Ik heb de Fractal Design Define R3 kast hier zit de voeding (seasonic S12ll-520) onderin, de PSU fan kan naar beneden in deze kast om lucht aan te zuigen. De PSU is na een week van aanschaf van de computer bij salland (geassembleerd) kapot gegaan. Na de reparatie bij salland hebben ze de PSU andersom geplaatst(de fan staat nu naar boven), de PSU zuigt nu lucht van binnen de computer aan. Mijn vraag nu: levert dit geen problemen op kwa koeling? Beinvloed dit niet de airflow naar de grafische kaart(hd 6870) die zich boven de PSU bevindt. Ik neem ook aan dat de lucht binnen de computer warmer is dan buiten en de kast.
Het is beter als je voeding van buiten k oude lucht aanzuigt. Anders zuigt de voeding warme lucht aan van in de kast, wat minder goed is voor de koeling van de voeding. En de videokaart kan zo ook minder lucht aanzuigen, omdat de voeding die al neemt, anderzijds gaat de warme lucht van je videokaart dan wel sneller weg. Mij lijkt het dus beter als je de voeding even omdraait.
Het maakt echt maar weinig uit hoe het zit, er zijn voordelen voor beide manieren.Jo... schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:26:
Het is beter als je voeding van buiten k oude lucht aanzuigt. Anders zuigt de voeding warme lucht aan van in de kast, wat minder goed is voor de koeling van de voeding. En de videokaart kan zo ook minder lucht aanzuigen, omdat de voeding die al neemt, anderzijds gaat de warme lucht van je videokaart dan wel sneller weg. Mij lijkt het dus beter als je de voeding even omdraait.
Met de fan naar boven zal de voeding de videokaart koeler maken, aangezien de warme lucht weggezogen wordt terwijl de voeding andersom zelf koeler zal blijven maar qua airflow geisoleerd zal zijn van de rest van je systeem.
Ik zou het gewoon zo laten zitten