Toon posts:

PC Samenstellen voor buurman...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus met me buurman afgesproken een pc van rond de 1700 piek in elkaar te sleutelen. Heb alles al op papier. Gister alles besproken en toen zei die je moet je eigen kosten er ook nog bij doen.

Wat kan je voor zoiets vragen?

Ik zet m zelf in elkaar..Haal de onderdelen zelf, installeer de software etc etc...

Mijn vraag is dus : Wat kan ik hiervoor vragen :?

Verwijderd

als tweaker wil je hier toch nix voor hebben man :? :? :?

doe het gewoon als vriendendienst

Verwijderd

De Bioscoop bon, het leukste kado in het donker ;)

daar kun je het voor iemand als je buurman wel voor doen toch?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ik verdien niks :) ik moet wel heen en weer rijden --> Diesel :) Tijd erin steken..tijd kost geld >:)

Ik dacht zelf aan 150 piek ofzo..

Verwijderd

zeur niet vraag dan wat als je wat wil hebben
wat een onderwerp

Verwijderd

Hehehe,

Wijs geworden raad ik mensen alweer jaren een amerk computer+goeie helpdesk aan,

want als JIJ de gene bent die de comp heeft gebouwd, belt je buurman JOU dus op als er iets mis gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoelde met de vraag : Wat kan ik hiervoor vragen..een geldbedrag :)

En ik wilde weten of ik niet te bot overkom als ik zoveel/weinig vraag..

Hoezo een dom onderwerp?? Daarvoor is toch een forum |:(

Verwijderd

Ff serieus on topic:

150 is daar idd niet te veel voor. ;)

Verwijderd

ja het is wel een forum maar over problemen met computers. Dit doe je vraag wat klaar.
wat krijgen wij van jou voor deze adviezen

Verwijderd

Topicstarter
okeej :) ik maak er dan wel een mooi rond bedrag van, thnx enne reddy1.. biertje? :9

Verwijderd

is goed succes

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ook na vele tweak en kloot-jaren raad ik voor vreemden een a-merk met helpdesk aan. Het liefst een machine met recovery-cd bijgeleverd en on-site garantie. Een dell/gateway machine komt dan in mijn gedachten op.

Je wilt geen support aan lui geven die vragen: "wil je het internet op een cd'tje zetten?" |:(

Alleen voor m'n vader wil ik nog wel eens iets nieuws bouwen (en dan krijg ik de oude onderdelen, welke ik heb uitgekozen en vaak nog uitstekend zijn). En hij heeft er nu redelijk verstand van en weet wanneer ie mij erbij moet halen. (zeer snel, om erger te voorkomen). Ik weet precies wat er op die machine draait (ben er zelf ook afhankelijk van) en zorg er dus voor dat ie perfect blijft draaien.

Maar als je het toch doet: maak dan zeer duidelijke afspraken over levering/support. Lever ook zo min mogelijk software erbij. Dus alleen Windows als dat noodzakelijk is. Geen office, geen webbrowser/mailpakket. Regel die zaken niet! Voor een webbrowser/internet verbinding kan je zat goede gratis interet-providers gebruiken, en in het office-deel zal je altijd zien dat ze net iets anders willen dan dat jij geinstalleerd hebt |:(

Verwijderd

Topicstarter
De buurman heeft mij toevertrouwd en ik doe het graag, hij belt wel vaker met problemen. Ik installeer dus de complete pc. Van hardware tot software. Software : Win98 of Me. Office2k, en misschien een paar spellen. EN natuurlijk de }:O Daarna een kleine uitleg en eventueel internet.

Als hij dan wel problemen ondervind, dan belt hij wel, en kom ik. Geen punt.

En vragen van zet het internet ff op cd.. die zullen wel nie komen ...hoop ik :)

Groeten :)
Pagina: 1