Toon posts:

Monitor blijft op [No Signal]

Pagina: 1
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 23:22
Heey,

Sinds gisteren heb ik de volgende computer binnengekregen:

-Cooler Master CM 690 II -
-XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort
-Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
-Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
-Asrock 870 Extreme3
-AMD Phenom II X4 955 Black Edition
-XFX Pro 450W
-Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Hier heb ik mijn Acer AL1916 op aangesloten, dit moest met een VGA to DVI converter aangezien deze computer geen VGA aansluiting heeft. Helaas geeft de computer meteen aan [No Signal]. Het is gewoon mijn scherm van mijn oude pc waar hij het gewoon op deed.
Althans, mijn videokaart was daar kapot, dus toen had ik een nieuwe videokaart gekocht, helaas kreeg ik toen hetzelfde probleem als nu, mijn beeldscherm ontvangt geen signaal. Toen heb ik de videokaart terug gebracht en mijn geld terug gekregen. Inmiddels heb ik toch een nieuwe pc aangeschaft, maar doet het scherm het op de zelfde manier wéér niet.
Ik heb geprobeerd de tv van mijn ouders aan te sluiten via de VGA kabel maar ook dat werkt niet.

Kortom op 2 verschillende computers dus 2 verschillende videokaarten, hebben 2 verschillende monitoren allemaal hetzelfde probleem. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het aan de VGA aansluiting ligt? Ik heb wel een HDMI aansluiting in de computer, en de TV maar niet in de Acer Al1916.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
Heb je ook een andere kabel geprobeerd? Deze kan namelijk ook stuk zijn. Anders zou het inderdaad aan de monitor moeten liggen, aangezien de XFX gewoon analoog kan outputten.

• De-Hamster
Ik heb de VGA kabel van me vaders beamer geprobeerd en dit brengt geen verschil. Maar hoe kan het aan het beelscherm liggen als de TV van mijn ouders ook [Geen Signaal] geeft?

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-04 18:40
Je hebt toch wel gewoon de power kabels aangesloten op je videokaart ?

• alex3305
Foxio schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 01:59:
Ik heb de VGA kabel van me vaders beamer geprobeerd en dit brengt geen verschil. Maar hoe kan het aan het beelscherm liggen als de TV van mijn ouders ook [Geen Signaal] geeft?
Daar had ik inderdaad overheen gelezen. Misschien dat het anders ligt aan het DVI<->VGA blokje?

Ik zou zeggen, probeer een HDMI/DVI aansluiting en kijk of het wel werkt, dan kun je zeker de bron uitsluiten.

EDIT:
thijsloyez schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 02:05:
Je hebt toch wel gewoon de power kabels aangesloten op je videokaart ?
Bij mij startte de computer niet eens op zonder dit extra kabeltje. En dat is ook niet bij elke computer benodigd.

[Voor 23% gewijzigd door alex3305 op 02-07-2011 02:06]

• De-Hamster
Ik heb de computer volledig laten assembleren door Afuture dus nee ik heb er zelf verder niks aan gedaan behalve kabels aangesloten.

Hmm lastig, ik heb namelijk geen HDMI kabel, moet ik kijken of ik die ergens uit kan halen, maar dan moet het zijn HDMI to VGA omdat het scherm een VGA aansluiting heeft en de computer enkel DVI en HDMI.

Maar het zou dus enkel aan de bekabeling liggen? Het DVI-VGA blokje kan het niet aanliggen aangezien ik deze pas sinds vanmiddag heb gekocht.

• rubenvanbeelen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-03-2021
De XFX heeft 2 DVI outputs, de ene is wel geschikt om via een verloop stuk een vga monitor van beeld te voorzien, de ander niet. Je moet de DVI output gebruiken waar VGA naast staat.

• De-Hamster
Ja, ik heb ze allebei al geprobeerd, maar helaas werkt geen van beiden ook niet waar VGA naast staat. Inmiddels heb ik ook een HDMI kabel gekocht en ook dit werkt niet, ik begin sterk te vermoeden dat het aan de pc ligt.

Het maakt toch niet uit dat er nog helemaal geen Windows op zit he? Mijn externe hardeschijf is aangesloten en daar staat een installatie op van Windows 7

• rubenvanbeelen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-03-2021
Ik heb momenteel hetzelfde probleem, ook met een XFX HD6870, die ook op geen enkele uitgang beeld geeft... Na een bios update, opnieuw drivers installeren en andere monitoren gebeurt er ook bij mij nog steeds niets...

• De-Hamster
Hmm dat maakt het handiger maar opzich nog vreemder, hoelang heb je deze kaart al en hoe ziet de rest van je PC eruit?

Ik wilde namelijk tot maandag te wachten en anders de pc maar terugsturen.

Kunnen jullie zien of het in de computer wel goed zit?

[Voor 57% gewijzigd door De-Hamster op 02-07-2011 17:13]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Misschien als je fotos het doen :)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• pickatchoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

pickatchoo

Hardcore Lurker!

Als ik onderstaande foto bekijk is het net of de videokaart wel heel erg schuin ligt/hangt. In hoeverre zit 'ie goed in de PCI-E sleuf? Dit lijkt mij geen doorhangen oid maar gewoon schade of mis-installatie.

http://s4.postimage.org/i45sysomd/2011_07_02_01_25_23.jpg

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:02
Wow... die videokaart zit wel heeeeeel erg scheef! Dat kan nooit kloppen/goed zijn.\

Die kaart zit volgens mij niet eens in de pci-e sleuf!... check de 4e foto... die zit er toch naast? Het is niet heel goed te zien maar het lijkt er sterk op dat je tegen de 'pins' aan zit te kijken.

[Voor 59% gewijzigd door MicGlou op 02-07-2011 19:31]

• alex3305
Ik denk dat je de grafische kaart er letterlijk naast hebt geduwd. Dit ziet er zo onwijs scheef uit dat ik nu wel snap dat je geen signaal hebt 8)7. Is dit zo door de winkel geassembleerd, of heb je hem er zelf zo ingeduwd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 20:06

TimvH

Kletsmajoor

Je videokaart ziet niet eens in en PCI-e slot!
Hij hangt er gewoon los in, de onderkant van de videokaart moet in het BLAUWE PCI-E slot komen te zitten om ooit te kunnen werken.
Sorry hoor, maar ik vind dit geweldig dom xD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-05 14:25

amaterasu

In memory of Cj

De kaart zit idd super scheef/er niet eens in. Maar lees ik er nu overheen of heeft Afuture dit zo geassembleerd? hij zegt namelijk:

"Ik heb de computer volledig laten assembleren door Afuture dus nee ik heb er zelf verder niks aan gedaan behalve kabels aangesloten."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De-Hamster
Hahah bedankt allemaal,

Me vader keek erna en hij zei inderdaad precies hetzelfde als jullie, zo scheef hoort zoiets niet te zitten. Hij heeft hem goedgezet en nu doet hij het :D Wat onderschat ik die man toch af en toe!

Haha bedankt allemaal, en inderdaad dit is wel werk geweest van AFuture, al is een kleine vergissing natuurlijk snel gemaakt echt netjes is het niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee