Toon posts:

Aansluiting power en reset button op moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Hete BLKSM
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-06-2017
Ik heb een Asrock 870 Extreme3 moederbord en wat ander spul gekocht en wil dat in mijn Sonata III kast aansluiten. Nu heb ik echter een vraag over de aansluiting van een aantal van die stekkers.

Het is de tweede keer dat ik een pc zelf bouw, en de eerste keer kon ik de stekkers probleemloos aansluiten op het moederbord. Nu merk ik dat ik tegen wat dingen aanloop. Zo kan ik helemaal geen aansluitpunt vinden voor de power en reset knop. De stekkers van de Sonata 3 hebben voor de power en reset knop in beide gevallen twee gaatjes voor pinnetjes en die ruimte lijk ik nergens op het moederbord te hebben. De manual biedt geen uitkomst.

En nog een ander vraagje. Ik heb de speaker en power led stekkers aangesloten, maar hoe weet ik of ze met de goede kant naar boven zitten? Of maakt dat niet uit? Ik kan overigens ook nergens vinden waar ik mijn stekker voor het HDledje kwijt moet, maar dat vind ik nog het minst belangrijk.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Je hebt op je MOBO een connecter met een aantal pinnen zitten, daar staat ook iets van leds bijgeschreven, jij hebt uit je kast een aantal stekkertjes hangen met allemaal 1 of 2 pins aansluitingen. Die moet je in de goede volgorde(lees de handleiding of kijk op t moederbord) erin pluggen, je hoeft NIET alle gaten te vullen.
Ik snap dat je hier mee zit te kloten, had ik ook Xd

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zal hier wel iets mee te maken hebben:
Smart Switch Design : 1 x Power Switch with LED, 1 x Reset Switch with LED, 1 x Clear CMOS Switch with LED

Maar je gaat me niet vertellen dat dat niet gewoon in de handleiding staat? Al de volledige gedownload of op CD gekeken?

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Heb net even een afbeelding bekeken van je Mobo (hoop dat ik de juiste afbeelding had);
Naar mijn weten moet je de stekkertjes rechtsonderin aansluiten, bij 'Panel1'.
Meestal worden er ook van die witte 'blokjes' geleverd bij je moederbord, die kun je hier ook op aansluiten.

Misschien moet je daar even naar kijken.

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Hete BLKSM schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:59:
Zo kan ik helemaal geen aansluitpunt vinden voor de power en reset knop. De stekkers van de Sonata 3 hebben voor de power en reset knop in beide gevallen twee gaatjes voor pinnetjes en die ruimte lijk ik nergens op het moederbord te hebben. De manual biedt geen uitkomst.
Echt niet?
Ik kan overigens ook nergens vinden waar ik mijn stekker voor het HDledje kwijt moet, maar dat vind ik nog het minst belangrijk. En nog een ander vraagje. Ik heb de speaker en power led stekkers aangesloten, maar hoe weet ik of ze met de goede kant naar boven zitten? Of maakt dat niet uit?
Voor de speaker maakt dat in principe niet uit, powerled wel anders doet 'ie het niet. Op de afbeelding staat gemarkeerd waar de plus moet.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Dan doet hij het wel Nielson, alleen de aan knop niet. Je hebt nog altijd schroevendraaiers om er stroom doorheen te jagen Xd

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee