Heren,
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb gisteren mijn watercooling afgemaakt met een supreme HF toetevoegen aan mijn loop.
Hierbij heb ik de processor uit de socket gehaald en opnieuw gemonteerd met mx2 er tussen.
Fijn heel het zaakje weer inelkaar en starten maar.
Probleem, hij wil niet meer doorbooten omdat hij blijft hangen op Debug code 45 en op 58.
Het probleem zit hem in de geheugen sloten wanneer ik 2 module's a 2GB Ripjaw X gebruik boot hij tot aan code 58. Maakt niet uit welke sloten ik gebruik.
Wanneer ik 1 reepje gebruik in slot 3 of 4 start hij wel op..
Wanneer ik 1 reepje in slot 1 of 2 gebruik boot hij tot aan code 45.
58= CPU self test failed or possible cpu cache error.
45=Iets met het geheugen.
Ik heb geprobeerd:
-Cpu 3 keer losgehad en opnieuw bevestigd geen resultaat.
-Bios batterij los geen resultaat.
-Clear cmos geen resultaat.
-Mobo terug geflashed naar 1303 ook geen resultaat.
-2de bios geprobeerd ook geen resultaat.
-Geheugen reepjes in alle sloten geprobeerd geheugen werkt perfect is mijn conclusie hieruit.
-Jumpers gereset geen resultaat
Wat ik geprobeerd heb ben ik op verschillende fora tegen gekomen waar mee het mee zou kunnen opgelost zijn. Dit is dus bij mij niet het geval en zit ik dus nog maar met 1 geheugen reep.
Word dit een RMA of weet iemand nog iets anders?
Pc heeft voor de mount van men Supreme HF vlekkeloos gedraaid.
*EDIT Geheugen getest bij een vriend en daar werkt het vlekkeloos dus waarschijnlijk moet het moederbord RMA.
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb gisteren mijn watercooling afgemaakt met een supreme HF toetevoegen aan mijn loop.
Hierbij heb ik de processor uit de socket gehaald en opnieuw gemonteerd met mx2 er tussen.
Fijn heel het zaakje weer inelkaar en starten maar.
Probleem, hij wil niet meer doorbooten omdat hij blijft hangen op Debug code 45 en op 58.
Het probleem zit hem in de geheugen sloten wanneer ik 2 module's a 2GB Ripjaw X gebruik boot hij tot aan code 58. Maakt niet uit welke sloten ik gebruik.
Wanneer ik 1 reepje gebruik in slot 3 of 4 start hij wel op..
Wanneer ik 1 reepje in slot 1 of 2 gebruik boot hij tot aan code 45.
58= CPU self test failed or possible cpu cache error.
45=Iets met het geheugen.
Ik heb geprobeerd:
-Cpu 3 keer losgehad en opnieuw bevestigd geen resultaat.
-Bios batterij los geen resultaat.
-Clear cmos geen resultaat.
-Mobo terug geflashed naar 1303 ook geen resultaat.
-2de bios geprobeerd ook geen resultaat.
-Geheugen reepjes in alle sloten geprobeerd geheugen werkt perfect is mijn conclusie hieruit.
-Jumpers gereset geen resultaat
Wat ik geprobeerd heb ben ik op verschillende fora tegen gekomen waar mee het mee zou kunnen opgelost zijn. Dit is dus bij mij niet het geval en zit ik dus nog maar met 1 geheugen reep.
Word dit een RMA of weet iemand nog iets anders?
Pc heeft voor de mount van men Supreme HF vlekkeloos gedraaid.
*EDIT Geheugen getest bij een vriend en daar werkt het vlekkeloos dus waarschijnlijk moet het moederbord RMA.
[Voor 3% gewijzigd door sebasss2 op 02-07-2011 18:57]