• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-06 18:25
Een tijdje geleden is mijn N900 keihard gestuiterd. Dit heeft het ding gedeeltelijk niet overleefd. Alleen het LCD leek kapot, want middels de TV-Out functioneerde het ding nog gewoon! Dus zelfs het touchpanel is nog gewoon goed.

De N900 is een mobiel die ik graag houd. Het komt namelijk omdat hier gewoon écht Linux op staat, en ik zie mezelf niet met een Android rondlopen. (Big Brother Google & Fake Linux). Debian based doet gewoon meer met me.

Afijn, opzich simpel: een nieuw mobieltje kopen. Maar dat valt niet mee. Het is allemaal glitter en glamour tegenwoordig, en ik wil wel, als er geld over de balk gesmeten moet worden, iets van deze tijd hebben. Dan is het simpel: Android, iOS, Windows Phone. Met alle respect, maar ik heb niets met de drie eerstgenoemde. Dan heb je de Nokia N9 met Meego. Opzich perfect, maar ik zie mezelf niet in de terminal bezig met een OnScreen Keyboard. De mobiel waar ik het meest van onder de indruk ben is de N950... Maar die komt uit voor 'slechts 200 developers'. Jammer Nokia, een gemiste kans.

Dan zal ik mijn huidige N900 maar op moeten knappen, dacht ik. Maar eerst de garantie maar eens proberen, niet geschoten is altijd mis. Ik heb het ding opgestuurd, en het ongerepareerd terug gekregen. Alleen het apparaat was kapotter dan kapot. Het ding gaat niet meer eens aan, het accu lampje blijft gewoon oranje branden. Aan de buitenkant was ook te zien dat er schroeven bot waren gedraaid. Maandag maar eens bellen, want een product met meer defecten ontvangen dan waarmee je het op hebt gestuurd lijkt mij natuurlijk niet de bedoeling.

Maar goed, de garantie is dus toch al weg, dan kan ik altijd even proberen om zelf wat diagnoses te doen. Ik heb het ding open weten te schroeven, alleen de schroeven van het schermunit zitten zó vast dat ik ze gewoonweg niet los krijg.

Ook ben ik benieuwd waar je het goedkoopste spare-parts (beeldscherm, behuizing, etc. kunt krijgen). Want op mijn behuizing zitten wat lelijke krassen en schrammen, die vervang ik dan ook direct.

Heeft iemand hier ervaring mee, en/of pointers in de goede richting?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-06 15:54
Of je koopt tweedehands een andere N900 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:14
Opsturen is dus helemaal geen optie meer? Ik heb de mijne ook opgestuurd, nadat ik de N8 heb geweigerd krijg ik nu waarschijnlijk een n900 terug.
Een tweedehandse is een best goed plan, zo heel duur zijn deze toestellen nou ook niet meer. Dan heb je de andere kapotte n900 voor wat reserve onderdelen of om mee te ''klooien'' en kun je nog jaren vooruit :+

interesse in een splinternieuwe? O-)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee