Toon posts:

Geen opstart bij nieuw systeem, of alleen geen weergave?

Pagina: 1
Acties:

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 16:50
Hoi Tweakers,

Heb gisteren mijn nieuwe kast binnen gekregen dus heb mijn oude configuratie overgezet, maar start hij niet meer op, zo lijkt het.

ASUS P5B-VM
Intel Pentium 4 651 (3.4 GHz)
Corsai XMS2 2x2GB (DDR2)
XFX Geforce 9600GT
Corsair CX430
WD Caviar Green 1TB
En nog wat optische zooi.

Heb alles aangesloten volgens de handleiding van het mobo. Dit werkte dus in eerste instantie niet. Ik heb toen alle onnodige appatuur afgesloten (HDD, graka en optische drives) en er zit maar één geheugenbankje in.

Als ik de pc aanzet gaan alle fans wel draaien, maar mijn monitor blijft uit. Dus misschien start de pc wel, maar kan ik dat gewoon niet zien. De monitor doet het nog gewoon prima en het rare is dat alles het nog gewoon deed in de oude kast. Er zijn wijzigingen in de configuratie aangebracht.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

www.flickr.com/malvlex

• davidvisser
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-12-2022
Mss de kabels van de kast verkeerd aangesloten? Daar had ik me laatst nog mee vergist.

• Malfoi
davidvisser schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:25:
Mss de kabels van de kast verkeerd aangesloten? Daar had ik me laatst nog mee vergist.
Nope, ik heb het wel dubbel gecheckt, gezien mijn vorige topic. ;)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Haha, ja dat had ik gelezen. Gelukkig wel een goed afloop.

Beter spelen met hardware als je wakkerder bent hoe verleidelijk het ook is. Ik had had uren verspilt en uiteindelijk bleek het bedrading van de kast te zijn.

Anders de monitor op de onboard kaart aansluiten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Heb het ook wel eens gehad dat door het verplaatsen van de ene naar de andere kast mijn moederbord het niet meer deed.
Lang erop lopen zoeken maar uiteindelijk bleek door de 'verhuizing' het moederbord defect te zijn geraakt.

Kan gebeuren, hoeft niet te zeggen dat die van jouw stuk is trouwens, is maar een opmerking :)

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davidvisser
Is het ondertussen al gelukt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malfoi
Nee nog niet gelukt, heb er vandaag ook niet meer naar gekeken en ga komende drie weken op vakantie. Even wachten dus. Maar aansluiten op de onboard kaart had ik ook al geprobeerd, maar werkte ook niet. Is er een andere manier om te testen?

Ik hoop niet dat ie kaduuk is in ieder geval, zoals jasiccama zegt.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:06
Heeft het moederbord geen aanraking met de kast zelf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 11:19
Heb je wel de afstandsbusjes geplaatst? Komt nogal vaak voor dat dat vergeten wordt namelijk. Anders alles weer uit je kast halen, moederbord op een niet geleidende ondergrond (hout, tapijt, whatever) leggen en dan de boel weer in elkaar zetten om te kijken of het dan wel werkt.

Afstandsbusje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

@Hierboven er zijn genoeg soorten tapijt die wel geleiden. Ik heb op mijn tapijt een keer 50V gezet, een lampje 3 meter verderop ging gewoon branden:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 11:19
Beatboxx schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:25:
@Hierboven er zijn genoeg soorten tapijt die wel geleiden. Ik heb op mijn tapijt een keer 50V gezet, een lampje 3 meter verderop ging gewoon branden:)
Ah, dat wist ik niet. Grappig tapijt :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bitage schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:09:
Heb je wel de afstandsbusjes geplaatst? Komt nogal vaak voor dat dat vergeten wordt namelijk. Anders alles weer uit je kast halen, moederbord op een niet geleidende ondergrond (hout, tapijt, whatever) leggen en dan de boel weer in elkaar zetten om te kijken of het dan wel werkt.

Afstandsbusje
[afbeelding]
Het zijn typerend de niet geleidende oppervlakken die statisch geladen kunnen worden. wat were sclecht is voor je mb.

Binnen de esd omgevingen werk je juist wel met geleidende materialen die dan wel zoveel mogelijk aan aarde hangen.

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Beatboxx schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:25:
Ha ha, bijna een vliegend tapijt _O-

Tjonge, dit wist ik ook nog niet, je kunt maar weer uitkijken tegenwoordig.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malfoi
Nou ja, zoals gezegd kan ik nu niet kijken. Maar ik heb het mobo inderdaad op verschillende oppervlakten gezet. Mijn bed (statisch matras?) en de grond (linoleum).

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee