Anoniem: 309835

Topicstarter
Onlangs heb ik een MacBook en een Sonos-systeem gekocht. Om ervoor te zorgen dat de Sonos muziek continu door kan spelen, ook wanneer computers in slaapstand gaan, heb ik via Windows 7 muziek gekopieerd naar een oude externe harde schijf van Iomega, die aangesloten is op de USB-poort van mijn Fritz!Box 7340.

Vanuit verschillende computers met Windows 7 in het netwerk kan ik zonder problemen op de harde schijf. Ik kan alles; beheren en kopiëren (van en naar). De harde schijf is NTFS geformatteerd.

Op mijn MacBook Pro kan ik de harde schijf openen, mappen aanmaken, bestanden hernoemen en kopieren van de harde schijf naar de computer. Ik kan alleen geen bestanden kopiëren naar de schijf.

Ik heb verschillende oplossingen op internet geprobeerd, waaronder MacFUSE en NTFS+3G installeren, verbinden via FTP, en een wachtwoord voor de harde schijf instellen via de router.

Geen van deze oplossingen werkt. (Via FTP kan ik met finder wel verbinden, maar vervolgens niet schrijven. Als ik het met een andere tool probeer krijg ik niet eens verbinding)

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Formatteer de schijf eens als FAT 32 of Extended FAT.

OS X heeft standaard geen NTFS write support.

[Voor 31% gewijzigd door Lethalis op 02-07-2011 12:18]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Topicstarter
Lethalis schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:17:
Formatteer de schijf eens als FAT 32 of Extended FAT.

OS X heeft standaard geen NTFS write support.
Dat doe ik liever niet, heb er een hoop bestanden op staan die groter zijn dan 4gb. Als het goed is ondersteund mijn mac nu wel NTFS omdat ik MacFUSE en NTFS+3G erop heb staan.

Er is trouwens een probleem bij gekomen; ik heb op mijn mac een map hernoemd, en die kan ik nu niet meer openen op windows, en ook niet meer op de mac. Op mijn mac krijg ik foutcode -34, op windows krijg ik "de syntaxis van de mapnaam is onjuist". Hoe kan ik dit oplossen?

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 309835 op 02-07-2011 12:30]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je de schijf via je fritzbox benadert maakt NTFS of iets anders niet uit.

De Finder in OSX kan alleen maar downloaden van FTP servers. Je zult dus het ding op een andere manier moeten benaderen. Bijvoorbeeld via SMB (CIFS) of AFP als dat ondersteund wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 16:27
Anoniem: 309835 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 12:28:
[...]
Er is trouwens een probleem bij gekomen; ik heb op mijn mac een map hernoemd, en die kan ik nu niet meer openen op windows, en ook niet meer op de mac. Op mijn mac krijg ik foutcode -34, op windows krijg ik "de syntaxis van de mapnaam is onjuist". Hoe kan ik dit oplossen?
Terug renamen naar de vorige naam?

Topicstarter
TheLostSonOfGod schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:28:
[...]

Terug renamen naar de vorige naam?
Dat geeft een foutmelding.

Benaderen via SMB heb ik ook geprobeerd; ik kan dan nog steeds niks naar de schijf kopieren.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:16

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Om eea uit te sluiten. De HDD ook al eens via USB aan je mac gehad? Dit om ervoor te zorgen dat je zeker weet dat de fritzbox niet het probleem is.

*empty*

Topicstarter
MR_VIPER schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:03:
Om eea uit te sluiten. De HDD ook al eens via USB aan je mac gehad? Dit om ervoor te zorgen dat je zeker weet dat de fritzbox niet het probleem is.
Ja heb ik gehad, zelfde probleem; lezen en kopieren naar Mac werkt, kopiëren naar schijf werkt niet. Dit was echter wel zonder MacFUSE en NFTS+3g geïnstalleerd op de Mac.

Ik overweeg nu om de schijf in exFAT te formatteren, omdat dat zou moeten werken met Mac en Windows, en grote bestanden ondersteund. Ik kan alleen op internet niks vinden dat bevestigd dat de Fritz!Box ook ExFAT ondersteund. Ik kan alleen pagina's vinden over FAT32 en NFTS.

Edit:
Ik heb deze pagina gevonden (http://www.avm.de/en/service/FAQs/FAQ_Sammlung/15409.php3) hierop staat dat FAT en FAT32 ondersteund worden. Dat is vreemd, want NFTS doet het ook op Windows computers en wordt herkend door de Fritz!Box.

Edit 2:
In de manual van de Fritz!Box die ik heb gedownload van internet staat dat NTFS wel ondersteund wordt, naast FAT en FAT32. Er staat ook duidelijk bij dat bij de laatste twee een file size limit van 4gb telt. Ik zal de schijf dus wel in NTFS moeten houden, omdat ik er bestanden op wil zetten die groter zijn dan 4gb.

Edit 3:
Als ik de HD op mijn Mac aansluit met NFTS+3G geinstalleerd geeft de computer een foutmelding.Dit lijkt echter een fout op de Mac te zijn, want hij geeft aan dat een bestand op de Mac niet geladen kon worden, waardoor de harde schijf niet kon laden.

[Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 309835 op 02-07-2011 14:54]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee