Toon posts:

Cyborg R.A.T. 7 Laser probleem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AnthonyElbers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-01-2021
Beste Tweakers,

4 maanden terug heb ik de Cyborg R.A.T. 7 (muis) aangeschaft. Tot vandaag heeft hij het perfect gedaan. Ik kwam net terug van werk en ineens reageerde die laser (vermoed ik) niet meer. Alle buttons werkten nog wel gewoon naar behoren.
Het rare is dat de muis nooit klappen heeft gevangen (laten vallen e.d.) of iets.
Dus ik de drivers update/ herinstalleren & restarten, maar dit hielp niks.

Ik sloot hem net voor de grap aan (na een uur) en toen deed hij het ineens weer wel... naja, voor hooguit 20 seconden en ging daarna haperen en toen stopte hij er weer mee. Zoals eerder gezegt doen de buttons het wel gewoon altijd.

Iemand enig idee of komt dit bekend voor?
Is dit nog te redden, of is hij gewoon nu al kapot? :/

Alvast bedankt~

• cor_de_rooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 11:51
Wat je al aangeeft denk ik ook laser defect
ik zal er niet veel aan rommelem gewoon aanbieden voor RMA

Just my 2 cents

• AnthonyElbers
cor_de_rooy schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:14:
Wat je al aangeeft denk ik ook laser defect
ik zal er niet veel aan rommelem gewoon aanbieden voor RMA

Just my 2 cents
Ik had hem besteld bij Azerty.nl met al mijn andere onderdelen en ik kijk net naar dat garantiebewijs ervan en die muis is ook echt het enige waar geen garantie is aangegeven (moet ik weer hebben :F)..
Ik heb nu in ieder geval RMA aangevraagd met als reden "Defect buiten garantietermijn" (enige die ik kon kiezen in de combobox).

Bedankt voor je reactie~

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 23:50
Gecheckt of er geen stof oid voor de laser zit?

LinkedIn
BlackIntel

• AnthonyElbers
EvilWhiteDragon schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:26:
Gecheckt of er geen stof oid voor de laser zit?
Ja, zou wel kunnen inderdaad (maar weet het niet zeker, want ik had hem al proberen uit te spuiten met perslucht.. maar dat hielp niet).
Heb hem de hele nacht in m'n pc gehad om te testen of hij het vol zou houden de hele nacht. Ben nu net wakker en hij doet het nu nog gewoon. Begin me af te vragen of het heel erg toeval was allemaal (die keren dat hij ermee stopten) :/ ..

Anoniem: 356260

Haal eens een wattenstaafje met alcohol langs de lens van de laser, dat verhielp eenzelfde probleem met m'n g5.
Gewoon voor de zekerheid stekkertje los en een paar minuten wachten tot je hem er weer gebruikt.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04 17:47
Anoniem: 356260 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 07:14:
Haal eens een wattenstaafje met alcohol langs de lens van de laser, dat verhielp eenzelfde probleem met m'n g5.
Gewoon voor de zekerheid stekkertje los en een paar minuten wachten tot je hem er weer gebruikt.
Ik denk dat het niet slim is om met alcohol te doen. Het lensje is van plastic en zou kunnen vervormen. Met water is een betere oplossing.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnthonyElbers
Hmm, die muis heeft het nu 2 dagen goed gedaan en is er nu uit het niets weer mee gestopt :/

[Voor 7% gewijzigd door AnthonyElbers op 04-07-2011 19:18]

• RadicalRaid
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-01 01:10
Dag,

Mijn muis heeft hetzelfde probleem. Iedere keer wanneer ik mijn computer opnieuw opstart moet ik soms wel 20 tot 30 minuten wachter voordat ik de muis kan bewegen. Alle knoppen doen het verder wel. Als die eenmaal werkt dan blijft die ook gewoon goed ( perfect! ) werken totdat de pc weer opnieuw opgestart wordt.

Zeer vreemd.

Ik heb mijn probleem aangekaart bij Saitek ( Cyborg ) via de support pagina, maar ik krijg geen fatsoenlijk antwoord. Alleen de standaard "Plug het uit dan weer in" en "zorg dat de laser schoon is".

Ik sta op het punt mijn muis terug te sturen, maar ik hoop ten zeerste dat dit niet nodig is. Het zou fijn zijn als ik ergens gewoon een vinkte heb gemist in de instellingen of dat er misschien andere drivers of programma's de drivers voor deze muis in de weg zitten.

Hoe het ook zij, ik hoop dat iemand hier snel de oorzaak van weet te vinden.
Als ik zelf iets vind dan zal ik het hier natuurlijk posten.

Groeten!

• Anoniem: 385882
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Klinkt idd als leser defect. Philips Twin Eye PLN 2032 sensoren zijn niet betrouwbaar.

RMA en als je mouse voor gaming wilt, koop eentje met Avago ADNS-3080 (mx518) sensor of Avago ADNS-3888 (razer DA) en als je echt laser moet hebben eentje met Avago ADNS-9500.

Ik stel heel hooge eisen aan mijn mouse, geen leser dus, zeker geen twin eye van philips.

En zoals marquis stelt geen alcohol gebruiken.

That's my 2 cent.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee