met zware compressie.. Zet ze ergens anders :)

Edit: en ik vind je foto's wel erg blauw allemaal (note: ongekalibreerd scherm hier), witbalans niet goed ingesteld?
Witbalans gefixt. :)

[Voor 49% gewijzigd door Zakkenwasser op 03-07-2011 14:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:58
Leuke sfeerfoto's, lijkt een erg gezellig feest!

Verder vind ik de meeste foto's wat flets. Misschien wat meer contrast of saturnation.
Foto 3 en 5 vind ik wat donker, daar zou wat invullicht geen kwaad kunnen.

Mijn favo is foto 2!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
LinkinTED schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:46:
Leuke sfeerfoto's, lijkt een erg gezellig feest!

Verder vind ik de meeste foto's wat flets. Misschien wat meer contrast of saturnation.
Foto 3 en 5 vind ik wat donker, daar zou wat invullicht geen kwaad kunnen.
Dank :)
Ik heb de foto's wat lichter kunnen krijgen met auto level/contrast/color en highlights / shadows. Ben niet bekend met alle truukjes van PS die een foto beter kunnen krijgen. Bedankt voor de tip.
Mijn favo is foto 2!
Dat was echt een toeval foto, er stonden verschillende fotografen om me heen en allemaal gefocust op de boten. Ik zag dat jochie en vond het zo cool. enkele milliseconden na dat ik de foto had gemaakt was ie al weer op de grond. Vind die foto ook een van de beste uit de reeks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinkinTED
Lightroom vind ik persoonlijk makkelijker om de foto's in na te bewerken. Is echt een aanrader om je daarin te verdiepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
LinkinTED schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:33:
Lightroom vind ik persoonlijk makkelijker om de foto's in na te bewerken. Is echt een aanrader om je daarin te verdiepen.
Foto 7 na lightroom:
:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01
#1. Best leuk, mist een beetje contrast, maar ze zijn aan het zingen en het heeft wel wat.

#2. Heel leuk :P Mooi moment (en mooie gezichtsuitdrukking natuurlijk).

#3 t/m #10. Random toeschouwers die het allemaal wel heel leuk hebben, zo te zien, maar ik kan er niks van maken. Sowieso zou ik geen flauw idee hebben waar ze zijn of wat ze aan het doen zijn als het er niet bij stond.

Eerste twee foto's zijn leuk om te zien, de rest doet me echt helemaal niks.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinkinTED
Een stuk beter en levendiger!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 199803

Vind 1 en 3 wel leuk. Bij de eerste goeie timing. Bij de derde is het grappig hoe dat blikje aan z'n hoofd blijft plakken. :) Wel jammer dat het, zoals eerder genoemd, verder alleen foto's van het publiek zijn. Waren er geen artiesten of als piraat verklede mensen, oid?

Misschien is het mijn monitor, maar de laatste nabewerkte foto(7) vind ik te kleurig geworden. De blond/geel-tinten spatten er uit, neigen zelfs naar oranje. Het blond van de eerste foto komt bij mij veel beter over. Andere tinten(blauw/rood) lijken ook wat te verzadigd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee