wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Maar dat lijkt mij een fijner systeem als die mistlampen die aangaan.
Op de laatste VW Golf zit ook zo een mistlamp systeem.
[Voor 24% gewijzigd door kluyze op 03-07-2011 02:49]
Voordeel kan zijn dat je de breedstralers meer naar een kant kan richten zonder je koplamp-unit aan te passen of te laten draaien, en een schakelaartje dat bij een bepaalde stuuruitslag de lamp aan doet is zo ingebouwd.
Nee, ligt niet aan jou, ik heb het ook al een aantal keer gezien. Ook in combinatie met knipperlicht overigens.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

My favorite programming language is solder.
Anoniem: 94768

M'n GTI heeft het gelukkig niet. Het werkt overigens wel, wanneer je in het donker in het buitengebied rijdt, maar ik heb sterk de indruk dat een neveneffect is dat mensen denken dat het weer toegestaan is drampitten aan te hebben.Puch-Maxi schreef op zondag 03 juli 2011 @ 03:23:
Veel VAG-auto's hebben dit ook, het zit dan op de "dagrijverlichting". Bij het inrijden van een bocht gaat de bijbehorende lamp aan. het grote voordeel ervan ontgaat mij ook aan beetje.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
In tegenstelling tot breedstralers die je mag voeren wanneer ?DropjesLover schreef op zondag 03 juli 2011 @ 02:55:
Het zijn geen mistlampen, het zijn breedstralers. Mistlampen mag je alleen voeren bij, je raad het al, mist (met <50m zicht).
ermmmmmmmmmmmm juist, nooit

laatste punt op de lijst
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik woon vlakbij boerenland weggetjes, waarbij geen verlichting is. Als het donker is en je hebt een bocht, dan werkt het echt perfect! Je kan veel beter anticiperen in de bocht

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Misschien verklaart dit waarom het zo'n "onhandig" en "stom" idee is.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Dit is anders dan het systeem van de breedstralers in de bumper ervoor te misbruiken. Het idee en het systeem mag dan goed zijn. Je breedstralers/mistlampen die aangaan is een ontzettend stom idee....tdw schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:23:
[video]
Misschien verklaart dit waarom het zo'n "onhandig" en "stom" idee is.
Dit systeem zit in de koplamp als hulpverlichting. Niemand ziet het dus maar het effect is er wel zeker.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik zie veel liever dat fabrikanten het dagrijlicht systeem zo maken dat de lampen aan de achterkant van de auto ook branden. Dat is nu niet zo en dat nut ontgaat mij compleet, want bij plotseling slecht zicht (mist, regen, donkere weg met bomen langszij of een tunnel) zijn deze auto's zeer slecht zichtbaar aan de achterkant.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
De achterlichten staan overdag niet aan zodat de remlichten eerder op vallen als de zon goed schijnt.
Nope... geen lichtsensor, wel dagrijverlichting op mijn auto.PWM schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:21:
Dagrijverlichting zit volgens mij alleen op auto's met een lichtsensor.
[Voor 28% gewijzigd door Gunner op 03-07-2011 11:40]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als ze hetzelfde effect hebben is het idee nog steeds goedTouchdomex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:37:
Je breedstralers/mistlampen die aangaan is een ontzettend stom idee....

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Wat mij betreft best een nuttige toevoeging. In elk geval beter dan die Halfords-ledjes, die tegenwoordig schijnbaar op iedere auto moeten zitten....Zelfs de meest debiele auto's hebben tegenwoordig af-fabriek al kermisverlichting rond de koplampen....
Dat is dan in ieder geval nog beter dan die felle leds die iedereen maar in de grill monteert wat geen enkel nu behalve irritatie van je mede-weggebruiker. Of van die gare golfjes 3 met een stuk tuinslang met lampjes in de koplampXeNeRgY schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:14:..Zelfs de meest debiele auto's hebben tegenwoordig af-fabriek al kermisverlichting rond de koplampen....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Overigens is de nieuwste rage om je mistlampen overdag aan te doen wanneer je in een Aygo/107/C1 etc. rijdt

Zo werken de meeste ontwikkelingen in technologie toch?XeNeRgY schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:20:
Daar ben ik het volledig mee eens. En ik snap dat het qua veiligheid ook iets toevoegt, alleen is het even wennen aan het idee omdat de 'premium-merken' hier mee zijn begonnen en tegenwoordig ook de budget merken er mee rijden. Voor mijn gevoel hoorde het een beetje bij de status auto's. Maar goed, als het veilig is dan is het een voordeel natuurlijk, al vind ik het wel lelijk
Overigens is de nieuwste rage om je mistlampen overdag aan te doen wanneer je in een Aygo/107/C1 etc. rijdt
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Alleen bij mijn auto gaat na een snelwegrit de bochtrijverlichting uit en blijft uit.
[Voor 6% gewijzigd door itsalex op 03-07-2011 13:31]
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Op mijn A4 zit het straks ook niet standaard, maar na het veranderen van een 0 in een 1 wel

slotje

De meedraaiende koplampen beschijnen een totaal ander gebied dan de breedstralers. Het 1 heeft niks met het ander te makenFastFred schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:10:
Het is een goedkope oplossing voor de mens die geen auto kan betalen waarbij de gehele koplamp unit mee draait de bocht in
slotje

Wat is er dan stom aan dan? Zoals je het nu verwoordt klinkt het meer als een kleuter die iemand "gewoon stom" vindt. Waarom dan, onderbouw het eens?Touchdomex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 10:37:
[...]
Dit is anders dan het systeem van de breedstralers in de bumper ervoor te misbruiken. Het idee en het systeem mag dan goed zijn. Je breedstralers/mistlampen die aangaan is een ontzettend stom idee....
Ik weet nog goed dat ik vorig jaar in Griekenland in het donker van het strand terug naar het hotel reed. de ene haarspeldbocht na de andere compleet blind ingaand. Dat is echt levensgevaarlijk, want de wegen zijn daar slecht (veel erg diepe gaten) en er kan zomaar iemand wandelen. Bochtenverlichting had me toen een veel comfortabelere rit gegeven, of het nu mistlampen of meedraaiende koplampen zijn.
Kunnen die meedraaiende koplampen een beetje scherp naar links en rechts schijnen of heb je er in haarspeldbochten alsnog niks aan?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Owja, bij mij gaat in ieder geval tot 30 km/u de mistlamp aan. Hierboven blijft deze uit. De koplampen met adaptieve xenon draaien altijd mee. Hieruit de conclusie dat het een en/of systeem is en dus niet per definitie poor mans adaptieve verlichting

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt
Het leid andere weggebruikers af in het verkeer. Elke keer als ik mistlampen zie of het nu gaat om breedstralers of echt om mistlampen ben ik bang dat ik weer verblind word. Normaliter is het iemand met mistlampen zien en ik ga direct in standje kijk uit voor de lampen want anders kun je straks de komende meters niets meer zien en dat is gevaarlijk. Ik ken wel meer mensen die precies hetzelfde hebben en die vinden het ook maar ontzettend raar.Grrrrrene schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:50:
[...]
Wat is er dan stom aan dan? Zoals je het nu verwoordt klinkt het meer als een kleuter die iemand "gewoon stom" vindt. Waarom dan, onderbouw het eens?
Het idee is prima en eigenlijk in een aantal situaties zeer wenselijk en handig. Daarentegen is de manier waarop sommige auto's het uitwerken niet handig gedaan. Ik snap het idee van de verlichting laten wij dat voorop stellen. Alleen is de uitwerking gewoon niet handig gedaan

Wat zou je scherp moeten stellen eigenlijk?Ik weet nog goed dat ik vorig jaar in Griekenland in het donker van het strand terug naar het hotel reed. de ene haarspeldbocht na de andere compleet blind ingaand. Dat is echt levensgevaarlijk, want de wegen zijn daar slecht (veel erg diepe gaten) en er kan zomaar iemand wandelen. Bochtenverlichting had me toen een veel comfortabelere rit gegeven, of het nu mistlampen of meedraaiende koplampen zijn.
Kunnen die meedraaiende koplampen een beetje scherp naar links en rechts schijnen of heb je er in haarspeldbochten alsnog niks aan?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee agent. Dat gaat zo (knipperlicht uit, knipperlicht aan.. mistlamp volgt braaf).. en zo doet ie het ook (stuur halve slag draaien, mistlamp volgt braaf, stuur halve slag andere kant, mistlamp volgt braaf).
Die agent zag je kijken alsof ie water zag branden

Edit: Is inmiddels al weer 3 jaar geleden. Bravo was toen 1 van de weinige auto's die het had.
[Voor 8% gewijzigd door Korvaag op 03-07-2011 19:22]
UNOX: The worst operating system
Het aangaan van de mistlichten is lelijk, te meer omdat het geen witte lamp is en ded led dagrijverlichting en de xenon wel.
Maar de systemen werken top. In een snelle bocht verlichten de xenons mooi de binenkant vzn de bocht en bij inparkeren en trage bocht werkt de mistlamp goed. De verlichting op de mistlampen gaat overigens enkel als de dimlichten aanstaan en door de dag merk je er dus niks van.
Het systeem met de mistlichten werkt ook maar tot 30 of 40 km/ h. Zogauw je knipperlicht aanstaat en je komt ondder de drempel schiet het mistlicht aan. Als je onder de drempel aan je stuur draait gaat het ook aan.
Op de golf kan je de bochtenverlichting op de mistlampen niet uitzetten, de bochtenverlichting op de xenons wel.
Kan mij vooretellen dat sommige mensen het opschuiven van de lichtbundel niet graag hebben. Het vzlt echt wel hard op...
Touchdomex schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:21:
[...]
Wat zou je scherp moeten stellen eigenlijk?

Ik heb het over scherp m.b.t. de hoek waaronder de naar links of rechts schijnen, niet of het gefocust licht is. Ik bedoel: hoe ver naar links en rechts kunnen de lampen schijnen? Want met haarspeldbochten moet de weg bijna links/rechts naast je verlicht worden

[Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 03-07-2011 21:29]
Nee, het zijn bij de meeste (zo niet alle) auto's dezelfde lampen die als mistlamp worden gebruikt.DropjesLover schreef op zondag 03 juli 2011 @ 02:55:
Het zijn geen mistlampen, het zijn breedstralers.
Dagrijverlichting is tegenwoordig verplicht op nieuwe auto's en zit echt niet gekoppeld aan een lichtsensor.PWM schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:21:
Dagrijverlichting zit volgens mij alleen op auto's met een lichtsensor. Bij slecht weer moet dus direct het "normale" licht aangaan, inclusief de achterkant.
De bochtenlichten werken alleen onder een bepaalde snelheid, werken (iig op mijn Punto) onafhankelijk van de knipperlichten en werken alleen als je de dimlicht aan hebt.
Wat ik niet begrijp is dat er mensen rondrijden met een auto met dagrijverlichting, en dan overdag nog altijd de verlichting aan hebben. Ja, dan gaat overdag ook dat bochtenlicht aan.
Maar waarom heb je dan ook je dimlicht aan als je dagrijlicht hebt?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart
Omdat de meeste mensen (me included) geen flauw idee hebben wat dagrijlicht is (*was ondertussenMaasluip schreef op maandag 04 juli 2011 @ 08:55:
Maar waarom heb je dan ook je dimlicht aan als je dagrijlicht hebt?

Ik verzin maar wat hoor, maar ik heb ook als automatisme: instappen, gordel om, motor starten, lampen, versnelling, kijken, (knipper), gaan

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Haha, hier ook. Rij al sinds begin 2008 bravo. Het was toen op een bravo forum wedden hoevaak je aangehouden werd.Korvaag schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:21:
Haha.. Mijn Fiat Bravo had dat ook. Ik sta bij een MacDonalds. Klaar om de weg op te draaien (knipperlicht aan). Rijdt er een politiewagen naast me: "Meneer, u heeft uw mistlampen aan en 1 ervan is stuk".
Nee agent. Dat gaat zo (knipperlicht uit, knipperlicht aan.. mistlamp volgt braaf).. en zo doet ie het ook (stuur halve slag draaien, mistlamp volgt braaf, stuur halve slag andere kant, mistlamp volgt braaf).
Die agent zag je kijken alsof ie water zag brandenHij had het nog nooit gezien
Edit: Is inmiddels al weer 3 jaar geleden. Bravo was toen 1 van de weinige auto's die het had.
Bij mij ook meerdere keren gebeurt. Je zien vaak ook mensen kijken van "jij heb een kapotte mistlamp, maar ik ga het niet zeggen"
ot: ik heb nu 150.000km gereden met het adaptive systeem. Onder de 20 of 30km met het stuur meer dan een halve slag gedraaid, of het knipperlicht aan, gaat de bijbehorende breedstraler aan. Dit werkt op bijvoorbeeld woonerven zo goed dat ik het mis met een andere auto! Maarja, als je overdag stilstaat met dimlicht en gedraaid stuur ziet het er beroerd uit. (insert verhaal: klopklop, dag meneer, het is nu niet mistig hoor

Het systeem werkt niet met stadslicht of geen licht, verder kan ik het via het menu op m'n dashboard uitschakelen.
De grap met zulk soort 'veiligheidsfeatures', dat de bestuurder vanzelf weer de grens gaat opzoeken tot onveilig. Tikje harder door de bocht, tikje sneller optrekken. Een auto veiliger maken maakt het niet veiliger op de weg, dat is altijd nog de bestuurder.Grrrrrene schreef op zondag 03 juli 2011 @ 16:50:
Wat is er dan stom aan dan? Zoals je het nu verwoordt klinkt het meer als een kleuter die iemand "gewoon stom" vindt. Waarom dan, onderbouw het eens?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op die manier kan je alle functies van een auto tot de remmen aan toe natuurlijk wegcijferen.SinergyX schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:37:
[...]
De grap met zulk soort 'veiligheidsfeatures', dat de bestuurder vanzelf weer de grens gaat opzoeken tot onveilig. Tikje harder door de bocht, tikje sneller optrekken. Een auto veiliger maken maakt het niet veiliger op de weg, dat is altijd nog de bestuurder.
Ik ben persoonlijk ook tegen alle functies die voor passiviteit zorgen, zoals bijvoorbeeld de dode hoek waarschuwing. De extra verlichting in de bocht zorgt echter nergens voor een passieve houding, je ziet alleen beter waar je mee bezig bent.
In de nieuwere auto's werken ze ook alleen als het donker is, dus dat probleem is ook opgelost.
Als je dat doortrekt kunnen we alle veiligheidsfeatures wel uit de auto's slopen. Ik vind dit net zo'n onzin als die organisaties die nu roepen dat een zelfdovende sigaret voor meer branden gaat zorgen omdat mensen hem nu achteloos gaan weggooien.SinergyX schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:37:
[...]
De grap met zulk soort 'veiligheidsfeatures', dat de bestuurder vanzelf weer de grens gaat opzoeken tot onveilig. Tikje harder door de bocht, tikje sneller optrekken. Een auto veiliger maken maakt het niet veiliger op de weg, dat is altijd nog de bestuurder.
Veiligheid begint inderdaad bij de chauffeur zelf, maar dat wil niet zeggen dat autofabrikanten er niet alles aan moeten doen om de automobilist alle informatie te geven die hij nodig heeft om veilig te rijden. Gebeuren er meer of minder ongelukken met auto's die zelf remingrepen toepassen als de chauffeur even niet oplet? Gebeuren er meer of minder ongelukken met auto's die dankzij ABS in een paniek-remactie bestuurbaar blijven? Gebeuren er meer of minder (dodelijk) ongelukken sinds we gordels en airbags in onze auto's hebben? Ook de verlichting heeft grote stappen gemaakt: betere afkadering en daarmee minder verblinding bij toch een grotere hoeveelheid licht: je ziet gewoon beter en dat is veiliger, net als met deze bochtenverlichting.
De enige reden dat er meer ongelukken gebeuren dan pakweg 20-30 jaar geleden, is omdat het drukker is op straat. Als je kijkt naar het aantal doden per auto die op de weg zit, is het veiliger geworden.
[Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 04-07-2011 09:53]
Tja, er is dan ook geen enkele regel die stelt dat je niet met stadslicht mag rijden. Je mag alleen 's nachts niet met alleen stadslicht rijden, maar overdag mag je gerust met je stadslichten rijden.Paul schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:12:
[...]
Omdat de meeste mensen (me included) geen flauw idee hebben wat dagrijlicht is (*was ondertussen) en je niet met parkeer-/stadslicht mag rijden waardoor je er dus maar dimlicht bij doet omdat je die !@$#%&^^@ lampen niet uit krijgt of zo?
Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart
Jij vind het onzin, ik vind van niet. Leuk om zulke cijfers te bekijken, maar het verkeer an sich is ook veranderd de afgelopen 20-30 jaar, regels zijn veranderd, snelheden, locaties, borden (omzetting naar woonwijken etc). En het is wel erg goedkoop gordels, airbags en ABS onder deze zelfde 'nutteloze' features te plaatsen (remmen zonder ABS zou iedereen moeten kunnen, simpel).Grrrrrene schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:51:
Als je dat doortrekt kunnen we alle veiligheidsfeatures wel uit de auto's slopen. Ik vind dit net zo'n onzin als die organisaties die nu roepen dat een zelfdovende sigaret voor meer branden gaat zorgen omdat mensen hem nu achteloos gaan weggooien.
Grappig dat als er nu iets 'fout' gaat, ze makkelijker de electronica de schuld kunnen geven in plaats van zichzelf.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Waarom? Ik heb nu 7 auto's gehad, allemaal met ABS. In mijn omgeving ken ik niemand met een auto zonder, dus als ik een auto leen (of huur), altijd hebben ze ABS. Waarom zou ik moeten kunnen remmen zonder ABSSinergyX schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:28:
(remmen zonder ABS zou iedereen moeten kunnen, simpel).

[Voor 3% gewijzigd door PWM op 04-07-2011 10:33]
Ik reageer slechts op je opmerking dat het niet veiliger wordt op de weg als auto's extra veiligheidsfeatures krijgen. Dat vind ik eenzijdige en gechargeerde weergave van de werkelijkheid. De snelheid is dan wellicht omhoog gegaan (alleen op de autosnelwegen mogen we nu 120-130km/u ipv 100km/u of zelfs onbeperkt vroeger), maar de remmen zijn ook beter geworden. Vroeger hadden we trommelremmen, nu zitten die alleen soms nog achter, maar de meeste auto's hebben schijven rondom, wat denk ik meer effect heeft dan een snelheidsverhoging van 20km/u.SinergyX schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:28:
[...]
Jij vind het onzin, ik vind van niet. Leuk om zulke cijfers te bekijken, maar het verkeer an sich is ook veranderd de afgelopen 20-30 jaar, regels zijn veranderd, snelheden, locaties, borden (omzetting naar woonwijken etc). En het is wel erg goedkoop gordels, airbags en ABS onder deze zelfde 'nutteloze' features te plaatsen (remmen zonder ABS zou iedereen moeten kunnen, simpel).
Grappig dat als er nu iets 'fout' gaat, ze makkelijker de electronica de schuld kunnen geven in plaats van zichzelf.
Als jij wil gaan beweren dat beter zicht leidt tot meer ongelukken, dan wil ik graag een wetenschappelijk onderzoekje zien waaruit dat blijkt. Voorlopig heb ik de logica aan mijn zijde zou ik zeggen

Er zijn genoeg mensen die in een panieksituatie de remmen vol intrappen en daardoor de wielen blokkeren en rechtdoor glijden. En dat is niet alleen in de winter als er sneeuw ligt. Bagatelliseer dat soort veiligheidssystemen toch eens niet zo. Niet iedereen is een topcoureur, maar dat is altijd moeilijk toegeven natuurlijk(remmen zonder ABS zou iedereen moeten kunnen, simpel).

Je moet voor de gein eens De Allerslechtste Chauffeur Van Nederland kijken op BNN, dat soort figuren rijden ook in een auto rond, zonder enig gevoel voor wat de auto doet en hoe ze moeten rijden.
[Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 04-07-2011 10:39]
Blijf dan ook van het 'woorden in de mond leggen', ik geef slechts aan dat je er het rijgedrag van de bestuurder niet mee verbeter. Om jouw voorbeeld op te pakken, geef zo'n Allerslechte Bestuurder eens zo'n super-veilige auto, rijd hij opeens veilig? Mijn logica weet daarop het antwoord wel.Grrrrrene schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:35:
Als jij wil gaan beweren dat beter zicht leidt tot meer ongelukken, dan wil ik graag een wetenschappelijk onderzoekje zien waaruit dat blijkt. Voorlopig heb ik de logica aan mijn zijde zou ik zeggen
Morgen komt de finale waarbij een van de kandidaten Ruben en de cameraman het ziekenhuis in rijdt (geen grap).Grrrrrene schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:35:
[...]
Je moet voor de gein eens De Allerslechtste Chauffeur Van Nederland kijken op BNN, dat soort figuren rijden ook in een auto rond, zonder enig gevoel voor wat de auto doet en hoe ze moeten rijden.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De kans op een ongeluk neemt echter wel af met zaken als ESP en ABS, en dat soort idioten zullen ook minder kleine schades maken doordat ze parkeerhulp hebben.SinergyX schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:42:
[...]
Blijf dan ook van het 'woorden in de mond leggen', ik geef slechts aan dat je er het rijgedrag van de bestuurder niet mee verbeter. Om jouw voorbeeld op te pakken, geef zo'n Allerslechte Bestuurder eens zo'n super-veilige auto, rijd hij opeens veilig? Mijn logica weet daarop het antwoord wel.
Leg jij mij dan ook geen woorden in de mond? Ik zeg dat hij veiliger zal rijden. Die knakker die Ruben het ziekenhuis inrijdt zou een remingreep van de auto hebben gehad met als gevolg dat Ruben NIET het ziekenhuis ingereden was of op z'n minst minder gewond was geraakt. Technieken als lane-assist zouden een heel aantal pylonnen hebben gescheeld en bij manouvreren zouden ze baat hebben bij de parkeersensoren in moderne auto's. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar het lijkt me duidelijk dat ze veiliger en schadevrijer zouden rijden met moderne technieken in de auto jaSinergyX schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:42:
[...]
Blijf dan ook van het 'woorden in de mond leggen', ik geef slechts aan dat je er het rijgedrag van de bestuurder niet mee verbeter. Om jouw voorbeeld op te pakken, geef zo'n Allerslechte Bestuurder eens zo'n super-veilige auto, rijd hij opeens veilig? Mijn logica weet daarop het antwoord wel.

En dat geldt ook voor bochtenverlichting: je moet wel een enorme pannenkoek zijn als je niet remt voor een voetganger die je ineens wel ziet dankzij je bochtenverlichting. Dat lijkt me een aanpassing van je rijgedrag.
I know, 't lijkt me ook overduidelijk wie dat gaat doenMarzman schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:46:
Morgen komt de finale waarbij een van de kandidaten Ruben en de cameraman het ziekenhuis in rijdt (geen grap).

[Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 04-07-2011 12:00]
Ik had het ook gewoon in mijn 207 uit 2007 hoorKorvaag schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:21:
Haha.. Mijn Fiat Bravo had dat ook. Ik sta bij een MacDonalds. Klaar om de weg op te draaien (knipperlicht aan). Rijdt er een politiewagen naast me: "Meneer, u heeft uw mistlampen aan en 1 ervan is stuk".
Die agent zag je kijken alsof ie water zag brandenHij had het nog nooit gezien

op mijn ST staat het standaard aan, afaik ook op de nieuwe golf/passat enz.PWM schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:02:
Voor de liefhebber, op de meeste VAG producten is de bochtenverlichting gewoon aan te zetten middels een instelling. Voorwaarde is mistlampen voor (Duh) en toegang tot VAG-Com. Of gewoon even je dealer lief aankijken
Op mijn A4 zit het straks ook niet standaard, maar na het veranderen van een 0 in een 1 wel
met VAG-COM heb ik wel andere dingen uit/ aangezet, zoals automatisch deurvergrendeling bij >15km/h, achterruitwisser niet automatisch aan bij het in z'n achteruit zetten bij neerslag en de taal van de BC op engels gezet.
maar tot nu toe heb ik nog geen gemak van de verlichting gehad, maar ook geen hinder.
voorlopig heeft de auto gewoon een typegoedkeuring, dus mag ik er toch vanuit gaan dat ik er geen hinder mee veroorzaak t.o.v. andere weggebruikers.
[Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 05-07-2011 15:42]