Toon posts:

6-pins PCI-E connector als moederbordvoeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberblizzard
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou het moederbord van deze PC willen combineren met een niet-HP voeding.

Dit is het moederbord, vermoedelijk van HP-makelij zelf (met nieuwe Q67-chipset):

En hieronder zie je 2 zwarte connectors die dienen voor de connectie met de SATA-devices (kabels bijgeleverd), en een witte connector die sterk lijkt op een 6-pins PCI-E connector.

In de Technical Reference Guide staat het volgende:
http://i53.tinypic.com/pua0n.jpg
http://i55.tinypic.com/etdrad.jpg

In de laatste illustratie zie je de 6-pins connector (P1) met 2x ground en 4x 12V

Dit is een 6-pins PCI-E connector:

Dat zijn dus 2 vierkante en 4 ronde pins, terwijl de connector van het HP-moederbord 3 vierkante en 3 ronde aansluitingen heeft.

PCI-E is ook 12V, maar slechts 2/3x 12V en 3x ground, zie http://www.playtool.com/p...onnectors.html#pciexpress

Het zal dus niet passen. Welk type connector is dit en zijn er niet-HP voedingen of convertors voor te koop? Of zou ik zelf een modificatie kunnen uitvoeren om het te laten passen? (het is allebei 12V)

PS: in de "Technical Reference Guide" zie ik nu ook deze connector:
P2: FANcmd - Fan Speed - PS On - Pwr Good - Rsvd - Rsvd
Lijkt sterk op deze, maar is iets anders: http://www.playtool.com/p...ctors/connectors.html#aux

Ik vermoed dus dat het moeilijk zal zijn om er zelf iets op te vinden...

[Voor 91% gewijzigd door Cyberblizzard op 03-07-2011 11:26]

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 15:55
Welk van de twee is op jouw bord van toepassing? Die eerste is voor 'USDT' systemen, die ander voor o.a. SFF.
In de laatste illustratie zie je de 6-pins connector (P1) met 2x ground en 4x 12V
Let op: 2xground, 3x+12V en 1x-12V.
Verder lijkt het mij dat je zowel P1, P2 als P3 moet aansluiten: P3 voor de CPU spanning, P1 voor de rest en P2 voor fancontrol.
Het zal dus niet passen. Welk type connector is dit en zijn er niet-HP voedingen of convertors voor te koop? Of zou ik zelf een modificatie kunnen uitvoeren om het te laten passen? (het is allebei 12V)

PS: in de "Technical Reference Guide" zie ik nu ook deze connector:
P2: FANcmd - Fan Speed - PS On - Pwr Good - Rsvd - Rsvd
Ik vermoed dus dat het moeilijk zal zijn om er zelf iets op te vinden...
EBay misschien? Die P2 connector maakt het zonder meer informatie wel erg lastig, ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 18:56
past er geen 8 pins cpu kabel op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberblizzard
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:37:
[...]

Welk van de twee is op jouw bord van toepassing? Die eerste is voor 'USDT' systemen, die ander voor o.a. SFF.
[...]
Dit is van toepassing (CMT): http://i55.tinypic.com/etdrad.jpg
Let op: 2xground, 3x+12V en 1x-12V.
Verder lijkt het mij dat je zowel P1, P2 als P3 moet aansluiten: P3 voor de CPU spanning, P1 voor de rest en P2 voor fancontrol.
Klopt, P3 is een standaard CPU-connector, P1 is de PCI-E lookalike en P2 lijkt nergens op :p (ik heb intussen alle categorieën in de pricewatch afgeschuimd). Het probleem is dat de HP-voeding 320W is, wat te weinig is als ik er een high-end videokaart wil in plaatsen, die ook nog eens twee 6-pins PCI-E connectors nodig heeft, vandaar dat ik een passende voeding zoek. Ik zou ook de originele en een tweede voeding samen kunnen gebruiken (voor de videokaart), maar dat wordt nogal klungelig met te weinig plaats in de behuizing. Of ik zou een externe videokaartvoeding met twee 6-pins PCI-E connectors moeten vinden (bestaat met 1 connector voor de Asus Extreme AX1800 XT)
gerjaknut schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:50:
past er geen 8 pins cpu kabel op?
Als het fysisch niet past ga ik het zeker niet proberen (8-pins connector op 6-pins aansluiten, en dan is er nog de tweede speciale kabel in mijn PS).

[Voor 23% gewijzigd door Cyberblizzard op 03-07-2011 14:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
naja als ik het in mijn vluchtigheid goed heb gezien lijkt het erop dat de 8 pins gaat passen met dan 2 pinnetjes die buiten de connector passen... als je dan een voeding kan vinden die en een 4 pins en een 8 pins kabel heeft (like mine :P) dan heb je al weer wat probleempjes opgelost

edit: naar schema's heb ik niet gekeken :P don't shoot me if i'm wrong

[Voor 11% gewijzigd door gerjaknut op 03-07-2011 14:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberblizzard
  • Niet online
gerjaknut schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:40:
naja als ik het in mijn vluchtigheid goed heb gezien lijkt het erop dat de 8 pins gaat passen met dan 2 pinnetjes die buiten de connector passen... als je dan een voeding kan vinden die en een 4 pins en een 8 pins kabel heeft (like mine :P) dan heb je al weer wat probleempjes opgelost

edit: naar schema's heb ik niet gekeken :P don't shoot me if i'm wrong
Het gaat niet passen: http://www.playtool.com/p...connectors.html#eps4plus4 (op het mobo zitten 3 vierkante connectors)

De originele HP-voeding icm deze zou ideaal zijn: http://www.techpowerup.com/reviews/Thermaltake/PowerExpress/

Maar dan zou ik zeker moeten weten dat ze ook onafhankelijk aan en uit gezet kan worden (krijgt normaal gezien het aan/uit-signaal via de 24-pins moederbordconnector):

Zou misschien makkelijk te omzeilen zijn door het groene en paarse kabeltje te verbinden (en dan de videokaartvoeding manueel aan en uit te zetten) of door ze te verbinden met de powerknop.

PS: Die is dus totaal nergens meer te vinden... :(

[Voor 13% gewijzigd door Cyberblizzard op 03-07-2011 15:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gerjaknut
als ik cpu 8 pins op google zoek dan vind ik allemaal van deze connectoren

lijkt er op dat deze wel past nietwaar?

edit nu ik beide beter heb bestudeerd lijkt het er toch op dat deze ook niet past... hmmm zelf een connector maken? goede lijnen opzoeken:P

[Voor 23% gewijzigd door gerjaknut op 03-07-2011 18:15]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee