Toon posts:

CPU Heatsink verkeerd-om geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• Doubter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 23:31
Zoals de titel zegt heb ik bij het ineensteken van mijn nieuwe pc per ongeluk de cpu fan verkeerd om geïnstalleerd en hierbij de koelingsgel geraakt, ik had dit echter snel door (kabeltje moest rondom de sink heenlopen ipv gewoon los erlangs (was ook geen duidelijke aanduiding op de fan)), en heb hem toen omgedraaid...

Mijn vraag is nu, moet ik de koelingsgel vervangen? Of kan ik de originele, die nooit gebruikt maar enkel uitgespreid is, blijven gebruiken?

En zonee, hoe vervang ik deze het beste want ik heb dit nog nooit gedaan.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 07:40

RmanX

Mario pizza!

Hoe bedoel je dat de pasta is geraakt? Als de koelpasta gewoon op de processor en de koeler zijn blijven zitten is er in principe niets aan de hand. Ik heb zelf ook vaak genoeg een bestaande laag gerecycled na het stofvrij maken van het koelblokje.

Om zeker te zijn kun je even in de bios van je systeem kijken naar de processor temperatuur, deze mag daar niet absurd hoog zijn (pak em beet 45 graden max. als indicatie maar dit is erg systeemafhankelijk). Nu ik daar toch aan denk wat zijn je systeemspecificaties?

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Doubter
AMD Phenom X4 965 net als jouw :P, met een Asrock 870 Extreme 3 moederbord. RAM en GPU doen er nu even niet toe.

• Anoniem: 312728
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Een plaatje(lees foto) doet wonderen!

• Doubter
Dan zou ik hem er nogmaals van moeten afhalen, wat helemaal niet gezond zal zijn... :S

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:27

Aapje

Opel-beun
Is de koeling goed? Blijft hij netjes op een normale temp?

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 00:24
Laat lekker zitten. Het maakt niets uit.

• Doubter
Ik ben hem nog aan het assembleren, maar ik veronderstel dat het enige "gevaar" hier zou zijn dat hij iets warmer zou oplopen en ik in dat geval altijd later nog de thermische pasta kan vervangen?

Ik heb hem nog geeneens gebruikt, en het probleem was dat ik hem heb geinstalleerd zodat telkens de tekst zowel op de CPU, het moederbord als op de CPU heatsink naar dezelfde richting wees, maar dit was hier blijkbaar niet de bedoeling.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:27

Aapje

Opel-beun
Dus PC is nog niet aan geweest? Kreeg de indruk dat je nu vanaf die PC zat te typen.

Zolang de CPU het koelblok recht/volledig aanraakt heb je koeling. Zolang de pasta geen hobbels heeft en dus ´lucht´ tussen het te koelen object/koelblok heeft. Gaat het goed... Want lucht draagt slecht warmte over aan het koelblok...

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Aapje schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:32:
Zolang de CPU het koelblok recht/volledig aanraakt heb je koeling. Zolang de pasta geen hobbels heeft en dus ´lucht´ tussen het te koelen object/koelblok heeft. Gaat het goed... Want lucht draagt slecht warmte over aan het koelblok...
Dan zou luchtkoeling dus echt waardeloos moeten zijn ;) Nee, het punt is, stilstaande lucht isoleert warmte heel erg goed.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee