Toon posts:

NVIDIA Geforce GTX 570

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 413577

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds 2 weken in bezit van een Asus NVIDIA Geforce GTX 750
( Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5 ) http://tweakers.net/price...dis-1280md5.html#tab:info

En was beetje aan het gamen en toen kreeg ik ineens zwart beeld en kreeg ik de volgende error binnen.

"Beeldschermstuurprogamma reageert niet meer en is hersteld.
Beeldschermstuurprogamma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 275.33 reageert niet meer en is herstelt."

Het is alleen onder het spelen van Call of Duty: Black Ops en World of Warcraft.
Weet iemand wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen?

Systeem:
Moederbord: MSI P67A-GD65 (B3), LGA1155, ATX
Processor: Core i5-2500K/3.3GHz 6MB LGA1155
Geheugen: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8
Videokaart: Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5
Voeding: Corsair Professional Gold AX850
Besturingssysteem: Windows 7 64bit

Mvg,

Marc Jacquet

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 413577 op 03-07-2011 03:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Ik neem aan dat je gewoon een GTX570 bedoelt.

Je zou eens kunnen proberen de driver te verwijderen, en vervolgens opnieuw installeren.

Crizyz op Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 08:45

millman

6708Mhz @ -185c

De-installeer drivers Nvidia., download en installeer driversweeper van Guru3d, haal alles weg van Nvidia physx, displaydriver en audio driver met driversweeper. Hertstart en herinstalleer de laatste driver van Nvidia en ga een uurtje of 2 testen:

Draai wat benchmarks zoals 3dmark 11 en vantage, draai furmark voor een half uur. Mocht de kaart dan problemen geven zou aan iemand in je omgeving kunne vragen of hij de kaart in zijn systeem kan testen. Als er dan iets mis blijkt is het reproduceerbaar en kan je garantie claimen..

Succes

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ES335
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:35
Download MSI Afterburner en check de temps tijdens een Furmark stress test, dit soort errors gebeuren altijd als ik vergeet mijn fans aan te zetten waardoor de kaart te heet is geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@ crizyz: Heb ik al paar keer gedaan. Zelfs Windows er opnieuw opgezet.

@ millman: Ik heb Driversweeper gebruikt en gedaan wat je zei.
Ga nu furmark draaien.

@ ES335: De temp van deze kaart is rond de 30 heb ik al keer naar gekeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Heb 3DMark11 gedraait en hij speelt het 1minuut af en daarna geeft die een error en gaat naar me bureaublad.
En bij Fumark draait die rond 30FPS op hoogste stand.
Als ik me spellen op laagste instellingen zet kan ik langer spelen dan als ik ze op ultra zet.
Kon eerst gewoon op ultra spelen.

Weet iemand anders nog een oplossing?

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 413577 op 03-07-2011 17:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:55
temp tijdens het spelen of furmark is toch geen 30 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
Je vga kaart 30 graden??????Lijkt me een beetje stug zeker in deze tijd van het jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Als je even GPU-z download, MSI afterburner 2.1 en dan een screen maakt als je furmark hebt gedraaid met die 2 progs open, kan ik je al wat verder helpen. 30c onder load is onmogelijk tenzij je aan een gechillde waterkoeling zit? Stock worden die dingen onder load zo'n 88c (maar jij hebt de DCII versie met 3slot koeler, 70c is heel normaal)

[Voor 38% gewijzigd door millman op 03-07-2011 19:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Over die 30graden is bij als ik spellen speel. En in me kamer is het best fris op het moment.
Bij Fumark ging die naar de 70 en bleef daar staan.

Eerste plaatje is als ik niks doe met instellingen van Furmark.

Eerste test op Benchmark: NO PRESET 14FPS

Tweede test op Benchmark: Preset: 720

Als je nog meer nodig hebt moet je het zeggen :)!
En hoop je dat je nu weet wat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Ik ben niet zo thuis in MSI Afterburner, maar staat je fanspeed nou compleet laag? Min 1230 rpm (16%), max 1440 rpm (26%) of wat lees ik daar? Misschien heeft ES335 toch gelijk.

Beter lezen, hij gaat gewoon netjes naar de volle 100%. :$

[Voor 16% gewijzigd door crizyz op 03-07-2011 19:01]

Crizyz op Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Je moet die furmark ff wat langer draaien dan 1 test, een uurtje ofzo en dan een screenshot sturen met Afterburner die de hele tijd heeft aangestaan. Zorg dat je je fancontrol in msi afterburner aan hebt staan op 1 : 1 Dat wil zeggen 80c core is 80% fanspeed, Dit kan je instellen in settings van afterburner..

Zorg dat 3dmark 11 wel alle updates binnen heeft, de eerste versie was nogal een buggy geheel. Dus ff alle patches downloaden. Ook ff 3dmark vantage downloaden en die even goed testen met afterburner meedraaiend, uiteraard ff screen van maken

Verder lijkt alles er wel goed uit te zien, ik ga er van uit dat je nog garantie hebt? Het zou kunnen dat je kaart stuk is..

[Voor 38% gewijzigd door millman op 03-07-2011 19:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-04 03:50
Hij is niet overgeklokt ofzo ?
Ik kreeg dit volgens mij als ik een instabiele overklok deed.

Edit
Ik zie dat hij op standaard snelheid draait.
Heb je als is geprobeerd die gpu klok wat lager in te stellen of je voltage iets omhoog te doen ?

[Voor 45% gewijzigd door Cliors40 op 03-07-2011 19:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ff goed lezen maat, alles staat op stock...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-06 22:29
Cliors40 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:31:

Edit
Ik zie dat hij op standaard snelheid draait.
Heb je als is geprobeerd die gpu klok wat lager in te stellen of je voltage iets omhoog te doen ?
Dit moet je sowieso niet doen, als een kaart het niet goed doet op fabrieksinstellingen meteen terugsturen en niet zelf gaan kloten met meer voltage oid., dan zal de shop als het uiteindelijk helemaal mis gaat sowieso jou de schuld geven.

En daarbij, je hebt gewoon recht op een goed functionerend product als je iets koopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cliors40
Redblader schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:39:
[...]

Dit moet je sowieso niet doen, als een kaart het niet goed doet op fabrieksinstellingen meteen terugsturen en niet zelf gaan kloten met meer voltage oid., dan zal de shop als het uiteindelijk helemaal mis gaat sowieso jou de schuld geven.

En daarbij, je hebt gewoon recht op een goed functionerend product als je iets koopt.
Ja daar heb je gelijk in.
Volgens mij is hij instabiel maargoed dat mag niet op stock.
Zoals je zeg retour sturen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Zoals ik het nu allemaal lees denk ik dat ik morgen even MaxICT ga bellen en kijken wat ik kan regelen.
Ik heb de bon nog.
Moet ik dan gewoon een nieuwe krijgen hoe werkt dat?

Ik zat net wel even te klooten met Afterburner en met die speedfan want ik vond het al raar dat dat ding nooit geluid maakte. Dus zette hem op 100% en ging even op World of Warcraft en zet me instellingen op Recommend en na paar seconden liep die fast en die fan ging weer zacht draaien.

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 413577 op 03-07-2011 21:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Kaart weer volledig inpakken, alle zooi erbij die je erbij gekregen hebt en terug naar de winkel. Daar zeggen dat je niet tevreden bent omdat de kaart vaak vastloopt, aangezien je in de cooldownperiode zit heb je recht op een nieuwe, mits ze geconstateerd hebben dat ie niet goed functioneerd.

succes

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
millman schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:30:
Kaart weer volledig inpakken, alle zooi erbij die je erbij gekregen hebt en terug naar de winkel. Daar zeggen dat je niet tevreden bent omdat de kaart vaak vastloopt, aangezien je in de cooldownperiode zit heb je recht op een nieuwe, mits ze geconstateerd hebben dat ie niet goed functioneerd.

succes
Oke heb de bon erbij gepakt en heb hem bij CD-Rom-Land gekocht
En dat was 17-06-2011 dat is alweer tijdje geleden.
En online besteld kan ik hem dan alsnog opsturen en me geld terug of een nieuwe?

Edit:
Op de bon staat 36maanden garantie.
Wat voor garantie bedoelen ze dan?
Sorry dat ik zoveel vraag nog nooit echt problemen gehad met hardware gehad.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 413577 op 03-07-2011 21:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cliors40
Ik denk dat je gewoon een nieuwe krijgt via CD-ROM land.
Anders via Asus.
Gewoon even contact opnemen met CD-ROM land.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oke dat ga ik morgen dus doen hoop dat ik een nieuwe krijg!
Een vriend van me kwam net online en die weet meer van computers als mij en ging via Teamviewer paar dingen bijlangs en ik had 3 beeldschermen aangesloten. 2 met DVI en 1 HDMI ( me tv ) en die zei dat ik me TV dus HDMI eraf moet halen heb ik gedaan en nu even kijken wat die doet bij het gamen.

Kan dit het probleem hebben veroorzaakt?

Edit:
Heb error gekregen dus dat was het niet probleem.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 413577 op 03-07-2011 22:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cliors40
Ja dacht wel al dat het daar niet aan kon liggen.
Gewoon terug sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ja ga morgen bellen en kijken wat die gasten voor me kunnen doen.
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Heb me oude videokaart weer terug in me computer gezet.
XFX Gefroce 8800 GTX even kijken of ik nu wel normaal spellen kan spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
Je kan je berichten ook editen hè ;)

Maar CD-Rom land is sowieso een goede zaak qua garantie, heb er daar meerdere malen iets moeten RMA'en en is allemaal voorspoedig verlopen. Ik zou me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ja sorry via me mobiel verzonden.
Oke dan ga ik het morgen opsturen.
En zie wel wat er van komt :)!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee