Toon posts:

Videokaart voor 120 hz

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 388476

Topicstarter
Goedemiddag,

Hoe weet ik welke videokaart 1080P en 120hz ondersteunt ?

Ik gebruik de pc voor muziek, internet, filmpje en office.
Ik zoek een goedkope simpele kaart.
De 120Hz is i.v.m. epilepsie !

Greetzzzz,
Stef

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 01:28

Swordlord

Act first, think never

Als het voor normaal huis tuin en keuken gebruik is, dan kunnen alle hedendaagse videokaarten dit met gemak aan.

Vroeger, waren er CRT monitoren die 1600x1200 @ 120 Hz hadden en de videokaartjes toen deden het ook met gemak.

Topicstarter
Duidelijk bedankt

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:48
Ik denk dat het moeilijker wordt om een scherm te vinden die 120Hz ondersteund, vrijwel alle lcd schermen werken op 60Hz, maar ik kan me niet voorstellen dat het epilepsie kan veroorzaken omdat het licht niet meer knippert, dit is nu de snelheid waarmee een pixel veranderd.

Vroeger was het wel van belang omdat een crt scherm heel snel knippert.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Topicstarter
@kfaessen

Ik ben geen arts of wetenschapper, maar als ik te lang achter mijn pc zit krijg ik toch echt aanvallen.

@All

120Hz monitoren zijn wel te vinden, das niet zo lastig.
Een videokaart die 1920x1080P @120Hz draait is wat lastiger.
Ik heb er namelijk nog geen 1 gevonden die dat aangeeft.

Wel zie ik dat er een aantal moederborden zijn met onboard HDMI1.4 maar deze ondersteunen maar tot 60Hz. Dus mocht ik geen videokaart vinden die het ondersteunt dan heeft het geen nut om een losse kaart te kopen.

En ik wil hoe dan ook cker weten dat de kaart 120Hz ondersteunt. Dus ga maar zoveel mogelijk bij langs en kijk wel bij de fabrieks-specs, maar ook daar kan ik vrijwel niks vinden. En ik begrijp niet hoe ik er achter kan komen. Zat al te zoeken naar bandbreedtes maar dat helpt mij ook niet verder.

Dus hoe kom ik er nu achter hoe dat in elkaar zit ? Heb al diverse winkels gebeld, maar ook daar krijg ik het antwoord..... tja.. geen idee. Ik denk dat deze het wel doet. Maar aan gokken heb ik niets. Ik wil gewoon begrijpen hoe het werkt.

Maar ik zoek zelf eerst wel verder en zal mij eens verdiepen in de chipset en dingen wat er bij komt te kijken. Ik wil gewoon weten wat ik ga kopen.

Greetzzzz

• Shrimp O Vis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2019

Shrimp O Vis

Battle.net: SkyDiDeLY.628

Anoniem: 388476 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:37:
Hmm correct me if im wrong, maar dat is net alsof je zegt: "Ik wil een auto die kan rijden". Ze kunnen allemaal rijden.. daarom wordt het er niet bij vermeld

Ik zou kijken naar de max refreshrate van een DVI of HDMI kabel en een LCD monitor die 120hz ondersteund is wel lastig te vinden denk ik

edit: oewh, dvi wordt hem niet.: (Single) WUXGA (1,920 × 1,200) @ 60 Hz

[Voor 21% gewijzigd door Shrimp O Vis op 02-07-2011 19:45]

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Volgens mij was refreshrates tot 120Hz alleen mogelijk met D-sub ofzo? (Vroegere VGA).

M'n magische bol werken.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Shrimp O Vis schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:39:
[...]

Hmm correct me if im wrong, maar dat is net alsof je zegt: "Ik wil een auto die kan rijden". Ze kunnen allemaal rijden.. daarom wordt het er niet bij vermeld
Een auto is begrensd tot een bepaalde snelheid, dat is anders en wordt er wel bij vermeld. Een videokaart is kwa fps niet begrensd, dat is afhankelijk van wat je ermee doet. Een videokaart kan ook wel 300 fps produceren in oudere spellen enzo, wat groter is dan de refreshrate van vrijwel alle monitoren. Lees: Vsync aan is videokaart 'limiteren' op 120fps, door de refreshrate van 120Hz.
Jism schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:42:
Volgens mij was refreshrates tot 120Hz alleen mogelijk met D-sub ofzo? (Vroegere VGA).
D-sub = VGA, afaik.

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
je hebt alleen een wat krachtigere kaart nodig zodat je de 120 fps haalt.
voor huis tuin en keuken gebruik zoals eerder aangegeven is hier nogeens geen highend videokaart voor nodig.

hier een linkje naar de sapphire ultimate hd59670, deze is krachtig genoeg om ook bij wat simpele spelletjes 120 hz te behalen.
pricewatch: Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5

dus even in het kort: elke videokaart kan zo een beetje 120hz weergeven zolang ze maar krachtig genoeg zijn om de fps te halen (frames per seconde)

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 21:42
Alle 3d-monitoren doen toch 120hz?

End of Transmission

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:49
Met een single dvi link:
a maximum screen resolution at 60 Hz of 1,915 × 1,436 pixels (standard 4:3 ratio), 1,854 × 1,483 pixels (5:4 ratio), or 2,098 × 1,311 (widescreen 16:10 ratio).
Je MOET dus Dual Link capable apparaten hebben.

Edit:
Mijn HD4850 kan tot 200Hz over mijn 2e scherm zijn VGA pompen met 1440x900. Scherm doet helaas niet meer dan 55,9 Hz...

[Voor 21% gewijzigd door jeroen3 op 02-07-2011 19:58]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:48
Anoniem: 388476 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:37:
@kfaessen

Ik ben geen arts of wetenschapper, maar als ik te lang achter mijn pc zit krijg ik toch echt aanvallen.

@All

120Hz monitoren zijn wel te vinden, das niet zo lastig.

Wel zie ik dat er een aantal moederborden zijn met onboard HDMI1.4 maar deze ondersteunen maar tot 60Hz. Dus mocht ik geen videokaart vinden die het ondersteunt dan heeft het geen nut om een losse kaart te kopen.

En ik wil hoe dan ook cker weten dat de kaart 120Hz ondersteunt. Dus ga maar zoveel mogelijk bij langs en kijk wel bij de fabrieks-specs, maar ook daar kan ik vrijwel niks vinden. En ik begrijp niet hoe ik er achter kan komen. Zat al te zoeken naar bandbreedtes maar dat helpt mij ook niet verder.

Dus hoe kom ik er nu achter hoe dat in elkaar zit ? Heb al diverse winkels gebeld, maar ook daar krijg ik het antwoord..... tja.. geen idee. Ik denk dat deze het wel doet. Maar aan gokken heb ik niets. Ik wil gewoon begrijpen hoe het werkt.

Maar ik zoek zelf eerst wel verder en zal mij eens verdiepen in de chipset en dingen wat er bij komt te kijken. Ik wil gewoon weten wat ik ga kopen.

Greetzzzz
Ik zou dan aan de arts vragen voor een oplossing, ik denk persoonlijk niet dat 120MHz van het scherm de oplossing is. Houd er rekening mee dat ccfl lampen ook een hoge frequentie licht geven, misschien dat je daarvan de aanvallen krijgt, dan zou een monitor met led backlight de oplossing kunnen zijn.

Voor zover ik weet krijg je de aanvallen van iets snel knipperends of snel wisselende beelden. Als dat inderdaad de trigger is dan helpt een 120MHz monitor met een ccfl backlight helemaal niets, dan knippert het licht nog steeds heel snel en krijg je dus nog steeds aanvallen. Je kunt een lcd scherm niet vergelijken met een crt monitor waarbij de beelden bij het verversen werden vernieuwd, daar is 60Hz dus 60 knipperingen per seconde. Bij lcd is 60Hz dat 1 pixel 60 keer per seconde kan veranderen, maar de achtergrond verlichting blijft telkens aan staan, dus is daar geen sprake van knippering.

Heb je met TL verlichting ook last van aanvallen? Want dat werkt ongeveer met dezelfde techniek.

Daarbij ondersteund elke videokaart wel 120MHz alleen moet je voor DVI op 1920x1080 een dual link kabel gebruiken en misschien modified drivers (omdat het geen standaard is). Het maakt overigens niet uit hoe snel de kaart is als je geen spellen speelt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-06 11:46
Het vinden van een 120Hz monitor en 120Hz videokaart is niet zo moeilijk, elke nieuwe high-end Nvidia-kaart weet ik zeker en ben nog niet zo bekend met HD3D van AMD, maar ook de nieuwe radeon HD6xxx moet dat ondersteunen. Punt is alleen, dat een monitor wel 120Hz ondersteund, maar dat gepaard gaat met 3D-ondersteuningwaardoor voor je oog nog steeds links 60Hz en rechts 60Hz hebt, wat misschien nog erger is voor epilepsie. Wanneer de 3D uitzet, heb je weer gewoon 60Hz. Dus dat gaat niet helpen met epilepsie dacht ik.

Just my 2 cents.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
darrock schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 19:50:
je hebt alleen een wat krachtigere kaart nodig zodat je de 120 fps haalt.
voor huis tuin en keuken gebruik zoals eerder aangegeven is hier nogeens geen highend videokaart voor nodig.

hier een linkje naar de sapphire ultimate hd59670, deze is krachtig genoeg om ook bij wat simpele spelletjes 120 hz te behalen.
pricewatch: Sapphire Ultimate HD5670 1GB GDDR5

dus even in het kort: elke videokaart kan zo een beetje 120hz weergeven zolang ze maar krachtig genoeg zijn om de fps te halen (frames per seconde)
Dat zijn twee heel verschillende dingen. Stel dat je met een spel maar 20fps haalt dan wordt bij een 120Hz monitor gewoon telkens 6 keer hetzelfde plaatje getoond om vervolgens de volgende frame zes keer te tonen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 10:00

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

naarden 4ever schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:07:
Het vinden van een 120Hz monitor en 120Hz videokaart is niet zo moeilijk, elke nieuwe high-end Nvidia-kaart weet ik zeker en ben nog niet zo bekend met HD3D van AMD, maar ook de nieuwe radeon HD6xxx moet dat ondersteunen. Punt is alleen, dat een monitor wel 120Hz ondersteund, maar dat gepaard gaat met 3D-ondersteuningwaardoor voor je oog nog steeds links 60Hz en rechts 60Hz hebt, wat misschien nog erger is voor epilepsie. Wanneer de 3D uitzet, heb je weer gewoon 60Hz. Dus dat gaat niet helpen met epilepsie dacht ik.

Just my 2 cents.
uhm een 120hz scherm draait zonder 3d-bril gewoon op 120hz hoor

Je kunt het al zien/voelen als je je muispijl beweegt: smooth as silk :9.

(ik heb ook een 120hz tft-scherm, maar geen 3d-bril)

Volgens mij is de TS niet van plan er mee te gamen, dus die discussie lijkt met niet zo relevant. Trouwens denk ik niet dat een 120hz scherm je klachten gaan verminderen, maar dat is hierboven al wel uitgelegd.

[Voor 10% gewijzigd door Digital-DNA op 02-07-2011 21:27]

www.nintendocasemods.com

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 16:45
naarden 4ever schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 21:07:

Just my 2 cents.
Dat klop, met epilepsie moet je zeker GEEN 3D content beginnen kijken. Maar ze raden hier enkel 3D-(ready) monitoren aan omdat deze juist 120Hz ondersteunen. En wanneer je de 3D uitzet, kan je wel degelijk een 120Hz refreshrate tonen, mist je het in Windows zo instelt. Bij Linux onderstuenen trouwens niet alle distro's dit. Qua grafische kaar ondersteunen zowat alle grafische kaarten dit, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Kijk alleen dat je inderdaad zoals eerder vermeld DUALLINK dvi hebt, HDMI werkt ook. (dsub is niet echt aan te raden).

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Volgens mij maakt het helemaal niets uit of je monitor nu op 60, 120, of 10hz refresht. Het refreshen laat de monitor niet knipperen, enkel je muis beweegt vloeiender en... dat is het ongeveer.

Een LCD werkt anders dan een CRT:
Bij een CRT krijg je elke 1/60e seconde *kort* de pixel te zien. dwz: de pixel knippert echt.
Bij een LCD is dat niet zo. De pixel blijft, mits de content hetzelfde blijft, aan. No harm done. Zelfs op 1hz zie je hem niet echt "knipperen".

Wat wel knippert is de backlight. Stel je monitor heeft een maximale helderheid van 300CD/m en je draait hem op 100cd/m. Dan zal je backlight 66% van de tijd uitstaan, en 33% van de tijd aan staan. De frequentie waarmee dit gebeurt is per monitor variabel denk ik. Dát zorgt voor een knipperend gevoel. Hoe lager de helderheid, hoe meer je hem ziet knipperen. Volgens mij schiet TS dan ook helemaal niets op met een 120hz scherm...

• jeroen3
@Darkstone
De oplossing is dus vrij simpel:
Koop een Edge-Lit LED backlight scherm en heb hem altijd op 100% Brightness.

Je zult dan zien dat een camera geen strepen ziet op je monitor, kijk maar. (12 MB)

[Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 02-07-2011 23:06]

• Niet online
Niet per-se op max. brightness. Je moet gewoon een monitor nemen die de birghtness-vermindering zodanig heeft geïmplementeerd dat het knipperen niet merkbaar is (bv 200hz). Maar ik gok dat verreweg de meeste schermen dit met 60hz doen.

Mooi filmpje trouwens :)

Het maakt trouwens niet uit of je een CCFL of LED monitor aanschaft.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-07-2011 23:11]

• jeroen3
Ik denk dat de monitor eerder enkele KHz'en gebruiken om de leds te dimmen.

Want dat doe ik namelijk zelf ook met leds. (4-8 Khz)
50-60 Hz is echt goed merkbaar voor je ogen. (ik heb het net getest)

Edit:
In tegenstelling tot gloeilampen op 50 Hz sinusgolf, werkt een Led op 50 Hz met een blokspanning.
Wat meer stroboscoop dan een sinus.

[Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 02-07-2011 23:21]

• Niet online
Een TL knippert op 50hz. Een CRT meestal op 60 of 85+hz. Dat is niet voor iedereen merkbaar.

Maar dat was ook maar een gok eigenlijk. Ik zal even kijken of ik wat uit info uit datasheets kan halen.
jeroen3 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 23:18:
In tegenstelling tot gloeilampen op 50 Hz sinusgolf, werkt een Led op 50 Hz met een blokspanning.
Wat meer stroboscoop dan een sinus.
Goed punt. Daar had ik even niet aan gedacht.

Ik Heb even het datasheet van mijn eigen (led, 15.6 inch) scherm doorgekeken. de PWM freq. is minimaal 100hz, "typ 200hz" en max. 20Khz. Als ik een willekeurig ander paneel van hetzelfde merk erbij pak zie ik dezelfde data.

Pak ik een LG paneel erbij staat er min. 40, typ. 60. en max. 80Khz. (CCFL), en een ander led. paneel doet weer min. 200, max 1000Hz. Een ccfl paneel lijkt het dus beter te doen afgaande op deze data. Geen idee hoe dat werkt in de praktijk.

[Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-07-2011 23:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
@All

Wat heb ik nu geleerd?

Het verschil tussen de lcd, tft, ccfl, led edge en full led. Full ledverlichting geeft een hogere frequentie en dat is goed. De lampen zijn slecht, deze knipperen vaker.

Het aantal Hz bepaald hoe vaak een pixel of beeld verandert. Hoe vaker dit gebeurt, hoe minder de hersenen moeten werken. Hoe hoger het aantal Hz hoe beter.

Full led op minimaal 120Hz zou het beste zijn. Dit is er niet en zou ik op een tv uit komen. De hdmi zorgt ervoor dat het 1 op 1 aankomt dus zou geen verlies van kwaliteit hebben. Een tv werk buiten de decoder voor tv exact hetzelfde als een pc monitor. En het is 1 op 1.

Ik zag hier verschillende discussie op het forum over beter of slechter, en zie daaruit dat men de voorkeur geeft aan 100Hz of meer. En dit was in 2002. Er werd gesproken over een Gforce 450 als ik mij niet vergis, en deze draaide op 200Hz. Dus dan zou nu in deze tijd het idd geen enkel probleem moeten zijn :)

Dan is voor mij nu de vraag of ik voor een Leg edge 120Hz moet gaan of full led en dan naar een tv moet kijken die goed overweg kan met een pc ?

PS: Bedankt het is voor mij een stuk duidelijker geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Nee. Het beeld blijft constant. Neem dat filmpje hierboven. Als het scherm een verversingssnelheid van 1hz had zou je precies hetzelfde zien. Idem als het scherm met 120hz werd aangestuurd.

De flikkeringen worden veroorzaakt door het backlight. Dit staat los van de verversingsfrequentie van het paneel. Hoe lager je de backlight zet, hoe erger het knippert. Op 100% helderheid knippert het beeld (uitzonderingen daargelaten) niet.

Het heeft dus *geen zin* om een 120hz paneel te kopen. Het gaat puur om de aansturing van het backlight.
Anoniem: 388476 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 00:36:
Het verschil tussen de lcd, tft, ccfl, led edge en full led.
Je haalt termen door elkaar. Een LCD is een compleet paneel wat in rekenmachines zit. Een TFT is een normaal, compleet, computerscherm. In dit scherm zit CCFL of (full/edge)LED backlit.
Full ledverlichting geeft een hogere frequentie en dat is goed. De lampen zijn slecht, deze knipperen vaker.
:?

En hogere frequentie impliceert dat er vaker word geknipperd ;)

Stel je een set ledjes voor. Een knippert op 1 hz, de volgende knippert op 10hz, 100hz, enzovoorts. Welke zal in dit voorbeeld, op het oog, het minst vermoeiend zijn? Degene met de hoogste frequentie. Op 1000Hz zie je niet eens meer dat het ledje knippert. op 10hz zie je het ledje (ofwel, het backlight) duidelijk knipperen.
Het aantal Hz bepaald hoe vaak een pixel of beeld verandert. Hoe vaker dit gebeurt, hoe minder de hersenen moeten werken. Hoe hoger het aantal Hz hoe beter..
Een pixel knippert *niet*. Dat doet alleen het backlight op minder dan maximale helderheid.
PS: Bedankt het is voor mij een stuk duidelijker geworden.
Nu nog duidelijker hoop ik :P

Voor de nieuwsgierigen: pulse width modulation werkt zo:

De blokgolf is het signaal wat op het backlit staat. De oranje lijn is het gemiddelde van die lijn. Bij het eerste voorbeeld staat het backlit laag, en bij het laatste voorbeeld hoog. Vanzelfsprekend knippert de eerste 'erger'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
Waarschijnlijk gebruikt een FULL LED per "groepje" ledjes nog speciale dim technieken om contrasten beter te benutten. Dus dat moet je dan ook weer niet hebben.
(Want dit is dus waarschijnlijk weer PWM)

*kan zo een filmpje maken over pwm als iemand het nog niet snapt*

Wat ik me net opeens bedenk, de pixels knipperen wel!

De pixels zijn gemultiplexed, want in een monitor zitten echt geen (1920*1080*3=6220800) outputs naar losse pixels. Dat is gekkenwerk!

In plaats daarvan zitten ze per groep pixels. Multiplexing.

Het heeft dus wel degelijk nut om op pixel refresh rate te letten. (niet de image refresh rate van 60-120 hz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Volgens mij knipperen de pixels niet. Als de pixels wel knipperen, kan je mij dan uitleggen waarom je dan geen geknipper ziet op het filmpje op max. helderheid?\

Het is jammer dat je de refresh rate op een monitor niet zo makkelijk kan veranderen. Da zou je dat kunnen zien. Mijn scherm accepteert alleen 60hz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Niet dat ik er verstand van heb hoor, anders kwam ik hier niet. :)

Multiplexing 1920 x 1080 pixels. Hoe meer pixels, hoe minder blokken! Het beeld is scherper en ik hoef minder in te vullen met mijn brain.

120Hz de pixel kan in 1 seconde 120 keer veranderen oftewel kan knipperen. 60Hz is een gevoelige frequentie voor epi, alles boven de 100 minder erg. wanneer het beeld statisch is zoals een werkbalk, dan knippert "verandert" de pixel niet. Dit is dus zeer gunstig. Maar wanneer ik een You Tube filmpje draai veranderen de pixels wel, dus knipperen ze. En voor mij is het beter dat de pixels 120 keer verandert, dan 60 keer in een seconde.

Mijn huidige monitor draait op 75Hz een LG Flatron L1710S, wanneer ik deze instel op 60Hz krijg ik vele malen snellen last. Vandaar ook mijn simpele conclusie dat het aantal Hz wel degelijk verschil maakt.

Wanneer ik mijn helderheid omhoog gooi heb ik minder last, wanneer dit te donker is krijg ik meer last. Dus is het idd verstandiger om de helderheid hoog te houden. En zo te zien klopt dat bij het schema ook wat hier boven vermeld staat.

Doordat met full led er achter het gehele scherm licht verspreid wordt krijg je meer bronnen die minder intens stralen. 1 lamp met fel licht van 60w en een frequentie van 50Hz is erger dan 100 leds van 0,5w met een frequentie van 50Hz. De bron is feitelijk minder intens daardoor.

En of ik dan de juiste woorden gebruik en thermen dat laat ik even los. Maar voor mij is het duidelijk geworden dat de leds beter zijn omdat het licht meer verdeelt is en minder intens daardoor. En dat 120Hz (veranderingen per seconde) beter zijn dan 60Hz.

Dit heeft nu mijn voorkeur: http://tweakers.net/pricewatch/279374/acer-gn245hqbmid.html en wil nog kijken hoe dat zit met een full led tv, Ik wil weten hoe dit samen functioneer met een pc.

En hoe of wat dan exact allemaal, het zal wel goed zijn. Ik ga gewoon voor 120Hz of meer en als het kan full led.

Bedankt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee