Toon posts:

Akai AM2400 laten reviseren?

Pagina: 1
Acties:

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
Hallo allemaal :)

Op een rommelmarkt een (volgens mij grappige) versterker gekocht voor 5 euro, wist eigenlijk al wel dat hij niet 100% in orde zou zijn, en dat bleek bij thuiskomst ook . Er komt wel geluid uit , maar bijna alle knoppen maken een krakend geluid en knoppen als Tone Defeat e.d zijn echt niet te gebruiken. als je zo'n knop indrukt gaat bijvoorbeeld op de helft van het indrukken het geluid ineens veel harder, of er komt een enorme plop uit de speakers. als je nergens aan komt dan doet hij het wel goed en kan hij best een uur zonder problemen spelen. Heb de versterker al open gehad, ziet er op zich allemaal wel goed uit (geen lekkende elco's of bolstaande elco's) , maar ik ben niet technisch aangelegd en ik kan dus ook zelf niet de oorzaak vinden van de problemen.

Even 2 vraagjes, is het het geld waard om deze versterker te laten reviseren? hij is wel vintage, dit is een plaatje van buiten en binnen :

Buiten : http://www.oaktreeent.com...M-2400_Stereo_Amp_web.jpg

Binnen : http://img193.imageshack.us/img193/7087/pict7563d.jpg

Plaatjes zijn niet van mij .

Andere vraag is, hoe schadelijk zijn deze ploppen voor mijn luidsprekers? is het verstandig om ze af te koppelen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:07
Die versterker heeft niet echt een waarde.
Misschien kan je er 25€ voor krijgen, of wat een gek er voor geeft.

Als jij die graag ziet, dan kan je misschien de potmeters vervangen of kuisen. Veel kosten zou ik toch niet maken hoor.
Want voor 25€ vind je zeker iets wat wel nog werkt en even goed is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:56
Hele leuke versterker, heb zelf de AM-2600 staan die net iets meer vermogen heeft en leuke wappers. Ook de AM-2400 gehad en zelf gereviseerd zoals je dat kunt noemen.

Vind het persoonlijk wel de moeite waard, best een krachtpatser. Idd even goed schoonmaken, niet lukraak spray erin spuiten maar met beleid. ;) Mocht je er vanaf willen, roep maar :P

antihipsteralliance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb hier een AM2200 staan, het kleine broertje van de jouwe, en die doet kwa knoppen hetzelfde, die pushbuttons geven een korte plop en daarna is het weer goed.

Maargoed, de treble, bass en volumeknop werken prima, meer heb je niet nodig als je eenmaal je knoppen goed gezet hebt..
Deze serie amps geeft een degelijk en eerlijk geluid, geen fratsen zoals "sound enhancers"of wat dan ook. Zou ik persoonlijk geld investeren om de mijne te reviseren mocht dat nodig zijn? Ja, maar niet meer dan 3 tientjes ofzo, en dat is dan alleen omdat ik weet wat ik aan het apparaat heb omdat ik hem reeds in gebruik heb.
In het geval dat ik hem nog nooit gebruikt zou hebben zou ik waarschijnlijk een andere vintage kopen die wel werkt naar behoren.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:38

Touchdomex

Meisje!

Je moet vooral kijken wat voor gevoel er aan de knoppen zit. Voelt het als versleten of voelt het als verstopt/vervuild? Of voelt het gewoon maar hij stoort gewoon?

Weet niet of jij iemand kent die handig is met versterkers of electronica maar je kan vragen hoe en wat. Het klinkt alsof jou knoppen zijn vervuild waardoor ze niet meer goed werken. Schoonmaken is een simpel klusje die je makkelijk zelf kan uitvoeren als je hem kan openen kun je dat ook zegmaar ;) Als hij daarna nog steeds stoort dan zit het misschien wat dieper...

Ik zou zeggen probeer eerst zelf eens de knoppen te reinigen met spul en daarna nog eens verder kijken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeVins
Potmeters en de rest zijn makkelijk los te krijgen als je de kap eraf haalt en het frontpanel los haalt (3 schroefjes aan de onderkant, zo eraf te halen), verder is het een servicevriendelijk opgebouwd ding, voor een paar tientjes heb je weer n frisse versterkert :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44
De insteek was inderdaad om 'm te gaan gebruiken , heb de versterker inmiddels bij een kennis gehad die er wel verstand van heeft, die heeft de potmeters schoongemaakt maar de ploppen blijven. het lijkt zelfs erger geworden en hij heeft gezegd dat het waarschijnlijk in de electronica zit.

Ik vertrouw het apparaat ook niet genoeg om mijn luidsprekers er nog op aan te sluiten , dus ik denk dat ik 'm maar naar de kringloop breng of het gemeentewerf. jammer van de 5 euro, maar het is niet anders.

Denk dat het te duur wordt om 'm weer goed spelend te krijgen, er zit namelijk ook (en dat had ik niet gezien) veel nicotine aanslag op de prints en onderdelen , lijkt me ook niet echt gezond voor 't beestje.

Bedankt allemaal voor de hulp in ieder geval, op zoek naar een leukere deal op marktplaats dan maar :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeVins
Als je er echt van af moet.. Dan hoor ik het wel. :D

antihipsteralliance

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee