• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:18
Hoi allen,

Ik twijfel tussen deze telefoons:
http://tweakers.net/price.../215/276500;282662;268192

(Samsung Galaxy Ace, HTC Wildfire S, en Nokia C5-03)

Ik wil graag een android phone omdat ik 't leuk vind om spelletjes te kunnen spelen in de trein en in de auto enzo. Ik begrijp dat android open-source is en dat je een hoop tweak-meuk van internet kan halen. Dat lijkt me als tweaker erg leuk, --> dus android. Leuk speelgoedje voor op reis.

Maar ik lees hier en daar dat zo'n galaxy ace nog geen 2 dagen doet met z'n accu. En dat moet niet, want ik wil dat het ding een paar dagen meegaat. Da's een van de redenen om mijn oude baggertelefoon weg te doen: dat ding is ALTIJD op.

-ik gebruik geen internet op de phone
-ik bel ook niet veel (5min/dag), en sms ook niet veel (10sms/week)
-heb hem puur om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen, en ik pak een 6 euro/m sim-only abonnement
-ik wil dus wel mee kunnen gamen in de trein (zit 70 min/dag in trein) (en gratis internetten in de trein)
-en ik wil 'm als mp3-speler gebruiken.

Dus zeg, uurtje klooien max per dag met een spelletje in de trein, en hooguit paar minuten bellen per dag
wat schatten jullie dan in qua batterijduur?

en bv z'n nokia c5? daar zitten ook spelletjes op, maar gaat dat ding dan wèl 5 dagen mee?

thx voor 't meedenken :D

Edit: ik deins niet terug voor 't flashen van het ding voor custom ROM. Lijkt me wel tof juist. Ik zou dan dit doen met name met het oog op energiebesparing, met behoud van kunnen gamen.

[Voor 16% gewijzigd door Znorkus op 02-07-2011 16:45]

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 14:57

ralfbosz

xm create bosz -c

Als je 3G op je telefoon uitzet (data dus), dan gaat die batterij een stuk langer mee.

Maar het is een smart-phone, dus meer dan 2 dagen, ik weet niet.

rm -r *

• Znorkus
3G. Is dat hetzelfde als wifi-internet?
dat was ik niet veel van plan te gebruiken nee.
misschien soms voor de gein in de trein of andere hotspots. Ik neem niet een internet abbo in elk geval.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 23:23
Mijn HTC Incredible S met Android gaat gemiddeld een dag of 3 mee op een batterij, maar die staat wel continue e-mail, twitter en het weer te syncen. Met wifi en gps uitgeschakeld komen daar ongetwijfeld een aantal dagen bij.
Ik heb echter nog geen optie gevonden om al het data-verkeer (HDSPA/3G/GPRS) uit te zetten, maar dat gaat wellicht vanzelf als er niets probeert te syncen, of daar zijn mogelijk apps voor.

3G is internet via het mobiele netwerk waar je ook over belt.
WiFi is draadloos internet zoals je dat ook thuis hebt, waarbij je dus een acces-point nodig hebt.

[Voor 16% gewijzigd door frickY op 02-07-2011 17:00]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:31
Telefoons van tegenwoordig houden het over het algemeen niet langer uit dan een dag of 2-3, hoe lang verschilt natuurlijk per toestel, omgevingstemperatuur en accu slijtage.

Heb je GPRS/3G aan, en gebruik je apps als mailclients/whatsapp/pingchat dan zal je accuduur ook niet ten goede komen.

De mp3speler functie gebruikt op mijn telefoon pakweg 15-20% met een 70 minuten (m'n reistijd) luisteren (en internet met push email/WA/etc) dus dat is ook niet bepaald zuinig te noemen.

• Znorkus
Thx voor de replies.

Ik ga maar 's kijken of accu's los verkrijgbaar zijn voor dit soort phones.
Ik moet namelijk gewoon kunnen bellen: kan 't niet meer hebben dat beltegoed/batterij op is.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 14:46
Wat is het probleem met 's nachts opladen of aan de laptop opladen?

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05 23:48
Los van de capaciteit van de telefoon zelf, is het OS wat continue stroom loopt te slurpen juist terwijl je NIETS doet. Zo heb ik mijn batterijduur zeker kunnen verlengen door een paar Apps te installeren uit de market. Een hele goede vind ik bijvoorbeeld Juice Defender: voordat ik dit programma installeerde verloor ik ongeveer 45-55% batterij tussen 9 en 5 terwijl mijn telefoon niets deed behalve af en toe e-mail ophalen (maar internet staat dus wel de hele tijd aan). Na installatie ben ik maximaal 10-15% kwijt. Dit is wel in combinatie met CPU tuner (die je kan cpu's terugklokken indien mogelijk wanneer je telefoon bijvoorbeeld op standby staat) en is nog gewoon met 3G aan (je kan in Android zelf 3G uitzetten door altijd Netwerkmodus op GSM te forceren - weet niet of dit pas vanaf bepaalde versie geldt).

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Sorbo

Uw hulp in huis!

En iets van een goedkope nokia + een ipod touch voor de spelletjes? Tis minder tweakbaar, maar door de grote schare apps ben je wel even zoet. Daarnaast is t natuurlijk ook gewoon een dijk van een mp3 speler, en zit je qua luistertijd/accuduur ook wel goed :)

Máár, het moet wel je ding zijn natuurlijk.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56
Sorbo schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:42:
En iets van een goedkope nokia + een ipod touch voor de spelletjes? Tis minder tweakbaar, maar door de grote schare apps ben je wel even zoet. Daarnaast is t natuurlijk ook gewoon een dijk van een mp3 speler, en zit je qua luistertijd/accuduur ook wel goed :)

Máár, het moet wel je ding zijn natuurlijk.
grote nadeel is dan (voor mij althans met iPod classic + android telefoon) dat ik me telefoon niet hoor/voel afgaan als ik muziek luister.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Znorkus
Hm Sorbo dat is nog niet eens zo'n gek idee.
Ik ga 's ff die ipod touch bekijken :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee