Toon posts:

CPU/VGA/DRAM Led fail-> no boot

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 350607

Topicstarter
Beste community,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc in elkaar gezet, alles mooi aangesloten, kabels weggewerkt. Het ziet er allemaal tip top uit totdat ik hem aanzette.

Mijn CPU Led, DRAM Led & VGA Led kleuren rood en de pc start niet op.

Ik heb al een aantal dingen geprobeert maar niks mocht baten.
- Batterij op het moederbord eruitgehaald en terug geplaatst
- Geheugen op verschillende manieren geplaatst
- CPU opnieuw losgemaakt, nagekeken & weer geïnstalleerd
- Hetzelfde geldt voor mijn videokaart

Algemene informatie:
CPU : i7 2600k (Corsair H60 watercooling set)
Videokaart: MSI Twin Frozer 3 (R6950)
Geheugen: Corsair vengeance 8gb - 1866
Moederbord: Asus p8p67 pro
Voeding: CoolerMaster Silence Pro Gold 800w

Mijn vraag:
Weet iemand wat ik kan doen of waardoor dit probleem zich voordoet?

Mvg,

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 14:18
Heb je deze FAQ al doorgenomen?

Opstarten proberen met zo min mogelijk randapparatuur, dus even geen HDD, geen videokaart enz.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de FAQ doorgenomen.

Het is zo dat ik alles eerst heb ingebouwd in een andere case omdat mijn bestelde behuizing er nog niet was, nu heb ik alles dus overgebouwd en start hij niet meer op

Als ik hem aandruk dan branden de CPU/DRAM/VGA Led rood ( in deze volgorde) & valt hij vervolgens weer uit. Hiervoor heb ik ook een standaard intel koeler geprobeerd om te kijken of het daar niet aan lag maar ook hierbij bleef het probleem zich voor doen.

Iemand nog ideeën/suggesties?

Mvg,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 16:51

djfrankel

It's a trap!

Het kan zijn dat de bios settings niet goed staan, dit omdat ik zelf ook een asus bord heb en die leds wel eens willen branden als hij niet wil starten omdat ik aan het overclocken ben en de settings niet zo staan als ze moeten. Maar dit zou vreemd zijn als dat veranderd met het overbouwen. Maar je zou een bios reset kunnen proberen. Anders zouden het al kast specifieke aansluitingen moeten zijn, je zou een kunnen proberen om bijv fronpanel audio, usb e-sate dat soort dingen van de kast los te halen, niet in het mobo te steken en dat booten, anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01-2022

bestaudio

Gnoeeeeeee

niet heel stiekem een riser verkeerd geplaatst dat deze nu kortsluiting maakt op je mobo?

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
bestaudio schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:53:
niet heel stiekem een riser verkeerd geplaatst dat deze nu kortsluiting maakt op je mobo?
De gemakkelijkste manier om dit te checken is helaas weer helemaal uitbouwen en het liefste op bed of op een bureau gewoon kaal testen. als de computer het dan wel doet, weet je dus dat het aan je behuizing ligt en dat deze dus kortsluiting plaatst.

Had je overigens wel dezelfde voeding in beide pc's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net alles opnieuw ingebouwd maar ik heb volgens mij alles goed aangesloten. Hoe zou ik mijn bios kunnen resetten of alles nachecken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
Je kan je batterij even eruit halen, en even een paar minuutjes wachten. dan is de CMOS ge-cleared.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dit heb ik dus al 2maal gedaan & ook nadat ik hem voor de 2e keer heb gecheckt

Ik ga zo nog maar alle kabels nalopen en kijken of ik niks vergeten ben, waar ik niet vanuit ga.

Maar hiervoor deed alles het wel gewoonalleen na het inbouwen niet meer, opeens 3leds die rood kleuren.. best raar
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee