• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:44
Hallo,

Recentelijk ben ik opzoek geweest naar een geschikte TV om onder andere ook i.c.m. mijn PC, PS3 en settopbox te gebruiken, hierbij kwam ik uit op een Monitor TV van Asus, en wel de Asus 27T1E. Dit omdat deze dus een TV en Monitor in één is. Een belangrijke factor voor mij is de prijs, grootte en aansluitmogelijkheden. Ik heb deze TV nu besteld, maar heb er echter nog een vraag over, die mocht ik geen antwoord krijgen ikzelf wel zal beantwoorden wanneer de bestelling binnen is, maar spoedig antwoord kan ik zeer waarderen.

Mijn vraag luidt, is het mogelijk om wanneer je bijvoorbeeld 5.1 DTS of DD als audio gebruikt (via HDMI) deze door te sturen via de optical out van het apparaat zonder dat het geluid omgezet wordt naar 2ch PCM? Met andere woorden dat je dus bij wijze van spreken je PS3 aansluit met HDMI op de monitor en het geluid vanaf de monitor naar je receiver laat gaan via optische output van de monitor zonder verlies van geluidskanalen en of coderingen.
Ik stel deze vraag omdat ik voor deze monitor een oude Samsung LCD TV gebruikte die dit dus niet deed, de samsung had een mooie optische uitgang maar wanneer ik 5.1 geluid via hdmi naar de tv stuurde en dit via optisch naar mijn 5.1 set liet lopen had ik altijd 2ch PCM en dus nooit 5.1 geluid.

Mvg. Kalder

Edit: Ik heb de monitor sinds gister binnen en ben er tot nu toe zeer tevreden mee, het antwoord op mijn vraag is dat de TV wel geluid door stuurt, zelfs 5.1 DTS en DD, alleen jammer is dat er geen auto mute voor de standaard speakers is, dus die moet je altijd handmatig zachter zetten.
Nog een ander belangrijk feit is dat je bij HDMI 95% beeld hebt vanwege overscan, op de PC is dat te fixen door middel van een custom display driver, maar op de PS3 kan ik daar dus niet vanaf komen en heb ik net een handjevol minder pixels om van te genieten. Maar goed, nog steeds goed beeld en de PS3 houd in feite al standaard rekening met het verschijnsel dat overscan heet dus ik heb geen verdwijnende icoontjes of dingen die onleesbaar worden, dus ik zou niet moeten klagen ;)

Hier is de link naar de fix voor overscan op de PC, zelfde gedaan (op windows 7 x64) alleen waar in het topic verwezen wordt naar 2 dat je moet verlagen naar 1, was die van mij al 1, en moest ik die verlagen naar 0.

(ik kan volgens mij de titel van dit topic niet meer veranderen :F anders had ik dit veranderd naar: "Asus T1E series 's/pdif out vragen' en 'overscan fix'" of iets dergelijks, als mods dit kunnen veranderen; gaat uw gang)

[Voor 33% gewijzigd door Kalder op 05-07-2011 21:42. Reden: Antwoord op eigen vraag, en nog wat over de monitor.]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee