Toon posts:

Symbolic links in OS X 1.5.8

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 296330

Topicstarter
Ik krijg binnen OS X 1.5.8 mijn symbolic links maar niet lekker werkend. Ik heb mijn mappen documenten, downloads, afbeeldingen, muziek, en films verplaatst naar een tweede HD in mijn macbook. Naar deze mappen heb ik verwezen met symbolic links in mijn thuismap. Alleen af en toe tovert hij in mijn thuismap zelf weer een nieuwe map documenten er bij ipv dat hij doorverwijst naar mijn verplaatste map documenten. Ook als ik mijn bureaublad afbeelding wil veranderen staat daar de standaard map afbeeldingen, alleen herkend hij dus niet mijn verplaatste map afbeeldingen en moet ik deze zelf als extra map toevoegen.

Ik ben dus bang dat mijn symbolic links op een wazige manier niet werken. Ik heb ze geprobeerd te maken door de commands zelf in terminal in te voeren, en door ze te maken met de gedownloade pluggin SymbolicLinker. Ook door de actionscript op de website van apple te gebruiken blijf ik hetzelfde resultaat bereiken. Doe ik iets verkeerd of snap ik het gewoon niet? Hebben jullie nog tips en suggesties?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
welke commando's heb je gebruikt om die symbolische verwijzingen aan te maken? En hoe staan de permissies van die verwijzingen? Wat zijn de eigenschappen van de map die wordt aangemaakt, terwijl er wel een symbolische verwijzing aanwezig is?

code:
1
2
lrwxr-xr-x   1 dazn  staff     23 Jun 12 14:14 Documents -> /Volumes/DATA/Documents
lrwxr-xr-x   1 dazn  staff     23 Jun 12 14:14 Downloads -> /Volumes/DATA/Downloads

zijn verwijzingen aangemaakt met:
code:
1
2
cd ~
ln -s /Volumes/DATA/Downloads Downloads

Waarbij "Volumes/DATA" mijn externe hd is.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 09:12
Moet het persee een symbolic link zijn? Onder OSX kan je ook Aliassen aanmaken, wat gelijk staat aan snelkoppelingen onder Windows.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

Topicstarter
Symbolic links heb ik inderdaad met die commando gemaakt. Permissies van de mappen staan op lezen schrijven bewerken toegestaan voor mij, administrator en iedereen, dus daar moet het niet aan liggen denk ik.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 296330 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 10:46:
Alleen af en toe tovert hij in mijn thuismap zelf weer een nieuwe map documenten er bij ipv dat hij doorverwijst naar mijn verplaatste map documenten.
Het is niet mogelijk dat er twee items met dezelfde naam bestaan. Wat is het verschil tussen die twee mappen (dus de symbolic link en van de map die automatisch wordt aangemaakt)? Ik denk dat je het daarin moet zoeken.

Overigens kan het ook geen kwaad om in diskutility de permissies te controleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
En daar zat de oplossing van het probleem in! Heel lullig! Op het moment dat ik een symbolic link maak naar de map documenten verwijst de link naar documenten, maar de map heet officieel documents. Door alles handmatig aan te passen werkt het wel!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee