Toon posts:

Installeren op ssd overslaan

Pagina: 1
Acties:

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 12:32
Hoi,

Een korte vraag:
Ik heb mijn windows geïnstalleerd op mijn SSD van 120 gig, so far so good, alleen als ik nu games/andere software wil installeren staat er vaak standaard dat dit wordt geïnstalleerd op C:/ (ssd).

Is het mogelijk dat je ergens kan instellen dat het standaard op je normale harde schijf (D:/) wordt geinstalleerd?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Waarom wil je noujuist de programma's die baat hebben bij een SSD installeren op een harde schijf? Dat lijkt mij niet handig.

Mocht je het toch willen, standaard kun je de Steam map ook verplaatsen door alles uit de Steam map te verwijderen behalve Steam.exe en Steamapps. Als je daarna Steam.exe weer opstart installeert Steam automatisch het systeem opnieuw.

Daarnaast wordt het zwaar afgeraden om de locatie van Program Files te veranderen.

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 12:32
Ik had juist gehoord dat je games bijvoorbeeld best kan installeren op een HDD, omdat het laadverschil toch niet zo groot is, op deze manier heb ik mijn SSD binnen no-time vol met software.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 22:55
Programma's op je C, losse data op je D

(Dus bv Photoshop op je C, en de foto's en data die je bewerkt en opslaat op je D)

[Voor 52% gewijzigd door Navi op 02-07-2011 17:10]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 16:06

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Brainscrewer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:08:
Ik had juist gehoord dat je games bijvoorbeeld best kan installeren op een HDD, omdat het laadverschil toch niet zo groot is, op deze manier heb ik mijn SSD binnen no-time vol met software.
Je moet hem gewoon gebruiken natuurlijk, anders heb jer ook niks aan. Laadtijden verbeteren juist wel. Gewone HDD leest maximaal +/- 100mb/s, goede SSD ruim 250mb/s.

Stel je moet 1gb aan textures en dingen laden, zal de SSD er 5 seconden over doen en de HDD 12. Media bestanden kunnen wel gewoon op HDD, want die worden toch gestreamd.

[Voor 7% gewijzigd door Initial G op 02-07-2011 17:12]

Anoniem: 16328

Brainscrewer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:08:
120GB is een flinke hoeveelheid schijfruimte. Je moet gewoon even kijken welke games je veel speelt en dus erop wilt hebben. Windows en al je programma's is het belangrijkste, maar met dat alleen kan die 120GB niet gevuld worden ;), althans voor een gemiddelde gebruiker.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 02-07-2011 17:21]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik sluit me aan bij ChicaneBT, gewoon de meest gebruikte games en programma's op de SSD en losse data en minder gebruikte programma's, games die je weinig speelt en games die al snel laden op de HDD.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Anoniem: 16328

Nog vergeten te schrijven. Bij eigenlijk elk programma en ook game kun je kiezen voor geavanceerde installatie. Als je hiervoor kiest kun je altijd de folder toewijzen die je wilt gebruiken voor dit programma dus bijvoorbeeld D:\Games\FSX ipv de standaard folder C:\Program files\FSX :).

Anoniem: 269504

Als je windows eerst instaleert op hd wordt die C/WINDOWS , daarna je ssd instaleren op D/WINDOWS .
Op die manier is er maar een C partitie die ook gebruikt wordt door de D/WINDOWS partitie, het is dan wel een multieboot .Maar dat bootmenu kun je uitschakelen of op 2 seconden zetten.

Van D/WINDOWS booten en instaleren in C/PROGRAM FILES , weet niet of het met 7 werkt , met xp wel.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Anoniem: 269504 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:59:
Als je windows eerst instaleert op hd wordt die C/WINDOWS , daarna je ssd instaleren op D/WINDOWS .
Op die manier is er maar een C partitie die ook gebruikt wordt door de D/WINDOWS partitie, het is dan wel een multieboot .Maar dat bootmenu kun je uitschakelen of op 2 seconden zetten.

Van D/WINDOWS booten en instaleren in C/PROGRAM FILES , weet niet of het met 7 werkt , met xp wel.
Vooral fijn als je harde schijf het dan opgeeft... en je bootmenu dus weg is 8)7.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 16328 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:20:
[...]

120GB is een flinke hoeveelheid schijfruimte. Je moet gewoon even kijken welke games je veel speelt en dus erop wilt hebben. Windows en al je programma's is het belangrijkste, maar met dat alleen kan die 120GB niet gevuld worden ;), althans voor een gemiddelde gebruiker.
Het is dus ook niet gezegd dat TS een gemiddelde gebruiker is.

Alleen mijn Program Files mappen (x86 en x64) zijn al 130GB bij elkaar (muziekproductie), dus ik vind het zo vreemd niet dat TS hiernaar vraagt. Zelf heb ik namelijk ook het merendeel van mijn Program Files op een aparte HDD gezet. SSD staan alleen Windows, drivers en achtergrondprogramma's op en dat vreet al 61GB van de totaal 80GB op. :)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TimMer schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:26:
[...]

Het is dus ook niet gezegd dat TS een gemiddelde gebruiker is.

Alleen mijn Program Files mappen (x86 en x64) zijn al 130GB bij elkaar (muziekproductie), dus ik vind het zo vreemd niet dat TS hiernaar vraagt. Zelf heb ik namelijk ook het merendeel van mijn Program Files op een aparte HDD gezet. SSD staan alleen Windows, drivers en achtergrondprogramma's op en dat vreet al 61GB van de totaal 80GB op. :)
In dit geval kun je ook uitzoeken waar nou al die ruimte heen gaat en enkel die software naar een andere schijf verplaatsen.

Zo'n SSD is net als RAM. Als je niet zo veel mogelijk gebruik, heb je er eigenlijk weinig aan.

Anoniem: 269504

alex3305 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:18:
[...]

Vooral fijn als je harde schijf het dan opgeeft... en je bootmenu dus weg is 8)7.
Dat bootmenu kun je aanpassen hoe je wilt Het bestand Boot.ini in Windows XP bewerken
En als de schijf uitvalt voordat je het hebt aangepast is het te fixen met de herstelconsole van de install cd/dvd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee