Toon posts:

Game pc - upgrade enkel graka, de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

• anvar
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2019
Hello,

De titel is misschien een beetje raar omschreven maar de volledige uitleg ging niet echt in het veldje.
In het kort komt het hier op neer, ik heb een +/- 4 jaar oude game pc. Die begint het heel lastig te hebben met nieuwe games zoals The Witcher 2 (net speelbaar op low settings) maar een volledige upgrade zou ik nog even willen uitstellen.

Daarom de vraag: zou het uithalen mocht ik enkel de grafische kaart upgrade naar bvb een GTX560 of gaat de rest van men hardware ook een grote rol spelen in de grafische kracht van men games?

Hardware momenteel:
- Intel Q6600
- GTS8800
- 4GB DDR2
- 2 * 15k SAS schijfjes in RAID0

Bedankt voor de reply's

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Je hardware op de videokaart na is nog prima om games op te spelen, videokaart upgraden heeft dus nog veel nut

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Het heeft sowieso veel nut zoals hierboven al werd gezegd, en je kan altijd je videokaart overplaatsen.

If it ain't broke, don't fix it

• Shrimp O Vis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2019

Shrimp O Vis

Battle.net: SkyDiDeLY.628

Je zult wel een flink verschil merken inderdaad, maar je CPU gaat dan, en in de toekomst, echt een bottleneck vormen denk ik..

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

• anvar
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07-2019
Ja inderdaad, overplaatsen was ook de bedoeling als de hw upgrade tegen eind dit jaar ging volgen. Wou gewoon zeker weten als ik nu een GTX560TI kocht dat ik toch een performance boost zou hebben. Dus bedankt voor de raad, zal me maandag eens 1 gaan halen.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 18:59

Melkaz

Melkazar

Shrimp O Vis schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:54:
maar je CPU gaat dan, en in de toekomst, echt een bottleneck vormen denk ik..
Mwoa, die CPU houdt het nog wel vol hoor tot minstens einde van het jaar(of tot de release van de nieuwe intel CPU reeks). Sinds ik een 6970 bij mijn 3 jaar oude cpu heb gestoken is er geen één game meer die moeite heeft met 1920x1080 met alles op hoogste settings. Persoonlijk zit ik te wachten op het juiste moment om de cpu+mobo+ram de deur uit te doen maar momenteel is het zo zuur om 600 euro uit te geven aan een upgrade die je amper gaat merken. Maar dan doe ik ook niet veel meer dan internetten en gamen op deze pc ;)

En wanneer er eindelijk nieuwe hardware komt gaat de GPU uiteraard mee!.

[Voor 5% gewijzigd door Melkaz op 02-07-2011 13:01]

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee